אינסטלטור 24 שעות ביממה

כנראה שלהיות אינסטלטור 24 שעות משתלם וזאת ניתן לקרוא בסקר שמפורסם באחד האתרים החדשותיים ברשת. מסתבר שמבין כל המקצועות האפשריים, הנבחרים ביותר הם לימודי שרברבות והוראה. עד כמה שזה אולי מפתיע, אם חושבים לרגע, מדובר במקצועות שירותיים לא פשוטים כלל וכלל אך מבחינת תמרון וחופשיות בלוח זמנים הם הכי משתלמים, למורים יש חופשים מטעם משרד החינוך והם מקבלים משכורת חודשית בגינם ואילו אינסטלטור מארגן לעצמו את לוח הזמנים בהתאם לקריאות ולכן יכול לתמרן עם הזמנים על פי רצונו ועל השכר אין תלונות.

גלגולו של שרברב

את מקצוע השרברבות לא לימדו בשום בית ספר מוסדר, הוא היה עובר מבן לאב שנים על גביי שנים. הייתה תקופה קצרה שנפתחו מספר בודד של בתי ספר תחת כנפיו של משרד העבודה שלימדו את המקצוע אך לימים הם נסגרו וכך המקצוע איבד מיוקרתו, עד לאחרונה, כאשר הביקוש לשירותי אינסטלציה גברו והחיפוש אחרי אינסטלטור 24 שעות מקצועי ואמין הפך לחיפוש מחט בערמת שחת וזאת מפאת העובדה שמהטובים ביותר במקצוע נותרו בודדים והאחרים שהתחנכו בתחום, בדרכים לא דרכים, לא ידעו לתת מענה לכל בעיה.

להיות שרברב כישרון או כישלון

כל אחד מכיר ביתרונותיו בחסרונותיו. לכן לא ילך אדם ללמוד להיות אינסטלטור 24 שעות אם הוא יודע בברור שאין לו את היכולת לעבוד עם מפתח שבדי. על מנת להצליח בתחום האינסטלציה צריך שיהיה חוש טכני טוב, ידע לפחות בסיסי בקריאת שרטוטים, הבנת תשתיות צנרת, עבודת ידיים זריזה וחזקה, יצירתיות בפתרון בעיות, חיזוי תהליכים מבעוד מועד וכדומה. היום גם יותר קל ונוח לעבוד בתחום בזכות הכלים המשוכללים שיש, תודות להתקדמות הטכנולוגיה בערוץ הספציפי הזה של המקצוע.

הגיע הרגע ללמוד להיות אינסטלטור

לאור העיל, מי ששוקל לעשות בחיים "חישוב מסלול מחדש" שיידע שכרגע המומנטום הוא להיות אינסטלטור 24 שעות ואם יש משיכה לכך זה הזמן ללכת ללמוד, את הכלים להכשרה ניתן כיום לקבל במוסדות שונים שהם  תחת חסותו של משרד התמ"ת. במסגרת הלימודים קיימים מסלולים קבועים כאשר בסופם אפשר להתקדם אפילו לתואר הנדסאי. המסלולים המוצעים הם:

  • מסלול הראשון – קבלת כלים ושיטות עבודה בתחום האינסטלציה בנוסף לליווי מקצועי כיצד להיות אינסטלטור עצמאי, מקצועי, אמין ומבוקש.
  • מסלול השני – לימודי תעודת הנדסאי כולל השלמת ידע בהכנת תשתית ביוב וצנרת.

מסתבר שרבים מבוגרי הלימודים, טרם היותם עצמאים בתחום, מעדיפים להצטרף למערך צוות אינסטלציה קיים בשביל ללמוד תוך כדי עבודה בשטח עם התמודדות באתגרים אמיתיים, בכך להעצים את הידע והניסיון שכבר יש. אחרים מעדיפים לפתח קשרי עבודה עם אנשים אחרים, להתמודד עם בעיות מאתגרות ואף להתקדם ולהפוך למתכנן ראשי של מערכות חדשות בעסקים גדולים, מוסדות ציבוריים וגם בבתים הפרטיים.

 

 

 

 

 

 

 

 

כתיבת תגובה

תפריט נגישות