טיול בטבע עם אופניים מתאימות, אטרקציה מושלמת בכל העונות

אופני שטח או אופני הרים הם האופניים המתאימות למי שרוצה לרכב בטבע, בשבילי עפר ובשטח פתוח. הם ניכרים בצמיגים רחבים ומתלים משוכללים. הצמיגים הרחבים מאפשרים תפיסת כביש טובה יותר, ומכאן להאטת האופנים. בשל הציוד המשוכלל שהם מכילים יקרים אופני שטח יחסית לאופני עיר. מקובל לסווג אופני שטח לפי ייעוד המשתמש בהם או רכיבה על אופנייםעל פי מוטיב השיכוך. שתי הצורות המקובלות לשיכוך בולם הזעזועים הינן זנב קשיח (ז"ק) שלדה הבנויה בצורת יהלום ולה בולם זעזועים אחד בלבד, ושיכוך מלא (ש"מ) שלדה דינמית המצויידת בבולם זעזועים אחורי עם מיסבים. בשנים האחרונות הפכו אופני שטח לטרנד של ממש, ובכדי להפוך את הרכיבה למועילה אפקטבית ומהנה, ויחד עם זאת למזער את הסיכונים הכרוכים בה, הנה כמה תשובות לשאלות שונות שקשורות לנושא זה.

מהו ההבדל המרכזי בין אופני שטח לאופני כביש?

תנאי השטח המשתנים האופיינים לרכיבת שטח, כמו רכיבה בחול, בשבילים או על אבנים מחייבים את הרוכב למיומנות רבה יותר מרכיבת כביש זהו ההבדל העיקרי רכיבת שטח מחייבת עירנות, חדות, ויכולת שליטה טובה על האופניים, שכן סכנת הנפילה גדולה יותר. שימוש באופני שטח לשם רכיבה קבועה דורש אימון רב וייחודי, אם שואפים להגיע לרמות הגבוהות של הספורט שנקרא רכיבת שטח או רכיבת הרים.

כמה זמן כדאי לרכב כך שאימון יהיה אפקטיבי וגם אטרקטיבי?

רכיבה באוויר הצח בטבע היא כבר פעולה רצויה, ומהווה אטרקציה מושלמת בכול העונות, אך אם רוצים שהחוויה תהא גם אפקטיבית יש להעלות את הדופק בעת הרכיבה ל"דופק עבודה" – כ 65% מהדופק המירבי. בדופק זה העבודה היא בעיקר בנושא של שריפת שומנים ככול שעולה הדופק העבודה הופכת ליותר עבודת סיבולת לב ריאה רצוי לגוון באימונים ולחלק את העצימות הדרגתית לאורך כול השבוע. מומלץ לרכב לפחות פעמיים בשבוע, שמשך הרכיבה נע בין 30 ל 60 דקות בכול פעם.

כללי הזהירות 

לפני הכול חיוני שתהיה לכם שליטה טובה באופניים. אחר כך יש להקפיד על רכיבה רק במסלולים המאושרים לכך. חשוב לבחור מסלול שתואם את יכולות הרכיבה שלכם, ולאמץ גישת רכיבה שלא פוגעת בטבע. כמו כן יש להצטייד במפה, בערכה לתיקון פאנצ'רים, בכמות מספקת של מים ובטלפון נייד. אם במקרה הולכים לאיבוד בשטח יש לשוב לנקודת הציון האחרונה שזוכרים. אם לא זוכרים, עדיף להשאר במקום אחד ולהמתין לחילוץ.

כללי הבטיחות

כדי למנוע הפתעות בדרך על הרוכב להביט קדימה תמיד למרחק של כ 4 מטר. רצוי להמנע מרכיבת זיגזג כדי לא להתנגש ברוכבים אחרים. בעת עקיפה צריך לסמן כנדרש – עוקף משמאל או עוקף מימין או עובר באמצע. יש לשמור מרחק, לרכב רק בנעליים סגורות, לחבוש קסדה ורצוי גם כפפות רכיבה.

כתיבת תגובה

תפריט נגישות