לאן לפנות, גישור או בית משפט?

לאן לפנות, גישור או בית משפט?

בדרך הזו צעדו בני זוג רבים. נקודת האל חזור בה מתגבשת ההחלטה שחיים משותפים  והשגת שלום בית אינם אפשריים עוד. ופניהם לגירושין. אך גם לאחר קבלת החלטת הגירושין יש בידי בני הזוג את האפשרות לבחור בין הליך גירושין בבית משפט או הליך של גישור גירושין. בשביל לדעת לבחור בדרך הנכונה והמועילה ביותר כדאי להכיר את שתי האפשרויות ואת המאפיינים שלהם.

החלטה משותפת וגירושין בצורה מכובדת

כאשר בני הזוג הגיעו להחלטה שפניהם על גירושין, הם יכולים כמובן להיכנס לסאגה של בתי משפט ודיונים מתישים. אבל זה לא מוכרח. אפשר להתגרש בצורה תרבותית ומוסכמת על שני הצדדים, בלי להתלכלך על סכסוכים וצעקות. ובלי להיכנס למלחמת חורמה עם בן הזוג. ואכן, אנשי מקצוע טוענים כי ניתן להבחין בהבדלים מהותיים בין בני זוג שהתגרשו בצורה מוכבדת ומכבדת על ידי גישור, לבין בני זוג שניהלו מלחמה עיקשת בבית המשפט לקראת הגירושין. והתוצאות ניכרות בשטח, ומשפיעות ביותר גם על הילדים. הן בטווח הקרוב וגם בטווח הרחוק.

מה קורה לילד שהוריו מתגרשים?

הילד שרואה מול עיניו את קנו היציב מתפרק, חווה זעזוע עמוק ומהותי. זה יישאר אצלו בלב וילווה אותו כל ימיו. אך על ההורים לדעת כי יש בידם את האפשרות לחסוך ככל האפשר בנזקים ולבחור להתנהל בצורה שמגנה על הילד ומאפשרת לו להמשיך את החיים בצורה סבירה, למרות המהפך המהותי. כאשר תקופת הגירושין אינה מאופיינת בצעקות ובמריבות. וההתנהלות נובעת ממקום של הבנה הדדית והרבה נכונות וסובלנות של שני בני הזוג, הילד לא חווה את התהליך על בשרו, ובכך מונעים ממנו ההורים את הטראומה העזה. זו שגורמת לאלפי ילדים לקשיי למידה, לקושי ביצירת קשר ובבניית מערכת יחסים זוגית בעתיד.

הולכים לגישור

עו"ד מגשר מוסמך ליצור עבורכם הסכם גירושין או כל הסכם, הסכם זה יוגש לבית המשפט על  מנת לקבל תוקף משפטי ובכך חוסך מסע בירוקרטיה ואיבוד שליטה בתהליך, פנייה לגישור מהוה צעד נבון שיכול לחסוך להורים, וגם לילדים המשותפים, הרבה צער ועגמת נפש. ואפילו כסף. בעוד פניה לבית משפט עלול לעלות לכל אחד מהצדדים סכומים לא מבוטלים עבור ייצוג והוצאות נוספות, הרי פנייה אל מגשר כרוכה בעלות של אלפי שקלים ובזאת מסתכמת ההוצאה. כמו כן פנייה לבית משפט מאלצת את בני הזוג להתנהל על פי לוח הזמנים שייקבע עבורם. בתהליך של גישור ייקבעו בני הזוג פגישה אצל מגשר בשעות הנוחות להם. במהלך הגישור ידונו בני הזוג על עתידם ועל כל הפרטים הכרוכים בתהליך הגירושין. כאשר המגשר יציע פתרונות יצירתיים ויסייע לבני הזוג למצוא את עמק השווה. בתהליך כזה דנים בני הזוג בסיוע חיצוני. לעומת זאת בהליך משפטי דנים אנשים חיצוניים בעתידם של בני הזוג… בכל מקרה בו מתאפשר לפנות לגישור ולהימנע מפנייה אל בית המשפט, מומלץ ביותר לנהל את הגירושין כך. בצורה זו חוסכים הרבה כעסים, נזקים רגשיים לילד וגם לבני הזוג. ומגיעים להסכמה בדרך הקלה ביותר עבור כל אחד מהצדדים.

 

כתיבת תגובה

תפריט נגישות