רשלנות רפואית דברים שצריכים לדעת

רשלנות רפואית

מהי רשלנות רפואית? לפי החוק רשלנות רפואית היא מקרה בו איש רפואה עשה מעשה כלשהוא שבן אדם אחר המוגדר אדם סביר ונבון לא היה עושה. אותו אדם סביר היה נוהג במידת הזהירות הדרושה אך המתרשל לא עשה זאת. לאיש רפואה יש חובה לנהוג ולנקוט בפעולות מסוימות למי שזקוק לכך ואם הוא לא נקט באותן פעולות הרי הוא רשלן. אך לא מספיק שאותו אדם התרשל בפעולותיו אלא הוא צריך גם לגרום נזק ברור בגלל אותן פעולות, מה שאומר שצריך שיתקיימו 3 תנאים: שתהיה התרשלות כלשהיא מצד הרופא או כל איש רפואה אחר, שיהיה נזק ברור, ושיהיה קשר ברור בין ההתרשלות לבין הנזק שנגרם.

איך ניתן להוכיח שמדובר על רשלנות רפואית?

הוכחת רשלנות היא תוצאה של מבחן "הרופא הסביר". בודקים מה רופא אחר בתחומו של הרופא החשוד ברשלנות היה עושה באותו מצב ומהו הטיפול הדרוש במקרה זה. אם הרופא החשוד ברשלנות עבד לפי כל הנהלים, הבין את הדברים בצורה נכונה וטיפל כמו שהוא אמור לטפל ובעיקר כמו שכל רופא אחר היה מטפל במקרה זה, זו היא אינה רשלנות. בשביל לוודא את זה מביאים עדויות של אנשי מקצוע מאותו תחום, וחוות דעת שלהם על המקרה הרפואי ומה לדעתם היה צריך לעשות בו. אם זה תואם את מה שהרופא החשוד תיעד במהלך הטיפול שלו הוא לא התרשל.

מהו תהליך התביעה במקרה של חשד לרשלנות רפואית?

החלק הראשון בתהליך תביעה כזו הוא ההוכחה שהדברים אכן נעשו כפי שהם מוצגים בפני בית המשפט ואת זה בודקים בתיק הרפואי. לאחר שהעובדות התבררו כל צד ינסה להוכיח את שלו. הצד התובע ינסה להוכיח שהטיפול לא היה הולם את מצב החולה ושהוא גרם לו נזק, והצד הנתבע ינסה להוכיח שהטיפול היה מיטבי או לפחות סביר במקרה כזה. עורך הדין צריך לדאוג לחוות דעת רפואית שתתמוך בטענה שלו ולכן רצוי לבחור עורך דין שמצוי בקשרים עם רופאים מומחים. אם אין לו קשרים כאלו, יש חברות שמתווכות בין מומחים לבין עורכי דין.

איך בוחרים עורך דין במקרה של רשלנות רפואית?

בחירת עורך דין המתמחה ברשלנות רפואית צריכה להיות בעיקר בהתאם לניסיון שלו במקרים מעין אלו. במהלך המשפט עורך הדין יחקור את העדים המומחים של שני הצדדים והוא צריך להיות בקיא במקרה ובמונחים הרפואיים שהוא כולל. הוא צריך גם להתייעץ עם מומחה נוסף מטעמו בכדי להיות מוכן לכל תשובה של המומחה של הצד השני והוא צריך להתייחס לכל המרכיבים של הרשלנות הרפואית. בשביל להגיע לרמת מיומנות כזו ולניסיון כזה דרושים מקרים רלוונטיים רבים ושנות ניסיון רבות, ודרוש הידע  והביטחון העצמי בכדי לצלוח חקירה של איש מקצוע מומחה בתחום הרפואי

כתיבת תגובה

תפריט נגישות