מדוע העסק שלך צריך עיצוב גרפי

לא תמיד אנחנו מודעים לזה, אבל אנו מושפעים במידה רבה מהנראות של הדברים סביבנו, וכשמשליכים את זה על עולם המוצרים, השפה הוויזואלית של מוצר או של מוצר פרסום יכולה להשפיע על ההחלטה שלנו אם להשקיע כסף במותג כזה או אחר. לאור העובדה הזאת, מותגים מבינים את הצורך להשיג לעצמם נראות ויזואלית שהיא לא רק אסתטית, אלא גם ברורה ואחידה, תואמת את ערכי המותג ומשתתפת למעשה בתהליך השיווק שלו.

עיצוב גרפי הוא דרכם של המותגים להגיע אל הלקוחות הפוטנציאליים דרך העיניים. עיצוב גרפי טוב ונכון יוצר בולטות, ומדבר ללא מילים אל קהל היעד של המותג בצורה כזאת שמדברת אל הרגש שלהם, אל עולם האסוציאציות שלהם ואל חוש האסתטיקה שלהם.

פעמים רבות, המפגש הראשון שלנו עם מוצר או שירות כלשהו נעשית דרך העיצוב הגרפי שלו, ולכן לעיצוב יש כוח אדיר בהמשך היחסים שלנו עם מותג זה, שהרי זהו הרושם הראשוני שאנו מקבלים לגביו, והרושם הראשוני יכול להכריע את הכף ולקבוע אם נרים את המוצר מהמדף או לא. אנו הצרכנים, מחליטים פעמים רבות על רכישת מוצר או שירות כלשהו מתוך רגש כלשהו. יש לנו איזשהו צורך או בעיה כלשהי ואנו רוכשים את המוצר שאנו מאמינים שיכול לפתור לנו את אותה בעיה, או לענות על הצורך שלנו. מוצר שהוא מותג מוכר ייתפס בעינינו בדרך כלל כבעל סיכוי טוב יותר לעשות זאת. הנראות הגרפית של המותג משחקת תפקיד משמעותי גם כאן. מוצר שיש לו מיתוג מרשים נראה לנו רציני יותר ונהיה מוכנים אפילו לשלם עליו יותר מאשר על מותר מתחרה.

חברה או עסק שרוצים למכור מוצר או שירות מסוים, מתחילים את הדרך בחשיבה על מיתוג נכון. כדי לעשות זאת, פונים למעצבת גרפית או לסטודיו לעיצוב. במהלך תהליך המיתוג עולות שאלות כגון מיהו קהל היעד של העסק, מהו אופי המותג ומהם הערכים שלו. בהתאם לתשובות של בעל העסק, המעצבת מכינה את השפה הוויזואלית של המותג. בדרך כלל מתחילים עם עיצוב לוגו, שהוא סמל המתמצת את עיקר הערכים של המותג. סמל זה יופיע בהמשך על כל מוצרי הפרסום של החברה.

לאחר עיצוב הלוגו, מתאימים את שאר המוצרים הגרפיים בהתאם לצורכי העסק. למשל: עיצוב כרטיסי ביקור, ניירת משרדית, פליירים, רול-אפ, עיצוב מצגת, עיצוב אתר אינטרנט או דפי נחיתה, חתימה למייל, מדבקות, עיצוב אריזות, ועוד. המעצבת תדאג לכך שהשפה הוויזואלית של כל המוצרים תהיה זהה, על מנת שקהל היעד יוכל לזהות את המותג בקלות בכל פעם שהוא יפגוש אותו.

כל אחד מאתנו נחשף ביום אחד לאלפי מסרים שיווקיים: פרסומות ברדיו ובטלוויזיה, סמלים ומודעות בעיתונים, באינטרנט, במכתבים שאנו מקבלים, וכמובן על המוצרים עצמם. בתוך כל שטף המידע הזה, מותג שרוצה להצליח חייב לדבר אל קהל היעד המדויק שלו ולבלוט על מנת לא ללכת לאיבוד. העיצוב הגרפי של מוצרי הפרסום עשוי להיות קריטי להצלחה שלו בשוק.
לכן עסק בתחילת דרכו חייב לתת את הדעת לנושא המיתוג ולשים לב לעיצוב הגרפי של כל דבר המייצג את העסק. זה יהיה חכם לפנות לסטודיו לעיצוב כבר בשלב הקמת העסק, אך גם בשלב מאוחר יותר ניתן לתקן או לשדרג מיתוג לקוי, או אפילו לעשות מיתוג מחדש בהתאם לצרכים העכשוויים של העסק. אף פעם לא מאוחר מידי לקחת את ההחלטה למתג את העסק כמו שצריך ולתת לו דחיפה משמעותית. עיצוב נכון ימגנט את הלקוחות וירענן את הנראות של המותג בכל החזיתות: על האריזה, במותרי הפרסום המודפסים וכמובן באינטרנט וברשתות החברתיות.

כתיבת תגובה

תפריט נגישות