מהי בדיקת סינון שמיעה בילודים?

 

 

רגע לפני שנצלול אל תוך אחד הנושאים החשובים בתחום בעיות ובדיקות השמיעה, חשוב שנבהיר, במספר מילים, מדוע השמיעה כה הכרחית וחיונית.
מעבר לחשיבות השמיעה לצרכים היומיומיים, שמיעה תקינה נחשבת לאחד מעמודי התווך בכל הנוגע להתפתחות תקינה וטובה של שפה ודיבור, בניית ביטחון עצמי גבוה וכדומה.

אנשים שלא מכירים את התחום לעומקו עלולים להתבלבל בכל הנוגע לסוגי בדיקות השמיעה שקיימות ולעיתים אפילו לחשוב ולהחליט לבדם שהם זקוקים למכשיר שמיעה כשמדובר בכלל על דלקת באוזניים הגורמת לירידה בשמיעה.
תנו לנו לעזור ובעיקר להסביר מהי בדיקת סינון שמיעה בילודים?

בדיקת סינון שמיעה היא בדיקה שמטרתה להצליח לבדוק את התגובות של ילדכם לצלילים וזאת בכדי לגלות בשלבים מוקדמים ליקויי שמיעה שונים. על פי מחקרים רבים אשר נעשו בתחום הנ"ל בשנים האחרונות הוכיחו כי ליקויי שמיעה נחשבים כליקויי הנפוצים ביותר בקרב יילודים ואבחון מהיר ונכון, יכול למנוע בעיות עתידיות ונוספות של שמיעה.

בדיקת סינון שמיעה – בדיקה ללא כאבים

אחת מהשאלות הנפוצות שאנשים שואלים בכל הנוגע אל בדיקות סינון שמיעה האם היא כואבת?
חשוב להבהיר: מדובר על בדיקה שאיננה פולשנית/חודרנית. הבדיקה עצמה נעשית על ידי אוזניות המחוברות למכשיר המשמיע צליל. מטרת המכשיר הוא להצליח לזהות ולרשום את תגובת אוזניי התינוק לצלילים הללו.

מה קורה במידה ולא מתקבלות תגובות אתם שואלים? שאלה מצוינת. במידה ואכן לא מתקבלת תגובה לצלילים או לחילופין במידה וקם חשש שמא יש סיכוי ללקות שמיעה, מתבצעת בדיקה נוספת הנקראת בדיקת ABR. בעת הבדיקה הזו מוצמדות אלקטרודות לראשו של התינוק אשר רושמות את הפעילות של עצב השמיעה – בהתאם לצלילים שמושמעים לוולד.

כיוון שהטכנולוגיה כיום התפתחה בצורה יוצאת מן הכלל, ניתן למצוא כיום מכשירי שמיעה רבים שאינם מפריעים ולא יפריעו להתפתחות תקינה של הילד, יסייעו לו לשמוע בצורה רגילה לחלוטין ולמעשה כמעט ולא יחוש שוני בתחום השמיעה.

אנו באודיוגיא עורכים בדיקות שמיעה מקיפות למבוגרים וילדים, מאפשרים טיפולי שפה ודיבור וכן הלאה.
לקריאה נוספת על כך, מומלץ להיכנס אל הקישור המצורף: בדיקות שמיעה

כתיבת תגובה

תפריט נגישות