מה הוא מחשבון BMI?

המשקל הוא אחד הדברים שמעסיקים אותנו הכי הרבה לעורך החיים, ובצדק. משקל עודף, הוא גורם שמעמיד את האנשים שסובלים ממנו בקבוצת סיכון לחטיפת כמעט כל מחלה או תסמין רפואי, ומאידך, גם לתת משקל עשויות להיות השלכות הרסניות. מחשבון BMI מהווה דרך נהדרת עבור האדם הממוצע, דרך שמסייעת לו לבדוק האם המשקל שלו תקין, שמא הוא נמצא בחריגה מבחינה זו. בשורות הקרובות, נרחיב עוד על מחשבון BMI, ועל הדרכים הרבות בהן הוא עשוי לסייע לכם.

מחשבון BMI – מה הוא מדד BMI?

המדד של ה BMI, הוא מדד אשר נועד לספור את מסת הגוף של אדם מסוים, כך שהוא מספק לנו בסופו של דבר מדד לתקינות או אי תקינות של משקל הגוף שלנו.

מחשבון BMI – אילו פרמטרים נלקחים בחשבון כאשר אנחנו מחשבים את מדד הBMI שלנו?

כאשר אנחנו מחשבים את מדד ה BMI שלנו, למעשה אנחנו נעזרים בשני פרמטרים שעושים את העבודה במקרה הזה גובה ומשקל. כמובן שאין משקל אחד שמהווה את המשקל המתאים ביותר לכל בני האדם, ובדיוק בשל כך עלינו להזין גם את הגובה, אשר נותן את האינדיקציה המדויקת למה הוא המשקל התקין שאמור להיות בסיטואציה הזו. מחשבון BMI עשוי לתת לנו אינדיקציה לגבי המצב שלנו מבחינת המשקל, ומעבר לכך, הוא יכול לסייע במצבים שבהם אדם רוצה לשנות את המשקל שלו.

טיפים שיעזרו לכם לשפר את המדד הזה ולשמור על כושר ועל הבריאות

  1. שמרו על תזונה בריאה, איכותית ומאוזנת המבוססת על דגנים מלאים, ירקות, פירות ורכיבים בריאים. הישמרו מאוכל מתועש, עתיר שומן, מלח וחומרים משמרים.
  2. בצעו פעילות גופנית אליה אתם מתחברים באופן קבוע כמו למשל הליכה, שחיה או ריצה. נסו לשלב אימוני כוח ואימוני גמישות ו-CORE. 
  3. עקבו אחרי המדדים שלכם ושימו לב שינוי
  4. אם יש צורך, כדאי להיעזר באיש מקצוע כמו מאמן כושר, תזונאית וכדומה… 
  5. שימו לכם מטרות מפעם לפעם ונסו לעמוד בהם, אם לא הצלחתם, תגמלו את עצמכם והמשיכו בדרך

כתיבת תגובה

תפריט נגישות