התקנת מעלית רכבים

בכל פרויקט בנייה נדרשים היזמים והקבלנים למצוא פתרון חניה למקומות החניה המבוקשים או הנדרשים. פתרונות החניה האפשריים מגוונים. ברירת המחדל היא חניה קונבנציונלית, אך כאשר לא ניתן להגיע למספר מקומות החניה הנדרשים בדרך זו, ייבחנו שילובים של שימוש במעליות למכוניות אשר מחליפה את הרמפות של העלייה והירידה בחניונים קונבנציונליים. פתרון מעין זה מאפשר לעשות שימוש בשטחי מרתף אשר מבוזבזים לרוב לטובת הרמפות וזאת כדי להגדיל את מספר מקומות החניה בכל קומות החניון.

היכן ניתן למצוא מעלית לרכבים

לא פעם, מתכננים בוחרים באופציה של מעלית רכב בחניונים שונים. בין אם מדובר על חניון בקניונים, או בכל מתחם קניות או מתחם ציבורי אחר ובין אם מדובר על כל מבנה שבו אין מספיק מקומות חנייה כאשר יוצרים חניון סטנדרטי. מעבר לכך ניתן למצוא מעליות רכב במוסכים ועוד. חשוב מאוד לדעת שכאשר אין אפשרות לבנות חניה סטנדרטית בשל חלל קטן, לא מעט קבלנים או יזמים חושבים קודם כל על חלופות אחרות כגון: מתקנים אוטומטיים רובוטיים אשר לא פעם מהווים פתרונות יקרים ומסובכים מאשר חלופות אחרות ובראשן שילוב של חנייה קונבנציונלית עם מעלית מכוניות, אשר יכול לספק את מספר מקומות החנייה הנדרשים באופן פשוט וזול יותר.

כיצד ניתן להקים מעלית רכב?

מעלית רכב חייבת פיר בטון מובנה בתוך קווי הבניין בגודל של כ-6 מטרים לאורך כפול 4 מטרים לרוחב, כאשר ניתן להקטין או להגדיל בהתאם לתכנון ספציפי אפשרי בבניין. פיר המעלית צריך להתרומם עד לגובה 3.90 מטרים מפני התחנה הגבוהה ולרדת לעומק 1.70 מטרים מתחת לפני התחנה התחתונה ביותר. בעיקרון, רצוי שהכניסה לתא המעלית תתבצע מידה האחד והיציאה מהצד השני, מה שיקל על המשתמש. בתא המעלית יש צורך שתהיה מותקנת מערכת כיוון והנחייה אשר מורה למשתמש היכן וכיצד למקם את המכונית בצורה נכונה בתוך המעלית. חשוב מאוד להקים את המעלית בהתאם לתקנים הנדרשים ויש צורך לוודא מול החברה המבצעת את התקנת המעלית האם היא מודעת היטב לכל התקנים הקבועים בחוק הנוגעים למעליות מעין אלה. מלבד זאת, הקמת מעלית מעין זאת, במבנה קיים, תדרוש כמובן היתר בניה רלוונטי וכן, במידה ומדובר על בניין מגורים משותף הרי שהיא תדרוש את ההסכמה של כלל הדיירים. כמו כן, לאחר התקנת המעלית יש צורך שמכון התקנים יבדוק אותה כדי להעניק לה את התקן הרלוונטי המעיד כי היא בטוחה לשימוש.

איזה משקל ניתן להעמיס על מעלית רכבים?

מעליות רכב מופעלות לרוב על ידי שלטים ומותקנות בהם מערכות כיוון והנחיה מתקדמות הכוללות סנסורים עם הכוונה קולית ורמזור אשר מאפשרים לכל משתמש להעמיד את הרכב שלו במקום המתאים בהתאם לגודל התא והרכב. המעליות כוללות רמזור הכוונה חיצוני, מראה קומות, תאורת חירום, קו טלפון לביצוע שיחות חירום על ידי לחיצה על כפתור ועוד. חשוב מאוד לדעת כי המשקל אשר ניתן להעמיס על המעליות הללו יהיה בהתאם לתקן הרלוונטי ועל כן חשוב לבחור בחברה מקצועית ואמינה העוסקת בתחום הקמת מעליות לרבות מעלון ומכירה היטב את כל התקנים הרלוונטיים הנוגעים לכל סוג של מעלית.

כתיבת תגובה

תפריט נגישות