מה חשוב לדעת לפני שניגשים לטיפול אסתטי

טיפולים אסתטיים נפוצים ביותר בקרב נשים וגברים ברחבי העולם ובישראל בפרט, כאשר חלקם נחשבים פולשניים יותר וחלקם פחות. בין הניתוחים הנפוצים נוכל למצוא את הגדלת החזה עבור נשים, את טיפולי הבוטוקס והחלקת הקמטים בפנים לנשים ולגברים כאחד, הזרקות חומצה היאלורונית לשפתיים, הרמת עפעפיים, טיפולי הסרת שיער בלייזר וניתוחים להסרת משקפיים בלייזר. הטיפולים אמנם נפוצים למדי, אך אין להקל ראש בחשיבות הטיפול אצל רופאים המוסמכים לכך, שכן התוצאות תלויות מאוד במקצועיות המטפל. 

חשיבות הטיפולים מול רופאים מוסמכים

אמנם קיימים טיפולים אסתטיים אותם ניתן לבצע בבית או אצל קוסמטיקאית, אך בכל הנוגע לטיפולים רפואיים וכירורגיים בפרט, יש לפנות לרופאים מוסמכים בתחום בלבד. כל הליך כירורגי חייב להיות מגובה בניסיון רב, בהבנה מעמיקה והתמחות בתחום, בציוד וכלים מתאימים ובפרקטיקות נהוגות תוך בקרה מתוך התחום הרפואי עצמו. לכן, רופא מומחה בפלסטיקה יהיה המתאים ביותר לביצוע הליך רפואי כירורגי. 

ישנם הרבה רופאים שיכולים לבצע הליכים כירורגיים, לא כולם מתמחים באופן ספציפי בהליכים כירורגיים אסתטיים, וגם כאשר מדובר על טיפול שלכאורה יכול להראות פשוט – יש לקחת אותו ברצינות ולבצעו על פי הכללים הנהוגים בתחום בלבד, שכן גם הליכים פשוטים למדי יכולים להסתבך אם הם לא נעשים בידיים המיומנות לכך. 

האם קיימים סיבוכים אחרי טיפולים אסתטיים

כמו בכל טיפול רפואי, גם בטיפולים האסתטיים יכולים להיות סיבוכים שונים. מן הסתם, ככל שההליך כירורגי יותר, כך הוא טומן בחובו יותר סיכונים לסיבוכים, אך כמו שכבר נאמר – ידיים מיומנות יוכלו לסייע לצמצם את הסיכונים באופן משמעותי. ככל שלרופא יש יותר ניסיון בהליך וככל שהמטופלים נכנסים להליך בעיניים פקוחות – כך הוא יכלול פחות סיבוכים. יש סיבוכים אותם לא ניתן למנוע והם בדרך כלל יהיו לא צפויים, אך את רובן כן ניתן למנוע בתכנון מדויק, בתאום ציפיות ובהליך החלמה מבוקר. 

אילו סיבוכים יכולים להיות אחרי טיפולים אסתטיים? ובכן, הדבר תלוי מאוד בסוג הטיפול. כאשר מדובר על טיפולים פחות כירורגיים הסיבוכים יהיו פשוטים יותר, ורובם יהיו קשורים בדרך כזו או אחרת לזיהומים במידה ומדובר על פצעים פתוחים. כאשר מדובר על הליך כירורגי ישנם סיבוכים כמו לכל הליך כירורגי – זיהום, דימום, בעיות בהתאחות הרקמה ועוד. 

תהליך ההחלמה אחרי טיפולים אסתטיים

אחרי ביצוע טיפולים אסתטיים יש לקחת בחשבון מראש שתיתכן תקופת החלמה. תלוי כמובן בסדר גודל הטיפול, וככל שהוא כירורגי ומורכב יותר, כך תקופת ההחלמה תהיה יותר ארוכה. לדוגמה, אם אדם מבצע טיפול אסתטי להסרת שיער בלייזר, מיד לאחר הטיפול הוא יכול לחזור לשגרה מלאה, למעט שמירה על הוראות מסוימות שניתנות על ידי הרופא, למשל לא להיחשף לשמש. אם אדם עובר הליך כירורגי מורכב יותר, למשל של ניתוח אף או ניתוח באזור השדיים, אז ההליך יהיה כרוך בהתאוששות לאחר הניתוח, בלבישת אביזרים מסוימים כתמיכה לניתוח ובתקופה בה אין לעסוק בפעילות פיזית. 

לסיכום, טיפולים אסתטיים צריכים להיות מבוצעים בידיים מיומנות של רופאים המתמחים בכך, קודם כל כדי להשיג את התוצאות הטובות ביותר מההליך, אך גם כדי לצמצם באופן משמעותי את הסיכוי לסיבוכים. 

כתיבת תגובה

תפריט נגישות