מיישרים את השיניים באופן בלתי נראה

אם גם אתם חולמים מזה זמן רב על חיוך עם שיניים ישרות, אך לא מעוניינים לשים בפיכם את גשר המתכת המסורבל, דעו כי יש פתרון. ישנה שיטה הנקראת אינויזליין המיועדת ליישור שיניים בלתי נראה. השיטה אמריקאית המוצלחת פותחה בשנת 1997 בארצות הברית. זוהי שיטה אשר חוללה שם מהפכה בתחום הדנטלי, כאשר הציע למטופליה את האפשרות ליישר את שיניהם באופן בלתי נראה. היא פועלת באמצעות טכנולוגייה חדשנית המציגה הדמיה תלת-ממדית לצד שימושים בחומרים פולימריים רפואיים, ומאפשרת ליישר את השיניים לחלוטין מבלי שאף אחד יבחין בכך.

 

איך עובדת השיטה?

כדי ליישם את השיטה, רופא השיניים מרכיב בפיו של המטופל קשתיות שקופות זעירות, שמיוצרות מחומר הנקרא פולימר רפואי. בשיטה זו ניתן להרכיב את הקשתיות באזור הספציפי של השיניים שרוצים ליישר. יישור שיניים באמצעות הקשתיות, מאפשר שינוי והתאמה בקלות בהתאם לתוכנית האישית של המטופל אשר נמשכת מקסימום עד שנתיים. את התהליך אשר יתרחש לאורך זמן ניתן לראות באופן וירטואלי, אשר למעשה מדמה את תנועתן של השיניים בפה לאורך כל שלבי הטיפול, ובכך לקבל תוצאות ממוקדות ומדויקות ביותר.

 

מתחילים את הטיפול

השלב הראשון ביישור השיניים בשיטה זו נעשה באמצעות הדמיה תלת-ממדית. ההדמיה מאפשרת למטופל להבין בדיוק כיצד שיניו ייראו בסיום התהליך. יתרה מכך, שיטה זו מאפשרת לאורתודנט להתאים באופן המדויק ביותר כל קשתית לכל שן. לאחר מכן מייצרים את הקשתיות באופן פרטני כך שיתאימו לפיו של כל מטופל באופן אינדיווידואלי לגמרי. יש להחליף אותן בין שבוע לשבועיים עד תום הטיפול, שבו השיניים יתיישרו לחלוטין. את הקשתיות אפשר להוריד בזמן האוכל וצחצוח השיניים, אך יש להחזירן מיד לאחר מכן ולהשאיר אותן בפה לפחות 22 שעות ביממה.

 

כאשר בוחרים בשיטה זו, מורכבים יחד עם הקשתיות גם אטצ'מנטס המיוצרים באמצעות החברה ונשלחים אל האורתודנט. כאשר בסופו של דבר השיניים זזות כמה מילימטרים בודדים בכל פעם ובכך יוצרות אומנם שינוי קל, אך מאוד מהותי בפיו של המטופל.

 

יתרונות בולטים

אחד היתרונות הבולטים ביותר של השיטה הוא כמובן היתרון האסתטי המאפשר למטופלים "ללכת עם ולהרגיש בלי" מבלי לחוש בושה, מבוכה או חוסר ביטחון עצמי. יתרון נוסף שמציעה השיטה הוא טיפול ממוקד בכל שן. זאת לעומת היישור הקלסי של הגשר המוכר, אשר מיישר את כל השיניים בפה ללא יוצא מן הכלל. שיטת אינויזליין מציעה למטופליה גשר שקוף אשר מיוצר בהמשך לחישוביו של מחשב, אשר מתאים מראש את הלחצים שעשויים להיות מופעלים על כל אחת מהשיניים בפה בנפרד. שיטה זו לא פעם מסייעת לקצר את משך הטיפול. נציין כי יישור שיניים בשיטת אינויזליין אינו מיועד או מתאים לכל אחד. מטופלים הסובלים ממקרים חמורים שבהם שיניהם עקומות מאוד או ישנן בעיות מורכבות לנגוס מזון, יצטרכו לפנות לשיטה הרגילה של יישור השיניים הנעשית עם פלטות או סמכים.

 

היגיינה טובה יותר

אחד הדברים החשובים ביותר בעת הרכבת גשר על השיניים הוא נושא ההיגיינה. כאשר מטופלים מרכיבים על שיניהם פלטות או סמכים, נמנעת מהם האפשרות  להסירם לשם ניקוי. בכך למעשה מצטברים חיידקים ממש בקרבתם של הסמכים ומקשים את הניקיון הכה חיוני של השיניים. הטיפול באמצעות אינויזליין מאפשר לכל מטופל להוריד את הקשתיות לחלוטין מהשיניים ולצחצח את השיניים כרגיל. עניין נוסף הוא השימוש בחוט דנטלי לשם ניקוי השיניים, אשר מתאפשר באופן רגיל למדי בשיטת אינויזליין, לעומת השימוש בחוטים דנטליים ייעודיים עבור ניקיון השיניים כאשר יש עליהן סמכים.

כתיבת תגובה

תפריט נגישות