מסחר בשוק ההון – בארץ או בחו"ל?

אחת הדילמות המעסיקות משקיעים ישראלים רבים היא האם להסתפק במסחר בשוק ההון בארץ, או האם לפנות גם לבורסות בחו"ל?

האמת שמדובר בדילמה לא פשוטה, כי ברוב המקרים, המוכר והקרוב עדיפים, אלא שדווקא בשוק ההון, הרחוק יותר, הוא גם טוב וחשוב, זאת עקב יותר מסיבה אחת.

בסקירה קצרה זו נפרט מדוע הדילמה לגבי מסחר בשוק ההון – בארץ או בחו"ל, בעצם נוטה כיום לטובת חו"ל, ובגדול.

מסחר בשוק ההון

כמה הנחות יסוד עליהן נתבסס:

  • א. אנו מוכנים לסחור בכל סוגי הנכסים הפיננסיים.
  • ב. אנו לא משתמשים בשירותי בנק או בית השקעות אלא סוחרים בעצמנו.
  • ג. אנחנו מכירים את השווקים בארץ ובעולם.

אז מדוע לסחור בחו"ל?

ראשית, האפשרויות – הבורסות בחו"ל, בעיקר בארצות הברית, הן בורסות ענק שהאפשרויות בהן רבות יותר ומגוונות יותר. הבורסה בתל אביב קטנה והיקף הנכסים והנזילות בה מצומצם. בבורסה בתל אביב למשל לא ניתן לרכוש ישירות סחורות, או להשקיע במדדים גלובליים באופן ישיר אלא רק באמצעות קרנות נאמנות או תעודות סל עוקבות. לדוגמא: בבורסה בתל אביב תוכל לרכוש עסקת שורט על כמה מניות בלבד, בניו יורק ניתן לפתוח עסקאות שורט על אלפי מניות.

שנית, העלויות – העמלות במסחר באמצעות הבורסה בתל אביב יקרות בהרבה לעומת המסחר בשווקים העולמיים. כמובן שבאמצעות פלטפורמות מסחר מקוון עלויות אלו אפילו יורדות במסחר על נכסים גלובליים, כלומר מסחר ישיר בלי צורך בשימוש בברוקר ישראלי וברוקר בחו"ל שמצריך עמלות המרה ועמלות קניה.

שלישית, יציבות – גודל הבורסות בחו"ל, כמו גם פיזורן הגיאוגרפי, מאפשרים להיחשף לשווקים יציבים הרבה יותר מהבורסה שלנו בישראל. השקעה במניות בארצות הברית, יפן ואירופה בחלוקה יעילה של משקלן בתיק, מעניקה יציבות גדולה יותר מאשר השקעה אך ורק בבורסה בתל אביב.

רביעית, פיזור סיכונים – בעיקר במניות, השקעה בשווקים מגוונים מעניקה את יתרון פיזור הסיכונים על פני השקעה בבורסה אחת, הממוקמת במזרח התיכון הלא יציב מבחינה גיאופוליטית.

חמישית, מניפולציות – גודל הבורסות בעולם מקשה מאד על ביצוע מניפולציות בשוק ההון, כמו הרצת מניות. בבורסת תל אביב היקף הסחורה קטן יחסית וכך גם לגבי הזרמת פקודות קניה או מכירה מצד אינטרסנטים וספקולנטים. אלו היבטים המשפיעים מאד על שערי מניות. בבורסות חו"ל הגדולות, קשה הרבה יותר לבצע פעילות חריגה במסחר.

שישית, זמינות – הבורסה בישראל עובדת חמישה ימים בשבוע, משמונה בבוקר עד חמש אחר הצהריים לערך. בורסות העולם עובדות למעשה סביב השעון, מכיוון שניתן לסחור בשעות הבוקר שלנו בבורסות אירופה, בשעות הערב בבורסה בניו יורק ובשעות הלילה של שעון ישראל בבורסות במזרח הרחוק.

אז איך סוחרים בחו"ל? השיטה הטובה ביותר היא מסחר עצמאי, כלומר ישירות מהמחשב האישי ובאמצעות האינטרנט. מסחר עצמאי מתחלק לכמה סוגים, כאשר אחד מהם זה אופציות בינאריות. הדבר מחייב התקשרות עם חברת מסחר אינטרנטי המספקת פלטפורמת מסחר מקוון, שהיא למעשה תוכנת מחשב מתקדמת וידידותית המכילה את כל אפשרויות המסחר ישירות מהמחשב. חיבור פשוט לאינטרנט ובלחיצת כפתור אתה נכנס לעסקה בנאסד"ק, או בבורסה אחרת, עוד לחיצת כפתור ופתחת עסקת שורט, קנית נפט או זהב וכן הלאה – והכל בעמלות כמעט אפסיות.

למידע נוסף על מסחר במניות באתר Loanme, בו תגל כיצד מזהים מניה טובה להשקעה.

כתיבת תגובה

תפריט נגישות