עומדים לרכוש דלת? היזהרו מטרמטים

החלטתם לשפץ את ביתכם על ידי החלפת הדלתות? ראשית כל – מזל טוב. אין ספק שזוהי החלטה נכונה ולדלתות הבית יש משקל משמעותי בכל הנוגע למראה הכללי של הבית.
אחת התופעות הנפוצות ביותר בקרב רוכשי דלתות פנים היא אי הידיעה שדלת לא איכותית ובעיקר – התקנה לא איכותית, עלולה להוביל להופעתם של טרמיטים (מזיקים).

מדוע התופעה נגרמת, מתי וכיצד ניתן להימנע מכך? בואו נבדוק.

מתי מופיעם טרמיטים במשקופים ודלתות?

רגע לפני שנאמר מתי הטרמיטים עלולים להופיע, בואו נסביר במספר מילים מהם טרמיטים.
טרמטים במראה שלהם מזכירים מעין הכלאה של נמלים אבל עם כנפיים. יש הטוענים שהם מזכירים זבובים קטנים. הטרמטים מזדווגים אחת לכמה ימים ויכולים להטיל בין עשרות ועד מאות ביצים ביום, דבר שהופך את המושבה שלהם לגדולה מאוד וגדלה במהירות רבה.

אז למה טרמטים נמצאים וניזונים מדלתות ומשקופים? נתחיל מהסיבה הברורה מאליה: מדובר על מזיק שניזון מעץ ולדלתות פנים רבות עשויות מסוגים שונים של עצים. מעבר לכך, בניגוד לרהיטים אחרים, דלתות ומשקופים הם רהיטים שקל מאוד לחדור אליהם.

מתי שמים לב לכך? כאשר הטרמטים נמצאים בתוך הדלת או המשקוף, בלתי ניתן להבחין בכך. הדבר ימשוך את תשובת ליבכם כשתראו מעין התפוררות של העץ (נראה מאוד דומה לנסורת) ליד המשקוף והדלת (יכול להגיע בצדדים שונים בו זמנית). יש דרכים שונים לטפל בטרמיטים אך אנו לא נדבר על דרכי הריסוס, אלא נדבר על הדרכים בהם נמנע ככול האפשר מכך.

כשרוצים לרכוש דלתות פנים לעיצוב ושדרוג הבית (בקישור הבא תוכלו לראות מהן האופציות העומדות בפניכם בתחום) מומלץ לבחור דווקא במשקופי מתכת שאינם רגישים באופן ברור – למזיקים המעופפים. עם זאת, מומלץ לצפות את המשקופים בציפוי נגד חלודה. ניתן ואף מומלץ לרסס את האזור בו תהיה מותקנת הדלת בכדי לבצע שלב נוסף בהימנעות מהגעתם אל המזיקים הקטנים.
כמו כן, את הפרט הנ"ל לא הרבה יודעים אך התקנה לקויה של הדלת (למשל: מרווח גדול מדי בין המשקוף לדלת) עלולה להוביל את המזיקים היישר אל תוך הדלת/המשקוף. חשוב מאוד שההתקנה תתבצע בצורה מקצועית ועל ידי בעל מקצוע ברמה גבוהה ובעל ניסיון בתחום.

כתיבת תגובה

תפריט נגישות