מעצבים את העתיד שלכם: מה עושים עם קורס בעיצוב גרפי

עיצוב גרפי זה לא רק תמונה אלא היכולת לצאת מהקופסה, לחשוב ולתכנן פרויקט דיגיטל פרסומי, אתר, אריזת מוצר או חווית משתמש ייחודית. מה עושים אחרי קורס בעיצוב גרפי?

אומרים שתמונה שווה 1000 מילים, אך בעולם בו לאף אחד אין סבלנות לקרוא כל כך הרבה, עיצוב גרפי הופך למקצוע מבוקש ביותר. מה עומד מאחורי המותג – עיצוב גרפי? מה אפשר לעשות עם קורס עיצוב גרפי לטובת קריירה עתידית? האם עיצוב גרפי מתאים למבוגרים בלבד? יש לנו הרבה תשובות להרבה שאלות.

תחום חם שנדרש כמעט בכל מקום

תקשורת מתנהלת באמצעות שפה אבל לא כל שפה היא מילולית. דמיינו כי אתם גולשים בין אתרים אקראיים, והגעתם לאתר בשפה שאינכם מבינים. האתר מורכב משלל צבעים בגוונים עזים שרובם בהירים, כולל מילים מועטות בפונט גדול ותמונות של דמויות מצוירות תופסות חלק גדול משטח הדף. האם האתר מיועד לילדים או למבוגרים? ומה לגבי אתר המעוצב כולו בגווני אפור וכחול ובו כמות מלל רבה בפונט קטן, צילומים מהוקצעים של אנשים בחליפות  ותפריטים מורכבים? גם אם לא קראתם מילה מהכתוב באתר המסר העובר הוא מדויק ומגדיר מי קהל היעד ומה המיתוג של מי שעומד מאחורי האתר.

תקשורת חזותית קיימת בכל תחום בחיים – לכל חברה יש לוגו, מוצרים מגיעות באריזות, לספרים יש כריכה. כאשר אנחנו נתקלים במוצר מסוים, בין אם מדובר במוצר מזון או אתר באינטרנט, הרושם הראשוני המתקבל אינו מגיע מהמילים שבו אלא מבחירות חזותיות ואחרות המאפיינות אותו. כיצד המידע מאורגן? באילו צבעים או פונטים השתמשו? האם הוא נח לשימוש? באילו עזרים ויזואליים ואחרים השתמשו?

חברות ישכרו מעצבים גרפיים כדי לעצב עבורן לוגו, כרטיסי ביקור, אתרי אינטרנט, אפליקציות, או אריזות מוצרים. חברות פרסום זקוקות למעצבים גרפיים על מנת להעביר מסרים חזותיים מיידים הפועלים ישירות על החושים, בתי דפוס נעזרים במעצבים גרפיים, חברות המתכננות משחקים ועוד. עיצוב גרפי פותח גם אפשרות לבנות קריירה עצמאית ועבודה מהבית כבוני אתרים, מעצבים גרפיים ואפילו מומחי UX. כיום, תקשורת מול לקוחות יכולה להתנהל באמצעות המחשב והעבודה בתחום מתבצעת מעל מחשב.

מה לומדים בקורס עיצוב גרפי?

לכל מסלול לימודים בתחום ייחוד משלו. ישנם מסלולים בהם הדגש הניתן הוא על לימוד הכלים בהם נעשה שימוש. עולם העיצוב הגרפי כולל מגוון תוכנות כאשר לכל אחת מהן מטרה שונה, וידע נדרש שונה לצורך התמקצעות עבודה עם הכלי. פוטושופ הוא אולי הכלי הבסיסי המשמש מעצבים גרפיים ובאמצעותו ניתן לעבד תמונות, אילוסטריטור מעצב תמונות מסוג שונה, וקטוריות, אפטר אפקט משמש ליצור אנימציות ותנועה, וורדפרס מיועד בעיקר לבוני אתרים. מסלולים בהם הידע העיקרי הנלמד הוא שימוש בכלים מכשירים ביצועיסטים – כאלו שמסוגלים לקחת פרויקט שתוכנן על ידי אחרים וליישם אותו, אך לא מעצבים גרפיים המסוגלים לתכנן פרויקט כזה בעצמם.

ישנם מסלולים ששמים דגש על תחום התמקצעות מסוים. לימודי עומק של אינדיזיין לדוגמה, כלי המשמש בתחום ההוצאה לאור, מצביעים על התמקצעות בתחום זה. לימודי עומק של תוכנת מאיה המשמשת את תעשיות הטלוויזיה והסרטים, משחקי המחשב והדמיות אדריכליות מכוונת אף היא לתחום מסוים ואחר, ואילו לימודי עומק של וורדפרס מצביעים על אפשרות שילוב המעצבים הגרפיים בסיום המסלול כבוני אתרים מתחילתם ועד סופם. מסלולים אלו לרב יציעו לימודי עומק בתחומים אליהם הם מכוונים: תולדות הקולנוע, טיפוגרפיה למתקדמים או הבנת לעומק של חווית המשתמש – UX.

מסלולי עיצוב גרפי כוללים ונרחבים מאפשרים ללומדים בהם לפתח יכולות שהן מעבר ללימודי הכלים. הן מפתחות יצירתיות, מלמדות את השפה החזותית, מקנות יכולות תכנון פרויקט ושיטתיות בעבודה ומקנות כלים שישמשו את הבוגרים בכל תחום שבו יבחרו.  בוגרי מסלולים אלו ידעו לאפיין את המוצר וקהל היעד, ידעו לפתח קונספט עיצובי מתאים, יבינו כיצד אפשר למתג באמצעות דימויים חזותיים וטיפוגרפיה וידעו כיצד להשתלב ולשלב עיצוב גרפי בתעשייה העדכנית בתחומים השונים.

למי מיועדים קורסים בעיצוב גרפי?

מי שרוצה להתנסות בתחום על מנת להבין את מידת ההבנה והמשיכה שלו לתחום, יכול להתנסות בקורס עיצוב גרפי קצר. קורס כזה יכול גם להתאים למעבים גרפיים בעלי ניסיון הרוצים להתמקצע בתחום או כלי נוסף שאינם מכירים. קורס עיצוב גרפי ובניית אתרים מתאים גם עבור מי שעיקר התמחותו היא דווקא בתכנות ורוצה להוסיף כלים נוספים לארגז הכלים העיקרי שכוללים עיצוב גרפי או שמעוניין לחסוך בהוצאות על העסקת עובדי משנה שיספקו את הצד הגרפי של בניית אתרים. מסלולים מלאים מיועדים למי שרוצה לעבוד בתחום ומעוניין להתמקצע הן בכלים והן ביכולות שישמשו אותו בתחום.

 

קורסי עיצוב גרפי מפתחים יכולות נדרשות כמעט בכל חברה ולכל תחום בחיים המודרניים. פיתוח יכולות אלו במקביל לידע ספציפי בתפעול כלים שונים הופכים את בוגרי מסלולים אלו לנדרשים בחברות רבות ושונות עם מגוון אפשרויות תעסוקה בשוק.

כתיבת תגובה

תפריט נגישות