איך בוחרים מעצבי פנים?

טיפים שיעזרו לכם במסע המופלא של שיפוץ הדירה

לא קל להחליט על שיפוץ הדירה, רובכם רואים בעיניים הרבה אבק, הרבה רעש, הרבה ריצות, הרבה הוצאות. אפשר גם אחרת. מעצבי פנים יסירו מכם הרבה מאד נטל. הם אלה שיבחרו עבורכם את כל החומרים, מהקרמיקה ועד הברזים והדלתות לארון המטבח. הם אלה שייקחו עבורכם החלטות חשובות כמו: הריסת קירות ובניית קירות. הם אלה שמבינים באנשי מקצוע, שמבינים בחללים, שמבינים בצבעים ובעיצוב. קחו לכם מעצב פנים ותחסכו הרבה עגמת נפש, זמן וגם כסף, כן כן כסף.

נכון, יש המון מעצבי פנים, אבל אין צורך להיכנס לפאניקה. הנה רשימת טיפים קטנה שתעזור לכם בדרך:

עשו רשימה של מעצבי פנים

האינטרנט עמוס בדפים ובאתרים של מעצבי פנים. קחו את הזמן על כוס קפה, דפדפו בין האתרים, עברו על גלריית התמונות שבכל אתר, וסמנו לכם את אלה שאתם הכי אוהבים את העבודות שלהם.

בקשו המלצות

המלצות על אמינות, עמידה בזמנים ויושר הן ללא ספק החשובות ביותר. אתם לא רוצים מעצב פנים מוכשר שלא יהיה אמין. בדקו פרויקטים קודמים של המעצבים, שאלו מכרים ומכרים של מכרים שעשו שיפוץ, וקבלו עוד ועוד המלצות, עד שהרשימה שלכם תצטמצם לשלושה או ארבע מעצבי פנים, לא יותר.

לא רק סגנון אחד

יש מעצבי פנים שמתמחים בעיקר בקלאסי, יש כאלה שמתמחים בעיצוב מודרני. מומלץ לקחת מעצב פנים רב גוני. כזה שידע לנצל את חלל הבית שלכם בצורה הכי טובה ויעילה, ושיהיה פתוח לסגנונות שונים. לא תמיד אתם יודעים מה הסגנון שלכם, זה בסדר מעצב הפנים שלכם ידע בדיוק מה מתאים לכם ולבית שלכם.

קומוניקציה

חשוב מאד שהמעצב שלכם יהיה קשוב לחלומות שלכם ולרצונות שלכם. הבית שלכם בסופו של דבר צריך להיות המפגש בין החלום למציאות. חייב להיות דיאלוג נעים ביניכם לבין המעצב שלכם. האם אתם בשלנים ומרכז החיים שלכם במטבח? האם אתם מארחים הרבה בסלון? האם יש לכם צורך במחסן? והאם בכלל יש אפשרות למחסן בבית שלכם. הכול ייפתר בדו שיח קבוע עם המעצב. רוב האנשים לא מבינים בשרטוטים, אל תתביישו לבקש מהמעצב שלכם פתרונות אחרים, שיאפשרו לכם להבין בדיוק איך יראה הבית שלכם.

תחומים אפורים

אמנם מאד חשוב שהמעצב שלכם יבין בטרנדים, שילובי צבעים וניצול חללים, אבל יש עוד כמה תחומים חשובים. חשוב שיהיו לו קשרים טובים עם בעלי מקצוע וספקים, מנגרים ועד זגגים. שיכיר היטב את חנויות הקרמיקה ואביזרי האמבטיה למיניהם, וידע למצוא גם את האיכות וגם את המחירים הטובים ביותר. חשוב שהמעצב שלכם ידע לצפות בעיות עתידיות וידע לשלב בין ריהוט, תאורה ואביזרים. חשוב שתהיה לו הבנה לא רק בתחום הזוהר, אלא גם בתחום היותר אפור כמו: צנרת, חשמל וביוב.

כסף

קודם כל כדאי לעשות סקר שווקים. יש מעצבי פנים שמתמחרים את עבודתם לפי שעה, יש כאלה שמתמחרים על כל העבודה. כשאתם חותמים על חוזה העבודה שימו לב לאותיות הקטנות. סכמו מראש על סכום שלא חורגים ממנו, אלא אם כן תהיה הסכמה מראש. דאגו שחוזה העבודה יהיה מפורט.

סיכום

משום מה וללא שום סיבה, אנשים רבים חושבים שלקחת מעצב פנים זה מותרות. להפך. אין שום סיבה ששיפוץ הבית יהפוך לעונש, אבל כשכל העבודה מוטלת עליכם זה בהחלט יכול להיות תיק כבד. מעצב פנים לא רק יעשה לכם את השיפוץ קל יותר, וחסכוני יותר, הוא יהפוך לכם את השיפוץ מעומס לעונג.

המאמר מוגש לכם באדיבות משרד אדריכלות ועיצוב פנים זוהרה קליין, בהצלחה.

דוגמה לעיצוב מטבח מודרני ע"י מעצבת פנים ואדריכלית זוהרה קליין
דוגמה לעיצוב מטבח מודרני ע"י אדריכלות ועיצוב זוהרה קליין

 

כתיבת תגובה

תפריט נגישות