סוגי השקעות נדל"ן

נדל"ן הוא אחד מנושאי ההשקעה הבכירים בשנים האחרונות, ולא בכדי. בהשקעה לא קשה שיכולה להתאים לכל אדם שמעוניין ללמוד, ניתן להפיק תשואות גבוהות מאד ורחבות היקף. טרם תחילת דרכנו בשוק השקעות הנדל"ן, עדיף להכיר את סוגי ההשקעות השונים. וכך, להבין מה מתאים לנו יותר, לפי טווח ההשקעה הדרוש, אופי ההשקעה וכדומה.

ראשונה למשל, השקעת נדל"ן מניב. מדובר באפיק השקעה המניב תשואות שנתיות או חודשיות, על ידי השכרת נכס (ולכן "מניב"). עסקת ההשכרה יכול שתתבצע לצרכי מגורים או מסחר ובפרט דירות מגורים, שטחי מסחר, מפעלים וכדומה.

סוג השקעה נוסף הוא השקעת נדל"ן להשבחה, כלומר השבחת נכסים וכך הגדלת רווחים בצורה משמותית. כאשר אנו בוחרים באפיק זה, אנו למעשה רוכשים נכס מסוים במטרה להפוך אותו לאיכותי יותר, חדש ומשודרג הרבה יותר. וכך, לייצר ממנו הכנסה גבוהה הרבה יותר מהפוטנציאל העכשווי שלו. בין אם בעסקאות השכרה כאשר משכירים אותו בסכומים גבוהים יותר, או מכירה בסכום גבוה יותר מנקודת ההתחלה. לא בכדי, נקרא אפיק זה בסלג הנד"לני: היפוך בתים.

אפיק שלישי בהשקעות נדל"ן נקרא השקעת נדל"ן ספקולטיבית. מדובר באפיק השקעה ארוך טווח שמשמעותו רכישת נכס שידוע כי אמור לשנות את ייעודו. המטרה בהשקעה זו היא לייצר אחוז תשואה גבוה יותר ממכירה עתידית של נכסים אלו, כתוצאה משינוי הייעוד הצפוי.

אלו אמנם שלוש ההשקעות המשמעותיות אך ישנן השקעות נוספות, מוכרות פחות, כמו למשל השקעות נדל"ן בשוק ההון באמצעות רכישת מניות של חברות נדל"ן שנסחרות בבורסה; השקעת נדל"ן במשכון נכס על מנת למנף תשואות ע"י ריבית; והשקעות נדל"ן מסוג קרנות ופלטפורמות שמטרתן השקעה בפרויקטים ופלטפורמות נדל"ניות בארץ ואף בכל בעולם.

להתייעצות עם מומחית הנדל״ן רחל מנדי 

כתיבת תגובה

תפריט נגישות