עוברים ונהנים – הצ'קליסט למעבר דירה קל

מעבר דירה כרוך במאמצים ובשינויים רבים, הכוללים הרבה בירוקרטיה. אז איך תעשו זאת ביעילות? לפניכם הטיפים החמים למעבר קל וחלק

ישראלים מרבים לעבור בין דירות – כשבעה אחוזים מהם עוברים דירה כל שנה או שנתיים ומעל לחמישים אחוז עוברים כל עשר שנים לערך. מדובר בתהליך לא פשוט, שכן עם השנים אוספים חפצים רבים, יוצרים קשרים עם ספקים, סניפי בנק, קופות חולים, מוסדות חינוך וכן צוברים שלל זיכרונות וחוויות. ועכשיו, כשהגיע הרגע ומתכננים לעבור לבית חדש – צריך להתחיל הכל מההתחלה. זהו בהחלט אתגר גדול אבל כדי לעשות זאת באמת ביעילות – מתחילים מרשימה מסודרת וכרונולוגית.

 בראש ובראשונה – רשימת הספקים

ערכו רשימה הכוללת את שמות הספקים אותם עליכם לעדכן בשינוי הכתובת – חברות החשמל והגז, העירייה, ספקיות התקשורת ועוד. חשוב שתצטיידו גם בתווית חנייה עירונית חדשה ותעדכנו את הכתובת במשרד הפנים – הן דרך האינטרנט והן במשרדי הדואר. לבסוף תוכלו לשלוח דואר אלקטרוני לחברים ולמשפחה המעדכן אותם בכתובת החדשה – אחרת איך תארגנו מסיבה?

העברת תשתיות תקשורת

מומלץ ליידע מראש גם את ספקיות התקשורת והאינטרנט לגבי מעבר הדירה, כדי לבדוק האם ישנן חבילות אינטרנט חדשות ולהתעדכן מה השתנה. כך תבצעו השוואה נכונה שתמצא עבורכם את החבילה המתאימה ביותר.

בארץ, כדי לוודא שהאינטרנט הביתי פועל כסדרו, תוכלו ליצור קשר הן עם ספק התשתית והן עם ספק האינטרנט או אפילו לרכוש חבילה הכוללת את שניהם. מה שבטוח, עדכון מוקדם יאפשר לכם לקבוע זמן נח עבורכם לחיבור התשתיות החדשות.

 דואגים לילדים למסגרת

רישום הילדים למוסדות החינוך הקרובים לדירה החדשה עשוי להיסגר מהר ולכן מומלץ להקדימו. עבור הילדים הקטנים יותר, כדאי לערוך בירור מוקדם על גנים מומלצים באיזור החדש. בנוסף למוסדות החינוך, קיימים מרכזי חינוך המספקים גם פעילויות וחוגים להעשרה בשעות אחר הצהריים. כדי שגם הילדים יהנו יותר וגם אתם תרוויחו שעות פנאי נוספות – מהרו לברר את העניין.

היכון, הכן – לארוז!

מומלץ להתחיל באריזה כשלושה שבועות לפני מועד המעבר. בכל חדר, מיינו את החפצים לשלוש ערימות – זבל, תרומה ושימוש יומיומי. תחילה, דאגו לזרוק מראש את ערימת הזבל ואת זו לתרומה – מסרו מראש. את הפריטים שתקחו אתכם לבית החדש ארזו בהדרגה, שכאשר אלו מביניהם המיועדים לאחסון כמו סרוויס לאורחים, בגדי חורף וקיץ – ארזו ראשונים. את הפריטים המיועדים לשימוש יומיומי השאירו לסוף האריזה.

לאחר מכן, על כל ארגז רשמו: מספר סידורי, החדר בבית אליו הוא מיועד וסוג התכולה בו. מומלץ לפתוח גם קובץ שיכלול פרמטרים אלו כך גם ההתמקמות בדירה החדשה תהיה מסודרת וקלילה וגם תוודאו שלא שכחתם כמה חפצים מיוחדים וחשובים היקרים ללבכם.

בחירת חברת הובלה

צרו קשר עם חברת ההובלה רק לאחר שברשותכם המלצות ושביצעתם סקר שוק. ספקו לחברה מידע על מספר הארגזים שיש להוביל, תאריך, כתובות ותכולה. ככל שהמידע יהיה מדויק יותר, כך גדל הסיכוי שהתהליך יהיה יעיל. כמו כן, חשוב לבדוק את ביטוח המובילים ומה אינו מכסה.

ארגון הדירה החדשה

קחו לכם מספר ימים לאחר קבלת המפתחות ולפני המעבר עצמו. קבעו עם אנשי מקצוע וטכנאים בזמנים שונים כך שלא יפריעו זה לזה ויבצעו את עבודתם ביעילות ובמהירות. דאגו לריסוס, צביעה או כל פעולה אחרת הנדרשת בדירה החדשה, כדי שתוכלו להכנס אליה כשהיא נקיה ומוכנה. לבסוף, צרו קשר עם ועד הבית החדש ודאגו להשגת שלטי כניסה לחניה וצ'יפים לדלת הכניסה.

היום שלפני

יצירת קשר עם חברת ההובלות יום לפני המעבר תוודא שהמועד שנקבע זכור ותעדכן במידת הצורך בפרטים אחרונים – כך תדעו האם לקחת בחשבון איחורים. כדי לאפשר מעבר חלק, מומלץ לדאוג לבייביסיטר לילדים ולבעלי החיים וכן לקחת חופש מהעבודה. ודאו שיש ברשותכם כסף מזומן שיספיק לתשלום טיפים למובילים ולרכישת מזון ושתיה. כדי לא להיתקע אחרי היום המפרך, מומלץ שתארזו מזוודה למשך שבוע, בה תארזו גם חפצים יקרי ערך וכאלו שאתם זקוקים להם באופן שוטף.

היום הגדול

כדי לעקוב אחר הוצאות עתידיות, מומלץ שתצלמו מוני חשמל, מים וגז הן בדירה הישנה והן בדירה החדשה ותשלימו חובות קודמים של צריכה וארנונה. דאגו לפצל כוחות – אחד שישאר עם המובילים ואחד בדירה שיתחיל במלאכת פריקת הארגזים. ודאו שהמובילים מביאים כל ארגז לחדר אליו הוא מיועד לפי דרישתכם ושהחפצים הגדולים והשבירים תקינים – טרם שחרור המובילים. עם סיום היום המפרך, הרשו לעצמכם להתפנק באוכל טוב כי מגיע לכם, והרימו כוסית לחיי ההתחלה החדשה.

 

כתיבת תגובה

תפריט נגישות