איזה מסמכים צריך להכין לפני הוצאת דרכון פורטוגלי?

פורטוגל שוכנת בחלק המערבי של אירופה, צמודה לספרד. עד 2015 מידת העניין שלנו במדינה קטנה זו – מספר תושביה הוא קצת יותר מ-10 מיליון – הייתה מועטה מאוד, אבל באותה שנה חוקקה פורטוגל חוק חדש שהפך אותה לאטרקטיבית במיוחד בעיני ישראלים רבים. החוק פתח למעשה דלת רחבה בפני יהודים שכלל לא ידעו שיש להם זיקה לפורטוגל ומאפשר להם קבלת אזרחות של המדינה, ולמעשה אזרחות אירופאית על כל יתרונותיה המשמעותיים.

באופן טבעי על-מנת לקבל אזרחות פורטוגלית, מעבר לבדיקת הזכאות הבסיסית, יש צורך להכין גם שורה ארוכה של מסמכים וחשוב לבצע את התהליך כולו בצורה מסודרת ומדויקת.

מסמכים בסיסיים

המסמכים הבסיסיים הנדרשים כדי לקבל את האזרחות הפורטוגלית הנחשקת הם צילום של תעודת הזהות כולל הספח, צילום של הדרכון הישראלי, צילום של תעודת הלידה כשבמידה ולא נולדתם בישראל נדרשת תעודה דו-לשונית, צילום של תעודת הנישואין או הגירושין או לחילופין תעודה של ההורים (כשבכל מקרה המטרה היא להוכיח מצב משפחתי: נשוי/ה / גרוש/ה / רווק/ה) וצילום של חשבון ארנונה או חשמל שמהווים הוכחה לחיים בארץ.

מסמכים להוכחת זכאות לקבלת אזרחות פורטוגלית

פורטוגל מעניקה אזרחות למי שיש לו שורשים במדינה. אמנם מעטים הישראלים שנולדו בליסבון, פורטו ושאר ערים פורטוגזיות, או שהוריהם נולדו במדינה שמרכיבה ביחד עם ספרד את חצי האי האיברי, אבל אם הולכים אחורה בהיסטוריה מגלים שבמאה ה-15 יהדות פורטוגל הייתה אחת התוססות והגדולות ביבשת. 

למעשה בסוף המאה ה-15 חיו בפורטוגל למעלה מ-70,000 יהודים ובאופן טבעי השושלות שלהם כבר מונות הרבה יותר בני אדם – על-פי ההערכות כ-3.5 מיליון ישראלים שכולם זכאי לקבל אזרחות פורטוגלית.

אישור פורמלי מהקהילה היהודית

על-מנת שממשלת פורטוגל תשתכנע שיש לכם שורשים מפורטוגל היא מבקשת אישור מהקהילה היהודית של ימינו. זהו אישור פורמלי שניתן על סמך הצגת מסמכים שמוכיחים זיקה למדינה ושהמשפחה שלכם חיה בה בעבר. בהתאם אחד המסמכים שמוגשים במסגרת הבקשה לקבלת האזרחות הפורטוגלית הוא עץ המשפחה, מפורט ככל האפשר וכזה שכולל לפחות 3 דורות. כדאי לדעת שבמאה ה-16 נאלצו יהודים רבים לעזוב את פורטוגל והם השתקעו במדינות הבלקן וצפון אפריקה – כך שאם המשפחה שלכם היגרה לישראל ממקומות אלה, יש סיכוי גבוה מאוד שאתם זכאים לקבל אזרחות פורטוגלית.

 

כתיבת תגובה

תפריט נגישות