בדקו האם מתאים לכם להצטרף – קורס מכונה ניידת

כלים כמו שופל, בובקט, קומביין וכיוצאים באלו, הם אמנם כלים מונעים שעליהם ניתן לנהוג, אך למעשה הם נקראים מכונות ושייכים לקטגוריית מכונה ניידת, כך שנהיגה עליהם מצריכה רישיון מיוחד. אלו אינם כלים שמטרתם לספר שירותי גרירה אלא ממש לבצע עבודות כמו מחפירה, פילוס וכן הלאה. הרישיון ניתן מטעם משרד התחבורה לנהיגה על 144 כלים המשויכים לקטגוריה ומאפשר את העבודה עימם בשטח. קורס מכונה ניידת הוא קורס שמעבר שלו בהצלחה יאפשר את קבלת הרישיון הזה ואת תחילת הנהיגה על הכלים הייחודיים.

מה לומדים בקורס מכונה ניידת?

  • היכרות עם סוגי המכונות הניידות הקיימות
  • דיני תעבורה
  • בטיחות בהפעלת מכונה ניידת
  • נהלי עבודה עם המכונות
  • טיפול בכלים, תחזוקה שוטפת ותחזוקת חירום
  • ועוד

הקורס כולל חלק עיוני שבו נלמדים כלל הנושאים התיאורטיים באופן מעמיק ומקצועי, אילו נוסף החלק המעשי שבו מתנסים התלמידים בנהיגה בשטח על מספר כלים שונים. את הידע התיאורטי שלמדו יטמיעו ויתרגלו באופן אקטיבי.

למי מתאים קורס מכונה ניידת?

אנשים המעוניינים לעסוק בהפעלת מכונה ניידת או להרחיב את סל כישוריהם לטובת הרחבת העבודה, צריכים לעמוד במספר תנאים כדי להתקבל לקורס מכונה ניידת:

  1. המועמדים מעל גיל 17.
  2. בעלי רישיון דרגה A במשך יותר משישה חודשים.
  3. בעלי רישיון B.
  4. המועמדים יציגו בדיקת עיניים תקינה וטופס ירוק.

כמה זמן נמשכת ההכשרה?

קורס מכונה ניידת הוא אמנם הכשרה קצרה אך אפקטיבית. בתום סך השעות שמסתכם לכדי כמה ימים של פעילות עיונית ומעשית, נערכים מבחני הסיום הפנימיים והמבחנים של משרד התחבורה.

מה קורה עם סיום הקורס?

בסיומו של קורס מכונה ניידת נערכי שני מבחנים  – מבחן מעשי ומבחן תיאורטי. את שני המבחנים יש לעבור בהצלחה כדי לסיים את הקורס ולקבל את היתר הנהיגה למכונה ניידת. נוסף למעבר המבחנים חשוב לשים לב שיש לשמור על נוכחות מלאה בכל שעות הקורס

כעת התלמידים יכולים להצטרף למקומות עבודה שונים כשבידם הכשרה ורישיון נהיגה על מכונות ניידות, או אפילו לדרוש העלאה בשכר והרחבת היקף משרה.

כתיבת תגובה

תפריט נגישות