ריצוף מקלחת וחדר אמבטיה – טיפים והמלצות

חדר האמבטיה בבית מהווה אחד החללים השימושיים והפעילים שיש. משתמשים בו לצורך רחצה, צחצוח שיניים, גילוח, איפור ועוד. בניגוד לחללים האחרים בבית, חלל האמבטיה צובר לחות ורטיבות רבה באופן יומיומי ועל כן, כל חומרי הגלם שמשתמשים בהם עבור חדר האמבטיה לרבות חומר הגלם הנדרש עבור ריצוף חדר האמבטיה חייבים להיבחן בקפידה ולהיות עמידים כמובן בפני מים ולחות.

אין ספק שבחירת הריצוף לחדר האמבטיה מהווה את אחת הבחירות החשובות ביותר בהליך שיפוץ חדר האמבטיה ויש לבחור אותו לאחר חשיבה מעמיקה על הצרכים והדרישות של החלל.

מה חשוב לדעת טרם בוחרים אריחים לריצוף חדר האמבטיה?

כאשר מדובר על חומרים לריצוף חדר האמבטיה, יש לשים דגש על כמה פרמטרים חשובים טרם בוחרים את האריחים המתאימים:

ראשית כל, יש לשים דגש על העיצוב. ישנם לא מעט סוגים וסגנונות עיצוב המתאימים לחדרי אמבטיה. מכיוון שמדובר על חדרים קטנים יחסית, לא פעם בוחרים בעיצובים נועזים יותר לחדרים הללו שפחות מתאימים לחדר הסלון או המטבח. הריצוף בחדר האמבטיה מהווה חלק משמעותי ביצירת המראה הכללי וזאת מכיוון שהוא מכסה שטחים נרחבים ולמעשה מכתיב את סגנון העיצוב הכולל של החדר. לכן, חשוב לבחור קו עיצובי כללי לאמבטיה ולהתחיל בריצוף המתאים לקו העיצוב המדובר.

פרמטר נוסף שיש לשים עליו דגש בבחירת ריצוף לחדר האמבטיה הוא איכות. חשוב מאוד לבחור אריחים ברמת גימור טובה. אם אתם מעוניינים בריצוף ישר ומדויק מומלץ להעדיף אריחים שעברו חיתוך בלייזר וזאת מכיוון שזו צורת החיתוך שמבטיחה את הגימור המיטבי והישר.

חשוב כמובן לבחור את הריצוף מתוך שיקולים בטיחותיים. מכיוון שבחדר זה יש נטייה ללחות ורטיבות של הרצפה, חשוב למנוע מצב של החלקה. מידת ההתנגדות של המרצפות להחלקה מסומן ב-R כאשר הטווח נע בין 9 ל-13.

בחדר האמבטיה מומלץ לבחור בריצוף שמגיע ל-R10 לפחות. כמובן שחשוב לבחור אריחי קיר שמתאימים לרצפה ולא ליישם קרמיקה רגילה המיועדת לקירות מכיוון שהיא עשויה שלא לעמוד בתקנים נוגדי החלקה.

חשוב מאוד לקחת בחשבון את פתחי הצנרת והביוב באמבטיה בחישובי הריצוף. כדאי לבחור בריצוף גמיש דיו כדי לחתוך אותו בצורה מדויקת ליד פתחי הביוב וכן בכדי ליצור עיצוב שנעים לעין ולא מבליט או חורג מגבולות פתחי הביוב והצנרות

כמובן שחשוב מאוד לבחור בחומר גלם עמיד לריצוף. לא כדאי לדוגמא לבחור ברצפת פרקט מעץ לאמבטיה מכיוון שעץ סופג מים, נסדק ומתבלה בצורה מהירה. לכן, כדאי לבחור רצפה המתאימה לתנאים המיוחדים של האמבטיה- רטיבות, לחות ושינויי חום וקור תמידיים. כמו כן, הרצפה נדרשת לספוג כמה שפחות כתמים ולהיות פשוטה וקלה לניקוי. אם הרצפה תצבור בה רטיבות במהלך הזמן היא עלולה לפתח עובש וריח לא טוב.

כיצד תוודאו שהריצוף באמבטיה מותקן בצורה הטובה ביותר?

חשוב לדעת כי ישנן שתי דרכים ליישום ריצוף, כאשר דרך אחת היא עקירה של הריצוף הקיים ויישום חדש של חול או שומשום ולאחר מכן ריצוף חדש ודרך שנייה היא ריצוף בהדבקה שאז למעשה מדביקים ריצוף חדש מעל ריצוף קיים.

כדי שהריצוף בחדר האמבטיה ייושם בצורה הטובה ביותר, יש לבחור באנשי המקצוע הטובים ביותר בתחום וכן, בשיטת הריצוף המתאימה לחדר האמבטיה שלכם. יש להשתמש בחומרי ריצוף איכותיים וכן בחומרי איטום שניתן לאטום בהם את הרווחים בין המרצפות כדי שלא תחלחל אליהם רטיבות ובכדי שהמרצפות יחזיקו מעמד לאורך זמן בצורה הטובה ביותר.

כתיבת תגובה

תפריט נגישות