שילוב פרקט עץ בעיצוב הבית

עיצוב פנים ישראלי היה עד לפני כמה שנים מקומי באופן מובהק מאוד והושפע מההעדפות הרגילות של בתים פונקציונליים שטוב ונוח לגדל בהם משפחה, בדיוק כמו שהחברה הישראלית אוהבת. החומרים היו אופנתיים לאותה תקופה ומשתנים ולא הייתה באמת מסורת של עיצוב פנים קלאסי, אלגנטי, שמכיר בערך של חומרים טבעיים ובאיכותם.

לא הייתה גם העדפה להתנסות בעיצוב בית עם אלמנטים שונים מלבד רצפת הטרצו הרגילה או אפילו שיש או אבן, עד שהחלו להתרשם יותר ממקומות שבהם ביקרו בחו"ל ככל שנסעו יותר. אז הבינו שאפשר לעצב חללים של בתים פרטיים, עסקים ומשרדים גם בדרך מגוונת יותר ולהעניק להם מראה יוקרתי ואיכותי יותר.

חשיפה לעיצוב בינלאומי הביאה ישראלים רבים להכיר את היתרונות הגדולים של חומרים שעושים בהם שימוש בחו"ל ופחות בארץ, וכך החלו לייבא ארצה גם צורות שונות של ריצוף וחיפוי, ובהן גם עץ טבעי.

פרקט עץ, השילוב הגדול

במדינה שבה נאבקים על כל טיפת צל לא השתמשו כל כך בעץ טבעי מלבד ריהוט ולכן הפרקט החל להיכנס ארצה בצורה מסיבית יותר באיחור. עד אז, השתמשו בו רק במקומות ייעודיים כמו אולמות ספורט ומגרשים סגורים, ובאופן נדיר בבתים פרטיים. כיום אפשר לראות פרקט על כל גווניו וסוגיו ובעיקר פרקט עץ טבעי. שילוב פרקט עץ נפוץ יותר היום מבעבר ואפשר להכיר ביתרונות הרבים שלו בבית הישראלי, למרות החיסרון של הצורך לשמור עליו גם בבתים שיש בהם ילדים ותנועה רבה. סוגים שונים של פרקט עץ הם בעלי צבעים ומרקמים שונים, תכונות קשיות ומאפיינים אחרים שגורמים לבחור בהם נכון לכל חלל שלו הוא מיועד. בחירת פרקט עץ צריכה להיעשות אם כך לא רק לפי תקציב אלא גם לפי תכונותיו שמתאימות למטרות שונות ולפי המראה שלו.

עובדות שחשוב לדעת על יתרונות של פרקט עץ

מלבד המראה הטבעי והיפהפה שלו פרקט הוא חומר חם למראה שמרכך את כל העיצוב של החדר והופך אפילו חלל מעוצב באופן אורבני לחמים וידידותי יותר. לפעמים אין צורך ביותר מאשר רצפת פרקט עץ על מנת לשוות לחדר מסוים את המראה המעוצב שלו, במיוחד כאשר הוא צריך להישאר כמעט ריק כמשרד, חנות או דירה מינימליסטית, ולכן הוא ממלא תפקיד חשוב בכל עיצוב פנים כשהוא ממלא את המשבצת של מסגור החדר מיד. אם אתם מחפשים פרקט עץ בגלל המראה שלו, עומדים לרשותם סוגים רבים של עץ שמהם מכינים פרקט והם יכולים להיות בעלי מראה טבעי או מעובד במרקמים שונים, או בצבעים מעושנים. זה מה שעוזר לבחור לעצמכם פרקט נכון לחדר.

בחירה של פרקט עץ והמראה שלו

פרקט עץ הוא חומר שנעים לדרוך עליו מאוד ולכן ילדים אוהבים אותו כי נעים להם לצעוד ולשבת עליו ישירות, וזה למרות שחייבים לשמור עליו מכל משמר מפני חומרים שנשפכים או צעצועים ומשחקים שמוטחים בו ושורטים אותו. קל לנקות אותו אחרי שנשפך עליו משהו וכל מה שנחוץ הוא מטלית לניגוב במקום חומרי שטיפה חריפים, אבל חייבים לשמור עליו ולמרוח בכל שנה חומר שאוטם ומצפה אותו כדי למנוע ספיגה וכדי שימשיך לשמור על הצבע והברק המקוריים שלו.

המרקם הטבעי שלו אינו חלק אלא מחוספס והוא עובר ליטוש מיוחד כדי להתאים אותו לעיצוב הפנים שלכם. אפשר לבחור פרקט לא רק לפי סוג העץ אלא גם לפי סוג העיבוד שמתאים לכם. הוא מבודד מחום וקור והוא בולע את הרעשים ולכן מתאים לחדר גדול כמו סלון, והוא ללא ספק מתאים במיוחד לכל עיצוב שתתאימו לו בכל סגנון – מודרני, עתיק, כפרי, צעיר, אורבני או מינימליסטי.

כתיבת תגובה

תפריט נגישות