שיקום וחידוש מערכות ביוב

מערכות ביוב בכל בניין מגורים או בניין משרדים, הוא ללא ספק אחד הדברים המרכזיים, הרי צנרת זאת מעבירה שפכים ומים באופן יום יומי, לכן עליה להיות תקינה ועמידה לאורך זמן רב. אך כידוע צנרות אלו, נוטות להתיישן עם השנים וכאשר הם מתיישנות מתחילות בעיות טורניות המציקות למתגוררים בבניין ויכולות להיות מטרד רב הכולל הצפות חוזרות ונשנות או פיצוצים בצנרת שיכולים אך הם לגרום לנזקים גדולים.

אז מה עושים?

במרבית המקרים, יש צורך לבצע שיקום וחידוש מערכות ביוב הכוללות החלפה כוללת של הצנרת הישנה והפגומה לצנרת חדשה, אך כמובן שיש לבצע זאת במקצועיות רבה, על מנת שתקלות אלו לא יחזרו על עצמן עם השנים. ללא ספק החלפת צנרת תיתן לדיירי הבניין שקט נפשי, לכן במקרים מסוימים, חשוב לשקול לחדש את הצנרת במקום לתקנה שוב ושוב. לעיתים מדובר בתקלות קטנות אותם מאבחן אינסטלטור על ידי מכשור מיוחד הכולל מצלמה טרמית שתפקידה לצלם את מערכת הביוב ולתת מידע מפורט אודות מצבה. כמובן שאם מדובר בסתימה קטנה או בסדק קטן, אין צורך לחדש את כל הצנרת, אך במקרים שמדובר בצנרת ישנה במיוחד והנכם מעוניינים בשקט לטווח ארוך, יש לשקול את חידוש הצנרת.

מגוון שיטות חדישות לחידוש הצנרת

כיום ישנן שיטות רבות להחלפת הצנרת, הכוללות החלפה מהירה ויעילה ללא צורך כלל בקידוחים ובהריסות, אם נתבונן לרגע לעבר הלא ממש רחוק, ניתן לראות כי שיקום וחידוש מערכות ביוב, היה תהליך ארוך הכולל שבירת מרצפות וקירות ועבודה אין סופית. אך הודות לטכנולוגיה המתפתחת בקצב מסחרר, תוכלו ליהנות מחידוש צנרת ללא הריסות וללא שברים כלל. השיטה הפופולרית כיום היא שיטת השרוול המתבצעת באופן נקי ומהיר והיא השיטה הפופולרית ביותר. שיטה זאת הינה בעלת תו תקן מחמיר ומבצעים אותה אינסטלטורים ובעלי מקצוע בתחום זה.

כיצד מתבצעת פעולה זאת

בשלב הראשוני, בעל המקצוע בודק את מצב הצנרת על ידי מצלמה טרמית, ומאבחן פרמטרים חשובים כמו גודל הצנרת, כמות המים הנשפכים בה, טמפרטורת המים ועוד פרמטרים נוספים וממליץ על חידוש הצנרת, הוא מתכנן את עבודתו בצורה נבונה. לאחר מכן הוא מתחיל בתהליך החלפת הצנרת הקיימת על ידי שרוול מיוחד אותו הוא מחדיר לצינור ועליו חומרים איכותיים המתקשים והופכים לאחר מכן למקשה אחת של צינור. לאחר סיום החדרת הצינור החדש, עליו לבצע בקרה קפדנית על הצינור החדש. בקרה זו למעשה תאשר לו כי העבודה התבצעה בהצלחה רבה.

מהם הפרמטרים החשובים לבחירת בעל מקצוע מיומן?

כיום שוק בעלי המקצוע החופשיים מוצף באנשי מקצוע חלקם טובים וחלקם פחות, על מנת למצוא את בעל המקצוע הטוב ביותר עליכם לבדוק מספר פרמטרים:

ניסיון וותק – אלו פרמטרים חשובים שיסיעו לכם להבין מול מי אתם עומדים, הרי רק בעל מקצוע בעל ניסיון, יוכל לתת לכם את המענה המקצועי ביותר.

הסמכה לעסוק בתחום – וודאו כי בעל המקצוע עובד עם תעודת הסמכה ולא מדובר ב"חאפר" חובבן.

ציוד מקצועי וחדיש – וודאו כי בעל המקצוע מעודכן בטכנולוגיה החדשה ולו את הציוד החדיש והמקצועי ביותר, כך תוכלו לחסוך זמן יקר בעל הבדיקה.

הכתבה בשיתוף חברת צפריר אינסטלציה

 

כתיבת תגובה

תפריט נגישות