תוכן ממומן ע"י ישראכרט: שדרוג גרסה – העלאת ערך הבית בעזרת שיפוץ

בפעולה אחת, אפשר גם לשפר את איכות החיים היומיומית שלכם, וגם לקבל מחיר גבוה יותר על הבית במכירה או השכרה. במה כדאי להתמקד כשמשפצים את הבית, ועד כמה זה משתלם?

תקופת הקורונה הביאה לא מעט טרנדים, והעצימה מגמות שכבר היו קיימות – כמו למשל החיבה של הישראלים לשיפוץ הבית. אם אתם גרים בבניין דירות, סביר להניח שכמעט בכל רגע נתון לפחות דירה אחת נמצאת בשיפוץ; ואם לא, אתם בוודאי מכירים חבר או קרוב משפחה שמשפץ את הבית – או חושבים לעשות זאת בעצמכם.

היתרון המרכזי של שיפוץ הבית או הדירה שלכם הוא הרווח הכפול שטמון בו. ראשית, השיפוץ משפר באופן מידי את איכות החיים שלכם בבית, ומאפשר לכם ליהנות מחדרים מרווחים, מוארים וצבועים היטב, לצד תשתיות חדשות (תלוי בהיקף השיפוץ). יחד עם זאת, שיפוץ גם מעלה את ערך הנכס שברשותכם, כך שבעת מכירה או השכרה, תוכלו לקבל עליו יותר כסף מאשר על נכס דומה שאינו משופץ.

כמובן ששיפוץ מביא עמו את האתגרים שלו ובראשם העלות, שיכולה להגיע לעשרות אלפי שקלים ואף יותר. המחיר של הוצאה זו מביא לא פעם לכך שאנשים פונים לקבלת הלוואות במטרה לממן את השיפוץ. ניתן לשקול ליטול הלוואה ברגע* לכל מטרה דרך חברות האשראי, כמובן שחשוב לוודא לפני כן את התנאים המוצעים לכם וכושר ההחזר שלכם. אתגר נוסף שיש לתת עליו את הדעת לפני שנכנסים לפרויקט שיפוץ הוא המטרדים שהוא מביא איתו – רעש, לכלוך ועוד. אבל כאמור, זו השקעה שתשתלם לכם בעתיד.

כבר ב-2012 בדקה התאחדות המשפצים בישראל את הנושא. לפי המחקר שפרסמה, השקעה של 50,000 שקל לפחות בשיפוץ הבית מניבה בממוצע עליית ערך של כ-15% בשווי הבית. מאז כמובן זינקו מחירי הדירות ברוב חלקי הארץ, כך שהתוספת הכספית שניתן לגבות במחיר הדירה עבור שיפוץ היא משמעותית מתמיד. אותה תוספת יכולה לעזור לכם לקנות נכס חדש ומשודרג, או ליהנות מדמי שכירות גבוהים יותר.

אז איך מעלים את ערך הבית באמצעות שיפוץ?

אם מדובר בשיפוץ לקראת מכירה או השכרה – ישנם כמה אזורים מרכזיים בהם כדאי למקד את השיפוץ.

ראשית כדאי לשים לב למטבח – אחד החדרים הפעילים ביותר בבית שלא פעם גם קרוב לכניסה. כמו בכל שיפוץ, גם כשמדובר במטבח יש דרגות שיפוץ מגוונות. אפשר לערוך שיפוץ מלא, כזה שכולל החלפת תשתיות צנרת, ארונות מטבח, ריצוף, כיור ושיש; עם זאת לעיתים דרושים רק שינויים קוסמטיים, קטנים יותר, שעדיין ישפיעו משמעותית על מראה המטבח – צביעה או החלפה של דלתות הארונות, צביעת קירות, החלפת אריחים מעל השיש, שדרוג מכשירי החשמל ועוד. כך או כך, מי שייכנס למטבח המשופץ יראה לפניו חדר נקי, מאובזר, מודרני ומזמין לבישול ואכילה.

החלל הבא הוא חלון הראווה של הבית – הסלון. גם כאן יש מי שישקיע בשינוי כולל של החדר, למשל באמצעות החלפת המרצפות, התקנת חלונות בפרופיל אלומיניום ועוד. עם זאת דווקא בסלון קל יותר לחדש את המראה באמצעים פשוטים יותר, כמו צביעת קיר בצבע דרמטי או צביעת כלל הקירות לריענון החלל, שימוש בחיפוי בריקים, רכישת ספה או שטיח חדש, החלפת גופי התאורה או תוספת של וילון, תמונות ופרטי נוי נוספים. כל אלה ייצרו רושם של בית מושקע ונעים, ויעזרו לרוכשים או לשוכרים הפוטנציאליים לדמיין את עצמם בסלון – מארחים, צופים בטלוויזיה או פשוט נחים.

כשהאמבטיה מבריקה – הקונים זורמים

התקציב מאפשר? ניתן לשדרג גם את חדרי האמבטיה והשירותים. החלפת כלים סניטריים כמו כיור, אסלה, אמבטיה ומקלחון לצד ריצוף חדש, יסייעו לחדרים אלה להיראות כמו חדשים, נקיים, עם תחושת בית מלון. אחרי הכל, חדר אמבטיה או שירותים ובו כלים סניטריים ישנים ושבורים, אינו עושה לכם שירות טוב כשאתם מעמידים את הבית למכירה.

מה לגבי חדרי השינה?

כאן ניתן להסתפק בהשקעה קטנה יחסית שעיקרה "הלבשת החדר" – וילונות, שטיחים או טפטים. שיפוץ מקיף יותר יכלול, למשל, התקנת פרקטים, החלפת תאורה, בניית חדר ארונות צמוד וכן הלאה. כל אלה ייצרו רושם של המקום המושלם להניח בו את הראש בלילה, אחרי יום עמוס בעבודה או עם הילדים.

בשורה התחתונה

יכול להיות שבשלב זה, אתם מרגישים רצון עז לשפץ את כל הבית ולא להשאיר אף חדר מאחור. אולם, גם עבור איכות החיים שלכם וגם עבור קונים פוטנציאליים, הדבר החשוב ביותר הוא טיפול במפגעים אסתטיים, כמו למשל קירות מתקלפים או כתמי עובש ורטיבות על התקרה. מפגעים אסתטיים מסוג זה לא פעם מצביעים על צורך בשיפוץ עמוק יותר – כמו החלפת צנרת למשל. אולם זו השקעה חשובה מאוד, שכן הרושם הראשוני מהבית משפיע מאוד על הנכונות של הקונים לשלם עבורו. ככל שבמבט ראשון הבית ייראה נקי וחדש יותר, סיכויי המכירה יעלו, ואיתם המחיר שתוכלו לקבל.

 

 

*בכפוף לאישור החברה ותנאיה. המלווה ישראכרט מימון בע"מ. אי עמידה בפירעון ההלוואה עלול לגרור חיוב בריבית פיגורים והליכי הוצאה לפועל.

**הפרסום איננו מהווה הצעה ו/או התחייבות למתן הלוואה/אשראי.

***מידע כללי בלבד. אין לראות באמור משום המלצה ו/או ייעוץ מכל סוג שהוא.

כתיבת תגובה

תפריט נגישות