סוגרים שנה: הרכבים הבטוחים לשנת 2021

הימצאות של חגורות בטיחות וכריות אוויר ברכב זה חשוב, אבל בשנת 2021 אתם יכולים לצפות לעוד הרבה יותר מכך בסעיף הבטיחות. אלו הדגמים שגם מבטיחים וגם מקיימים

יוני אביב

בין הדברים הטובים יותר שקיבלנו מכניסתו של האינטרנט לחיינו היא היכולת לאסוף מידע בצורה יעילה ומסודרת לפני כל רכישה קטנה או גדולה שאנו מתכננים. האפשרות לערוך סקר שוק פרטי משלנו כמו גם לקרוא סקירות של מומחים או פשוט להשתמש בחוכמת ההמונים, היא משהו שהופך כל קניה לחכמה יותר – ואין זה משנה אם מדובר בעכבר חדש למחשב, באוהל קמפינג משפחתי או ברכב מנהלים יוקרתי. למעשה, סקר השוק המוקדם מקבל משנה תוקף רציני כשזה מגיע לרכישת רכב חדש (או כמעט חדש).

בהתאם, אחת מהקטגוריות הרלוונטיות יותר עבור נהגי ישראל בבואם להתחדש מוטורית היא סוגיית הבטיחות, וטוב שכך. הטכנולוגיה בעולם הרכב מביאה לכך שעוד ועוד מערכות בטיחות ובקרות נהיגה והגנה תתווספנה לרשימת הפיצ'רים של המכוניות בדור הנוכחי, וכמובן שכולנו מרוויחים מכך. מעבר אינטרנטי זריז על רשימת הרכבים הבטוחים ביותר לשנת 2021 כבר יכול לשלוח אתכם למשימת הרכישה כשאתם מצוידים במידע החשוב הזה, ואם הדרך שלכם למכונית החדשה עוברת דרך עסקאות ליסינג או טרייד אין, אז תוכלו גם ליהנות מתנאים אטרקטיביים ונוחים לצד היצע גדול יחסית של דגמים. הנה כמה מהבולטים שבהם, לפי חלוקה לסגמנטים הפופולריים והאהובים על הנהג הישראלי.

סופר-מיני

עם ציון כללי של חמישה כוכבים וחברות קבועה בצמרת רשימת המכוניות הבטוחות ביותר, איש לא באמת מופתע למצוא ברשימה זו את היאריס של טויוטה. כשאיגוד הבטיחות העולמי בחן את הדגם בשנת 2020 הוא הכריז כי היאריס "מציבה רף בטיחות חדש בקטגוריה", ככל הנראה הודות לציוניה הגבוהים של 86% בהגנה על מבוגרים, ו-81% בהגנה על ילדים.

בהקשר זה כדאי להזכיר גם את ה-Q2 של אודי, המציעה אף היא מערכות בטיחות שהן מעבר לנדרש בחוק כמו אלו של התרעת סטייה מנתיב ותיקון, ניטור שטחים מתים ועוד.

רכבים משפחתיים

אולי קטגוריית הרכב הכי פופולרית בישראל, הרלוונטית עבור המוני משפחות מדן ועד אילת. כאן נמצא את הנציגה של קונצרן פולקסווגן – הסקודה סקאלה שהושקה רק ב- 2018 ונמנית בין 5 המשפחתיות הקומפקטיות הבטוחות בישראל. עם פיצ'רים כמו 7 כריות אוויר, בלימה אוטונומית וציון בטיחות ממוצע של 87.6% די ברור שנציגי הליסינג או הטרייד-אין שתתייעצו איתם לגביה, יבינו למה אתם עושים זאת. אם בכל זאת אתם מעדיפים את התוצרת של יבשת אסיה, כדאי להזכיר את הקורולה האצ'בק של טויוטה ואת מאזדה 3, המציעות ציונים של 84% ו-87% (בהתאמה) בהגנה על ילדים.

רכבי פנאי קטנים וגדולים

גם כאן אנחנו כבר מדברים על קטגוריה מתפתחת במיוחד בישראל. הנציגות הבולטות מאגף הבטוחות מונות את הפולקסווגן טי קרוס, עם ציון של לא פחות מ-97% בהגנה על נוסעים בוגרים (לפי המבחן שבוצע ב-2019), ושל 80% למערכות הבטיחות. מעדיפים רכב פנאי שמבחני הבטיחות שלו עדכניים יותר? עליכם לקחת בחשבון את הסיאט קופרה פורמנטור אשר השיגה חמישה כוכבים במבחן שלה עוד השנה, שנערך לפי הפרוטוקול המחמיר ביותר עד היום. במחלקה של רכבי הפנאי הגדולים יותר ראוי לציין את דגם הקיה סורנטו הוותיק והמרשים, שהשיג תוצאות יפות בכל ארבע הקטגוריות שנבדקו על-ידי ארגון הבטיחות העולמי.

רכבי מנהלים

רכבי מנהלים, מעצם היותם יקרים ויוקרתיים יותר, נהנו לרוב ממפרט בטיחות עשיר יחסית. יחד עם זאת, גם בסגמנט זה החידושים לא מפסיקים להגיע והמבחנים המחמירים מחייבים את היצרניות להתחדש. עבור חלק מהן – כמו טסלה החשמלית לגמרי למשל, זהו כמעט עניין מובן מאליו היות ומדובר ברכב שמתיימר להפתיע לטובה כמעט בכל פרמטר. עם ציונים כמו 96% בהגנה על מבוגרים או 94% במערכות הבטיחות, אין ספק שהיא כובשת את ראשות הרשימה הזו.

לסיכום, אם אתם מחפשים לרכוש רכב בקרוב ורמת הבטיחות בו מהווה את השיקול החשוב והמרכזי ביותר עבורכם, יש לא מעט דגמים המציעים כזו גבוהה ולא מתפשרת. את חלקם תוכלו למצוא ברשימה לעיל ואחרים, בשיטוט קל ופשוט במרשתת. אז בין אם אתם מתכננים לרכוש אחד מהחברה ישירות ובין אם מסוכנות טרייד אין או ליסינג כזו או אחרת, ערכו סקר שוק מעמיק, בדקו היטב אילו מערכות בטיחות מצויות ברכב וחשוב יותר, סעו בזהירות.

בהצלחה!

כתיבת תגובה

תפריט נגישות