יתרונות ואתגרים בפתיחת חברה בקפריסין

 

קפריסין היא מדינה קטנה שעושה לעצמה שם גדול במגזרי הפיננסים והטכנולוגיה. עם יוקר מחיה נמוך, מיסים נמוכים ושפע של משרות טכנולוגיות, היא נחשבת לאחת הכלכלות הצומחות ביותר באירופה בימינו. שוקלים להקים עסק חדש בקפריסין? השורות הבאות עבורכם.

שוקלים להקים חברה בקפריסין? מאמר זה מדבר על היתרונות והאתגרים של הקמת חברה בקפריסין. הוא דן בכמה מהשיקולים שאנשים צריכים לעשות כשהם מחליטים אם להתחיל את העסק שלהם באי או במקום אחר. ומבלי לעכב אתכם יותר מדי, בואו נדבר על היתרונות הברורים שבאי המקסים הזה. קודם כל, יש לכם יוקר מחיה נמוך, כמו גם מיסים נמוכים, משרות טכניות בשפע, כלכלה שצומחת במהירות, ואוכלוסייה ברמה גבוהה מבחינה סוציו אקונומית.

אתגרים בפתיחת חברה בקפריסין

אמנם יש לא מעט יתרונות בפתיחת חברה או עסק בקפריסין, אבל בהחלט יש גם כמה אתגרים שחשוב שיילקחו בחשבון. קודם כל, גודל השוק עשוי להיות מוגבל לייצוא מוצרים או שירותים מחוץ לקפריסין. שנית, חשוב לרגע לדבר על הפיל שבחדר – שחיתות.

לקפריסין יש הרבה יתרונות כמיקום לחברות, מאחר שהאי קטן ובעל משאבי טבע קרובים לים.

עם חוקי מס נוחים ויוקר מחיה נמוך, קפריסין היא מקום מצוין לחברות להתחיל ולהצמיח את העסק שלהן. עם זאת, ישנם גם אתגרים הקשורים להקמת חברה בקפריסין, כמו בירוקרטיה ושחיתות. לדאבוננו, בקפריסין הבירוקרטיות עשויות להיות מאוד מורכבות, ולעיתים רבות הן יהיו מלוות בתשלומי "בקשיש" לכל מיני גורמי מפתח במשרות מרכזיות. אתגר נוסף הוא, מיסים על הקמת עסק עשויים להיות גבוהים.

אתגר העסקת עובדים זרים ויתרון מציאתם בקלות

קפריסין היא גם ביתם של מוסדות חינוך רבים בעלי מוניטין בינלאומי, מה שמקל על זרים לפתוח עסק בקפריסין וכן למצוא עובדים מוסמכים. כמו כן, הממשלה מציעה פטורים ממס על השקעות מסוימות שבוצעו בסטארט-אפים, וכן הטבות נוספות כמו שיעור המע"מ הנמוך ביותר באירופה.

יחד עם זאת, חשוב לזכור כי המקומיים לא בהכרח דוברים אנגלית, ויש גם תקנות מחמירות לגבי העסקת זרים באי. קפריסין היא מדינה קטנה, אבל היא מספיק גדולה כדי לאפשר לסטארט-אפים לשגשג. ישנם יתרונות שונים הנלווים לפתיחת חברה בקפריסין, הכוללים את עלות הכניסה הנמוכה, הזמינות של כוח אדם מיומן ומוצרים זמינים, והקלות הכוללת של עשיית עסקים.

אתגר של תמיכה כלכלית

החיסרון של קפריסין כמקום לסטארט-אפ הוא, שאין תמיכה כמו שמדינות אחרות מציעות. זה יכול להפוך למאתגר עבור אלה שאין להם מספיק משאבים, או אלה שמעדיפים להיות במקום אחר. עם זאת, החיסרון הזה קוזז על ידי הכמות ההולכת וגדלה של כספי הון סיכון שמושקעים בקפריסין בשנים האחרונות. לבסוף, חובה לציין כי התיירות בקפריסין בהחלט משגשגת. אם החברה שלכם מתבססת על תחומי התיירות, יש לכם פעילות תיירותית כמעט בלתי פוסקת באי.

 

כתיבת תגובה

תפריט נגישות