לא פעם עולה אצלנו השאלה, לפני שאנחנו מזמינים איש מקצוע וגם אחרי, כיצד אנחנו יודעים שאכן אנחנו מקבלים שירות מקצועי, כיצד אנחנו יכולים להיות רגועים שאכן השירות שאנחנו מקבלים הוא שירות איכותי, ברמה גבוהה, שירות מקצועי ולא שירות של חובבנים, שלא נגיד שירות של חאפרים?
לצערנו הרב, אנחנו מוקפים בלא מעט בעלי מקצוע שפוגעים באחרים בתחום עיסוקם, אנחנו שומעים ורואים לא מעט בעלי מקצוע שאינם מעניקים ללקוחות שלהם שירות מקצועי אלא משאירים אותם עם עוגמת נפש. חשוב לומר, שלא תמיד זה בכוונה, לא תמיד קורה בגלל שהם רוצים להרוויח מבלי לעשות כלום או להרוויח עבור ביצוע עבודה לא טובה, אלא הם פשוט לא בוחנים לעומק את המצב ומבקשים לפתור אותה בדרך לא נכונה.
ניקח למשל מקרה דוגמא של שירותי איטום . שירות איטומים הוא שירות מקצועי שאנחנו נזמין כאשר יתברר שהגג שלנו איננו אטום כמו שצריך ומכניסים נכנסים אליו שיש רטיבות כזו או אחרת על הקירות. במקרה כזה, אנחנו צריכים להזמין בעלי מקצוע מנוסים, שגם יתקנו את המצב וגם ישתמשו בחומרים וכלים, אשר ימנעו אפשרות שהמצב יחזור שנית.
כיצד אנחנו יודעים שאנחנו מקבלים שירות מקצועי, שירות טוב? ראשית, בעל המקצוע צריך לאבחן את המצב, צריך לבדוק היטב מה מקור הבעיה, היכן היא מתחילה וכיצד היא משפיעה על השטח. שנית, הוא צריך לבחון מה הן אופציות הטיפול שעומדות בפניו ולהסביר לנו עליהן, מן הסתם, הוא צריך להסביר לנו כמה עולה כל אופציה וכיצד אנחנו אמורים להתייחס לכל אחת מן האופציות בטווח הקצר והארוך.
לאחר מכן, אחרי שקיבלנו החלטה, הוא צריך לפעול בשביל לבצע את השירות הטוב ביותר על מנת לפתור את הבעיה. כאן השירות שלו לא נגמר, שכן הוא צריך לוודא, עם סיום העבודה, שהבעיה אכן נפתרה, וכן להעניק לנו אחריות על העבודה למשך תקופה מסוימת, כך שאם הבעיה תחזור, הוא יחזור אלינו בשביל לטפל בה.
אנחנו נדע שהשירות מקצועי אם הבעיה לא תחזור, ואם היא תחזור, הוא יגיע אלינו לטפל בה שוב, ללא עלות.