טיפים לקניית רכב חדש

קניית רכב חדש עלולה להיות תהליך ארוך ומורכב, אך תהליך הכרחי אותו חייבים לעבור, ולפעול בצורה מושכלת על מנת לבצע רכישה טובה. להלן כמה טיפים חשובים שכדאי לקחת לתשומת הלב כאשר נכנסים לתהליך רכישת רכב חדש, בין אם מדובר ברכב חדש לחלוטין ישירות מהחברה, ובין אם ברכב יד שנייה –

בטיחות לפני הכל

לפני כל שיקול אפשרי אחר, הדבר החשוב ביותר בכל הנוגע לרכב החדש שלכם, הוא כי הוא יהיה בטיחותי מספיק על מנת שלא לסכן את חייכם, או חיי האנשים הנוסעים אתכם, יתר על המידה. תאונות דרכים קוטלות אלפי בני אדם מדי שנה, והמינימום שעליכם לעשות הוא לוודא כי הרכב שאתם רוכשים עומד בסטנדרטים מינימליים של בטיחות. למשל – וודאו כי הוא מצויד במספר כריות אוויר ובמערכת מניעת החלקה בבלימה, בדקו אצל בעל מקצוע את הבלמים ואת המערכת המכנית המפעילה את הרכב וכד'.

חיפוש והשוואות מחירים

זוהי עצה הניתנת לכל צרכן לפני רכישה של כל מוצר או שירות, אך בכל הנוגע לרכישת רכב חדש, היא רלוונטית שבעתיים. באמצעות האינטרנט אתם יכולים לבצע כיום השוואות מחירים נרחבות ומקיפות, כמו גם מחקר מדוקדק אודות הרכב שאתם מעוניינים לרכוש, ואלטרנטיבות שונות. לכן, השתמשו בכלי זה וחפשו רכבים למכירה בסוכנויות ויבואנים שונים, בחברות ליסינג והשכרת רכב ועוד. קחו את הזמן ואספו את כל האינפורמציה הרלוונטית שאתם רק יכולים לאסוף בנוגע לרכבים האופציונליים, והמוכרים השונים המציעים רכבים אלו.

תצרוכת דלק

אחד השיקולים העיקריים כיום, לאור מחירי הדלק הגבוהים, הממשיכים לטפס כל הזמן. בררו את תצרוכת הדלק של הרכב בו אתם מתעניינים מבעוד מועד. במקרה של רכבים משומשים, נסו לברר עם בעל הרכב מהי התצרוכת הממוצעת של הרכב. רכבים ישנים יותר מתאפיינים לעיתים בתצרוכת דלק גבוהה מזו המצוינת בנתוני היצרן.

בהקשר זה, מומלץ לבחון גם את האפשרות של רכב היברידי. רכבים אלו אמנם יקרים יותר מרכבים אחרים באותו סדר גודל, אך החיסכון בדלק לאורך זמן יכול להתגלות כמשתלם יותר בטווח הארוך, שלא לדבר על הסיוע שלכם לסביבה במקרה זה, סיוע אשר לא יסולא בפז…

דרכי מימון

הן כאשר מתעניינים ברכב חדש אצל היבואנים המורשים, והן כאשר מתעניינים ברכבים משומשים במגרשי רכבים של חברות ליסינג או השכרת רכב, קיימים מספר מסלולים אופציונליים שונים בתחום של מימון רכב. מרביתנו איננו יכולים להרשות לעצמנו רכישה ב"מזומן" של רכב חדש ותשלום מלא במקום של מלוא גודל הסכום, ולכן קיימות אלטרנטיבות שונות כיום בנושא זה. למשל, הלוואות ייעודיות לרכישת רכב, קניית רכב בתשלומים ארוכי טווח (בדומה לשיטת הליסינג) ועוד.

לסיכום, תהליך רכישת רכב חדש יכול להיות מסובך, אך אם תקפידו על מספר נקודות חשובות, הוא יעבור בקלות, במהירות ובהצלחה יתרה.  בהצלחה!

כתיבת תגובה

תפריט נגישות