מדוע כדאי לבצע המרת קלטות וידאו

מדוע כדאי, משתלם ומועיל להמיר קלטות וידאו לקבצם דיגיטאליים? הרצון או הצורך לשמור תיעוד חזותי לאורך זמן גורם לאנשים להמיר את החומר האצור בקלטות וידאו, החשובות לפגעי מזג אוויר, לאבק ולשריטות, לדהייה ולשחיקה, להשפעת שדות מגנטיים הפוגמים באיכותם ובאופן כללי- לפגיעה מהותית באיכות. קלטות עלולות להישכח, להיגנב, להימעך ולהיהרס כליל.

המרה לקובץ או לתקליטור מאפשרת לשמור ולגבות את החומר להגן עליו באופן מיטבי.  כדי להבטיח כי החומר יישמר באיכות הטובה ביותר רצוי ומומלץ לפנות אל מי שעוסקים בתחום המרת קלטות וידאו באופן מקצועי. לאנשים אלה יש הידע, הניסיון והציוד המתאים כגון: סורקים איכותיים, תכנות עריכה מתקדמות ועוד.

חשיבותה של המרה מקצועית

ניסיון המרה בלתי מקצועי, המבוצע על ידי חסרי ניסיון, שהציוד המצוי ברשותם אינו איכותי ורצון לחסוך כסף עלול להיות בעוכרי המבקשים להמיר. בשל הערך התיעודי והרגשי הרב, שלא יסולא בפז, חשוב להפקיד את מלאכת ההמרה בידי אנשי מקצוע.

כבר בשלבי ההכנה להמרה, ההופכת את החומר האנלוגי לפורמט דיגיטלי, משדרגים את איכות התמונה, מנקים אותה מרעשי רקע שונים, מחדדים אותה ומשביחים אותה. בתהליך בונים תפריט, מוסיפים פרקים אם רוצים, ממספרים ומקטלגים את החומרים המקלים על החיפוש וההפעלה בעת הצפייה. התהליך המקצועי והקפדני מתבצע תוך בקרת איכות מחמירה, המהווה ערובה לטיב המוצר המוגמר ולאיכותו.

משך חיים מוגבל של קלטות וידאו אנלוגיות

על פי רוב קלטות וידאו מתחילות "לגמגם" אחרי 10 שנים, שבמהלכן נשחק הפס המגנטי ועם הזמן מתבלה ומתכלה.

היתרונות של ההמרה רבים: הפורמט הדיגיטלי מאפשר לערוך תכנים, להוסיף תכנים, לבצע קפיצה לפנים ולאחור אל קטעים רצויים להקרנה, לגבות אותן במגוון פלטפורמות במחשבים שונים.

בשנים האחרונות חל גידול ניכר במספרם של הממירים קלטות וידאו בשל חשיפתם למידע על אודות החסרונות המובנים בקלטות האנלוגיות.

אף שלא ניתן למדוד ולכמת את התועלת, אין ספק כי עצם היכולת לצפות בחומר בכל מקום ובכל זמן, מכל מחשב, טאבלט או טלפון חכם, הופכת את עלות ההמרה לכדאית ומשתלמת.

 תיעוד חזותי מרשים

לתיעוד חזותי יש חשיבות עצומה. הכול מכירים את הביטוי "תמונה אחת שווה יותר מ1000 מלים". סרטון המנציח אירועים מכוננים ומשמעותיים בחיי אדם, משפחה, קהילה וכל קבוצה בעלת מאפיינים משותפים הוא בעל ערך רגשי עצום. הצפייה בו מעוררת זיכרונות וגעגועים,. היא מזכירה נשכחות או מרעננת זיכרונות. המרת קלטות וידאו היא אפוא צעד חשוב, מתבקש ומבחינות רבות חיוני ואף הכרחי לשימור חומרים למשך זמן רב וארוך.

כתיבת תגובה

תפריט נגישות