מדריך לקניית קונסולות משחקים

קונסולות המשחקים הראשונות באו לאוויר העולם כבר בשנות השבעים, הרבה לפני משחקי המחשב, למשל. אלא שמאז ימי האטארי, המגאסון והנינטנדו זרמו הרבה מים וירטואליים, והשיפורים הטכנולוגיים האדירים שהתרחשו בעשורים שחלפו מאז הופכים היום את המשימה של בחירת קונסולת המשחקים האולטימטיבית לקשה מאי פעם. בסקירה שלפניכם ננסה לעמוד על כמה מההבדלים בין הקונסולות המובילות כיום, כדי להקל עליכם קצת את הבחירה.

כיום שולטות בשוק קונסולות משחקים של שלוש יצרניות ראשיות, ושלושתן יצאו בתקופה האחרונה עם מודלים חדשים לקונסולות המשחק שלהן הראשונה, והוותיקה ביותר בשוק מבין השלוש היא חברת נינטנדו, יצרנית קונסולת Wii, שהשיקה לקראת סוף 2012 את Wii U, הנמכרת בישראל במחיר של כ-1,500 ש"ח (ויש סיבה למחיר הנמוך). השנייה היא חברת מיקרוסופט, שנכנסה לתחום קונסולות משחקים בשנת 2001, ולמרות שעדיין לא השיקה רשמית בישראל אתXbox  One  שלה, ניתן כבר לרכוש אותה במגוון חנויות במחירים שנעים בסביבות 3,000 ש"ח. סוגרת את הרשימה היא חברת סוני עם שורת מוצרי הפלייסטיישן שלה, שהשיקה בינואר 2014 באופן רשמי את פלייסטיישן 4 בישראל, במחיר של כ-2,500 ש"ח.

Xbox One – בידור לכל המשפחה

הקונסולה החדשה של מיקרוסופט מנסה להמשיך את חזון החברה להפוך למרכז הבידור הביתי. גם הדור הקודם של ה-Xbox  תפקד לא רק כקונסולת משחק אלא גם כממיר לשידורי טלוויזיה ולסטרימר המאפשר שידור קבצי מדיה ישירות מהמחשב, ובעצם מתפקדת הרבה יותר כמחשב מכל הקונסולות האחרות. מערכת ההפעלה שבסיסה של הקונסולה היא ווינדוס 8, ויכולה להתחבר ישירות לחשבונות המשתמשים של מיקרוסופט של כל אחד מבני הבית. היתרון הגדול של הקונסולה על פני מחשב רגיל מבית מיקרוסופט הוא השליטה באמצעות פקודות קוליות, גישה ישירה באמצעות פרופיל ווינדוס לרשימת המשחקים והשירותים, להמלצות צפייה ומשחקים, ובעתיד אף להפקות טלוויזיה ייעודיות שיהיו זמינות רק לבעלי Xbox. היתרון שלה על פני קונסולות אחרות הוא בשימוש בפיצ'רים מעולם המחשבים הוא ביכולת לנהל משתמשים שונים על גבי אותה קונסולה, כולל פרופילי משתמש שיהיו חסומים לתכנים מסוימים, במטרה לאפשר גם לילדים בבית גלישה בטוחה.

פלייסטיישן 4 – לגיימרים שבחבורה

היתרון של סוני הוא מגוון המשחקים הבלעדיים שלה, מה שהופך אותה אטרקטיבית במיוחד לגיימרים כבדים, שהמתינו בסבלנות במשך 8 שנים להשקת הגרסה הזו. הגרסה החדשה של הפלייסטיישן מאפשרת לאותם גיימרים להמשיך כל משחק שבו התחילו בכל זמן ומכל קונסולה שהיא, בזכות יכולות הענן של הקונסולה. למעשה, ניתן כיום לשמור את כל הנתונים של כל משתמש על גבי שרתים מרוחקים, ולהמשיך לשחק את המשחק שהתחלתם בקונסולה על גבי טאבלט או סמארטפון (בתנאי שגם הם מתוצרת סוני כמובן), ואפילו אין כלל צורך בדיסק פיזי שעליו מותקנים המשחקים האהובים עליכם.

הבעיה העיקרית היא שנכון להיום קיים מחסור במלאי, גם בישראל וגם בעולם, של פלייסטיישן 4, ואפילו החנויות המובילות עדיין מעודדות רכישה של המהדורה הקודמת, פלייסטיישן 3. לשיקול הזה צריך להוסיף גם את העובדה שכרגע זמינים לפלייסטיישן 4 רק כ-20 משחקים, והיא אינה תואמת אחורה למשחקים של פלייסטיישן 3. לכן, היא מתאימה רק למי שרוצים להיות בטוחים לחלוטין שקנו את המהדורה העדכנית ביותר בשוק, ומוכנים להיכנס בשבילה לרשימת המתנה.

Wii U – לא מה שחשבתם

ציינו כבר שהמחיר של הקונסולה העדכנית ביותר של נינטנדו נמוך משמעותית משל שתי המתחרות העיקריות שלה, ולא בכדי. למרות שהקונסולה הושקה כבר לפני יותר משנה, היא לא הצליחה לכבוש את לבבות הגיימרים ברחבי העולם, ונוחשבת לכישלון של נינטנדו עד כדי כך שמנכ"ל החברה הודיע בחודש שעבר כי יקצץ חצי ממשכורתו בעקבות הפסדי החברה מאז השקת הקונסולה. מייד לאחר ההתלהבות הראשונית בשבועות הראשונים שלאחר ההשקה החלו מכירות ה-Wii U לצנוח, לאחר שמשתמשים גילו כי ספריית המשחקים של הקונסולה מוגבלת מאוד, ומשחקים חדשים שיוצאים לשוק אינם מותאמים אליה. לא תתקשו למצוא אותה במלאי, אבל אם כבר נינטנדו, אולי עדיף ללכת על הדור הקודם של הקונסולה, שזמין עדיין גם הוא.

 

כתיבת תגובה

תפריט נגישות