תוספי תזונה – האם הגענו לעידן הרפואה העצמית?

תוספי תזונה

לפעמים כשאני חושבת לעומק על כל המונחים שרבים מהסובבים אותי ואני משתמשים בהם במהלך היום באופן שגרתי משום שהם הפכו הרבה יותר נגישים לקהל הרחב, זה פתאום נראה לי קצת מוזר. מה שאני מדברת עליו הוא תחום תוספי התזונה, מזונות העל וכן הלאה, מה שאני קוראת לו "רפואה לייט". זה אומר שכל אחד שיש לו גוגל בהישג יד יכול להיות מאבחן מחלות או לדעת איזה תוסף תזונה כל אחד צריך, מה חסר לנו בגוף ומה בדיוק מהותו ומשמעותו של כל תוסף, רכיב או חומר הקיים בטבע או המיוצר על ידי אדם במעבדות.

ולפעמים, כשאני ממש ממליצה לחברה לקחת כדורי אבץ כי זה בטח יעזור לה עם הציפורנים שנשברות כל הזמן, אני לא תמיד עוצרת לתהות אם אני יודעת לעומק מה זה בדיוק אבץ. אבל האם אני באמת חייבת לדעת? זו עוד שאלה מעניינת.

תוספי תזונה הם סוג של פתרון ביניים מהיר שצבר בעקבות כך פופולריות רבה – נכון, זה לא תמיד עוזר וישנם אינסוף מחקרים לכאן או לכאן, חלק טוענים שזה פלסבו, שזה לא תמיד נספג בגוף. חלק מהמחקרים טוענים לתוצאות נהדרות, חלק מציעים שכל אפקט הוא מאד אינדיבידואלי ולא בהכרח ניתן להוכחה גורפת. עם זאת, לרוב, תוספים וויטמינים הם משהו שלא יכול להזיק ולכן מאוד פופולרי.

הידיעה שאתם נוטלים רכיבים טבעיים לחלוטין שאם לא יועילו גם לא יזיקו, מעודדים הרבה מאוד אנשים לנסות את זה כי למה לא בעצם? אצל חלק גדול, זה אפילו עוזר – בין אם בעקבות תופעת הפלסבו ובין אם כי התוסף אכן נספג בגוף ומשפר את המצב – את זה לא נדע וגם קשה עד בלתי אפשרי לבדוק ולהוכיח.

כך או כך, למה להתווכח עם משהו שעוזר? אנשים רבים מעדיפים לקפוץ לחנות טבע או פארם כלשהו או להיכנס לאתר רלוונטי ולהזמין משם את התוסף שהם חושבים שעשוי לעזור להם מאשר "לטרוח" עם הזמנת תור לרופא, ללכת לקופת חולים, לחכות בתור, לעבור בדיקה ולקבל מרשם ואז לחכות עוד שעה בבית המרקחת לתרופה. נכון, זה לא יכול לעבוד בכל המקרים כמובן, אבל זה פתרון מסוים לחלקם.

אם פעם הייתי הולכת לרופא כי אני עייפה כל הזמן או נשברות לי הציפורניים בקלות או חילוף החומרים שלי מרגיש לי איטי – היום אני נכנסת לגוגל ובודקת איזה מזון על או תוספי תזונה יכולים לעזור לבעיות הספציפיות שלי. מחקר קצר, עבודת קריאה, המלצות של כמה אנשים וזהו, יש לי את התרופה, לכאורה. ואם זה לא עוזר, תמיד יש עוד כמה תוספי תזונה שאפשר לנסות לפני שנשברים והולכים לרופא.

בכל מקרה, חשוב לזכור שגם אם תוספי תזונה עוזרים לכם, כדאי לבדוק היטב ולהתייעץ לגבי בעיות רפואיות שונות שצצות אצלכם. על אף שרוב התוספים הטבעיים אמורים לא להזיק, ישנם סוגים שונים וגם צריכה מיותרת או מוגברת (תלוי באיזה תוסף מדובר) יכולה מדי פעם לגרום לבעיות או מחלות, לכן חשוב גם כאן להשתמש בחכמה.

אופס, שכחתי: תוספי תזונה שישפרו לכם את הזיכרון והריכוז

כתיבת תגובה

תפריט נגישות