איך להישאר בכושר גם בחופשה

רוגע

מאת חדשות עכשיו

נכנסנו לשגרת אימונים טובה ופתאום באמצע השגרה החלטנו לצאת לחופשה. מצוין! חופשה זה תמיד טוב. זה מרענן, נותן לנו אנרגיות וממלא אותנו במצברים חדשים. הבעיה היחידה איתה היא שהיא יכולה להרוס לנו את כל מה שבנינו. אם נכנסנו לכושר ועכשיו נצא לחופשה ארוכה, נפסיק להתאמן ונאכל מאכלים עתירי שומן וממכרים, יהיה לנו קשה מאוד לחזור לשגרה שהתרגלנו אליה לפני היציאה לחופשה. אבל כמובן שלא נרצה לוותר על חופשה, קצרה או ארוכה, ולכן כדאי להיצמד לכמה כללים.

ראשית יש להבחין בין חופשה קצרה וארוכה. אם אנחנו יוצאים לסופשבוע אחד, לא יקרה שום דבר אם לא נתאמן ונאכל קצת יותר ממה שאנחנו רגילים. יומיים לאחר מכן נחזור לבית שלנו ולשגרה שלנו ונוכל לחזור גם לאימונים ולתזונה שלנו. אך מה אם מדובר בחופשה קצת יותר ארוכה? בשבוע, שבועיים ואף יותר? במקרה כזה כדאי מאוד לשמור על איזון קל בין ההנאה והחופש לבין האימונים והתזונה שאנו רגילים אליהם מהבית.

כדאי גם לזכור שהאימונים הם לא עונש ואין צורך לכעוס או להתעצב על כך. אחרי שהתרגלנו אנו נהנים מהאימונים שלנו (ואם לא – אולי זה הזמן לשקול לשנות משהו), אז למה שלא נהנה מהם גם בחופשה?

למי שהרגיל את עצמנו לשגרת אימונים טובה יהיה קשה מאוד לוותר עליה ביום בהיר אחד. הגוף מיד ירגיש בחוסר, אתם תרגישו עייפים יותר וכבדים יותר, מה שישפיע לכם על מצב הרוח והתחושה הכללית. דווקא לשם לא נרצה להגיע בחופשה, אלא לשמר את התחושה הטובה שהאימונים גורמים לנו. יש מגוון דרכים לשמור על הכושר והתזונה שלנו בחופשה:

חדר הכושר במלון: הוא נועד בדיוק בשביל אותם אנשים שוויתור על פעילות גופנית דווקא תרע עמם. חדרי הכושר הם חינמיים ולרוב יחסית ריקים, כך שיש סיכוי שתמצאו מאמן כושר אישי שיתרכז בכם

חוגים: בחלק מבתי המלון יש חוגים כמו יוגה, פילאטיס, אירובי וכל מה שאנו מכירים מהבית. לנו נותר רק לבחור וללכת להזיע.
הליכה, טיולים: בחופשה שהיא לא חופשת בטן-גב אנו עושים פעילות גופנית בלי לשים לב. העדיפו הליכה רגלית על פני תחבורה ציבורית וגלו את היופי שבאתר אליו הגעתם.

עליה במדרגות במקום במעלית: דרך נוספת לפעילות גופנית קצרה ואפקטיבית שתגרום לנשימה שלכם להתקצר ולמצב הרוח שלכם לעלות.
אפשר ליהנות מ"הכל כלול" גם עם ארוחת טעימות: אוכלים קצת מכל דבר ולא ממלאים את הצלחת במאפים ומאכלים שגדולים מקיבתנו בכמה מידות.

כתיבת תגובה

תפריט נגישות