איך מתארגנים לקראת נסיעה לחו"ל עם ילדים? לאן נוסעים?

חופשת הקיץ מתקרבת וזה הזמן להתחיל לתכנן את החופשה המשפחתית. נסיעה עם הילדים לחו"ל יכולה להיות חוויה מיוחדת והזדמנות לבלות זמן איכות יחד.

מצד שני, חופשה עם הילדים היא לא תמיד מנוחה וחשוב לתכנן אותה נכון על מנת שלא תהפוך לחוויה מתישה.

תכנון הטיול

תכנון הטיול צריך לקחת בחשבון את גיל הילדים ואת תחומי העניין שלהם ושלכם. בגדול, ילדים אוהבים טבע ובעלי-חיים ופחות מתעניינים באדריכלות, מרכזי קניות ובתי-קפה. פיקניק בטבע או בגן ציבורי בו הם יכולים להתרוצץ בחופשיות יתאים להם יותר מישיבה במסעדה.

כאשר בוחרים מקומות לינה, מומלץ לבדוק שיש מיטות לילדים וגם האם המקום מציע הפעלות לילדים. כאשר מטיילים עם ילדים מומלץ לבחור בטיולי כוכב- מקום לינה קבוע לכמה ימים, ממנו ניתן לצאת במשך היום לטיולים שונים.

זה יחסוך מהילדים את ההתמודדות עם מקום לינה חדש בכל לילה ולכם יחסוך את בלגן האריזות. מומלץ לתכנן את לוח הזמנים כך שהתכנית היומית אינה עמוסה מדי ומאפשרת זמן למנוחה. נסו להימנע מנסיעות ארוכות, בעיקר כאשר הילדים קטנים. טוב לתכנן מראש, וגם טוב להשאיר מקום לגמישות ולשינויים. כאשר הילדים יותר גדולים, מומלץ לשתף אותם בתכנון הטיול ולתת להם אפשרויות בחירה.

כך לא תמצאו את עצמכם מטיילים עם ילדים משועממים. בגיל ההתבגרות, ניתן לאפשר לילדים זמן חופשי בו הם עושים פעילות בנפרד מההורים. ניתן לשלב בטיול גם אטרקציות לילדים כגון ביקור בפארק שעשועים, אך אין צורך להגזים. בתכנון קחו בחשבון כמובן גם מה התקציב שעומד לרשותכם.

התקציב יכול להשפיע האם אתם לנים במלון או באכסניה או באתרי קמפינג, האם אתם אוכלים יותר במסעדות או מבשלים בחדר.

איך לארוז?

כאשר נוסעים עם ילדים, האתגר הוא כיצד לארוז מבלי להכניס למזוודות חצי בית. ילדים מלכלכים בגדים בקצב מהיר, אז צריך מספיק בגדים להחלפה, אך אפשר גם לכבס במהלך הטיול. בחרו מעט צעצועים אהובים שאינם לוקחים הרבה מקום.

כדאי לקחת צעצוע שמשמש כ"חפץ מעבר", למשל הדובי שהוא רגיל לישון אתו בלילה. ארזו תיק קטן שתמיד נמצא לידכם בהישג יד בזמן נסיעות ובו בקבוק מים, אוכל לדרך, מגבונים ועוד. אם אתם לחוצים מלשכוח דברים, עשו מראש רשימה מסודרת ובמקרה הצורך תמיד תוכלו לקנות מה שחסר במהלך החופשה.

הנושא הבריאותי

מומלץ לעשות ביטוח נסיעות חול לכל אחד מבני המשפחה ולבדוק מה בדיוק הפוליסה מכסה. כמו כן, כאשר בוחרים את יעד הנסיעה יש לקחת בחשבון את הגורמים הבאים: האם נדרשים חיסונים, מהם התנאים הסניטריים באותה מדינה והאם מערכת הבריאות יכולה לתת מענה הולם במקרה הצורך. ככל שהילדים קטנים יותר, כך מומלץ להימנע מחשיפה לסכנות בריאותיות ומצד שני כדאי להמעיט במתן חיסונים. קחו אתכם ערכת עזרה ראשונה בסיסית. במידה ואתם נוסעים למקום עם נגישות לבתי-מרקחת, אין צורך להפריז בקניית תרופות מראש. זכרו גם שתרופות להורדת חום אינן מטפלות בגורם למחלה, אלא רק בסימפטום שהוא למעשה אמצעי התמודדות של הגוף עם המחלה.

 לאן נוסעים?

אירופה: טיול באירופה מאפשר ליהנות מכפרים ציוריים, נופים קסומים- הרים, יערות, אגמים ומפלים בשילוב עם ביקורים בערים גדולות  הידועות באדריכלות ובמוזאונים שלהן. באירופה יש גם שפע אטרקציות לילדים: דיסנילנד בצרפת, פארק השעשועים פורט אוונטורה בספרד, פארק המיניאטורות בהולנד, פארק השעשועים גרדה-לנד באיטליה ועוד. היתרונות: טיסות יחסית קצרות, בתקופת הקיץ מזג אוויר נעים במרבית המקומות, אין צורך בחיסונים מיוחדים ומערכת הבריאות לרוב ברמה טובה.

המזרח הרחוק: טיול בתאילנד, הודו, נפאל או מדינות נוספות במזרח הרחוק יכול להציע מפגש עם תרבויות אחרות, בשילוב עם טבע מרשים, כולל שמורות טבע המאפשרות מפגש עם בעלי-חיים: פילים, קופים ועוד. הטיסות אמנם יהיו ארוכות ויקרות יותר, אך השהות עצמה (לינה, ארוחות ועוד) תהיה זולה יותר ביחס לאירופה או ארצות-הברית. החיסרון הוא יותר סיכונים בתחום הבריאותי- צורך בחיסונים, בחלק מהמקומות תנאי סניטציה פחות טובים ועוד.

טיול בקהילות אקולוגיות: קהילות אקולוגיות אשר פתוחות לאורחים או מתנדבים ניתן למצוא בכל רחבי העולם: הודו, אירופה, אוסטרליה, ארצות-הברית ועוד. כדאי כמובן לתאם מראש את ההגעה שלכם, וניתן ליצור קשר באמצעות האינטרנט.

בחרו מקום שיש בו עוד משפחות עם ילדים. טיול מסוג זה יכול לאפשר לכם לא רק להיות תיירים, אלא לחוות בצורה אותנטית אורח חיים מסוג אחר.

עבור הילדים זאת יכולה להיות חוויה בלתי נשכחת, שכוללת חיים בטבע, מפגש עם ילדים אחרים וקשר עם בעלי-חיים. חלק מהמקומות מציעים סדנאות וקורסים של כשבוע. לדוגמה, קורס בניית קהילה מוצלחת בדמנהור באיטליה, קורס יצירת קשר עם סוסים או קורס גידול ילדים בקהילה בתמרה שבדרום פורטוגל.

כתיבת תגובה

תפריט נגישות