אילו הכנות יש לבצע בבית, לפני שמתחילים בשיפוצים?

אילו הכנות יש לבצע בבית, לפני שמתחילים בשיפוצים?

הגעתם למסקנה, שהגיע הזמן לשפץ את הבית שלכם. בין אם מדובר על שיפוץ מקיף ומאסיבי בכל חדרי הבית, ובין אם מדובר על שיפוצים רק בחדר אחד בלבד – תמיד יש לבצע את ההכנות השונות מלכתחילה. זכרו שאם לא מתכוננים היטב, השיפוץ עלול להיות מטרד וזה אף עלול לפגוע באיכות החיים שלכם. אז מהן ההכנות שיש להקפיד עליהן תמיד, רגע לפני שהשיפוצים מתחילים?

 

ניקיון, סדר ודיבור עם השכנים

  • להגן על הריהוט – כשמבצעים שיפוצים טבעי שיהיו כמויות גבוהות מאד של אבק שיתחיל להתפזר כתוצאה מהקידוחים, שבירות הקירות, שבירת הריצוף, ועוד. אם יש לכם ריהוט שתרצו שלמור על הניקיון שלו, עטפו אותו היטב בניילון שיגן עליו מפני הלכלוך. אם זה שיפוץ רק בחדר אחד – שקלו פשוט לרוקן אותו מכל הפריטים שלו, ולהעביר אותם באופן זמני לחדרים אחרים. אם זה שיפוץ בכמה חדרים – השתמשו כאמור בניילון לעיטוף.
  • אריזת מה שלא נחוץ – שימו לב שרצוי לרוקן בכל מקרה את הבית מפריטים שלא חייבים להיות בו בזמן השיפוצים. קחו לעצמכם חצי יום, קחו כמה ארגזים, וארזו בתוכם כל מיני פריטים – ספרים שתוספים מקום, צעצועים שלא צריך, בגדים שלא בעונה, וכיו"ב. סדרו אותם היטב בארגזים, ואחסנו אותם בינתיים – במחסן, אצל חברים, במחסן להשכרה, וכיו"ב.
  • דברו עם השכנים – שיפוצים אולי משתלמים מבחינתכם, אבל מבחינת השכנים שלכם זו תקופה שמלווה אולי רק ברעש ולכלוך. דברו עם השכנים ועם ועד הבית, הסבירו שתהיה תקופה קצת לא נוחה, אך בואו לקראת השכנים שלכם – הקפידו על כך שהעבודות המרעישות יהיו בשעות העבודה ולא בשעות הערב, הימנעו מלכלוך מיותר שיחדור לאזור השכנים, ואל תבצעו שיפוצים שיגיעו לשטח המשותף ללא אישור. זכרו ששכן עצבני הוא הנזק הכי גודל לשיפוץ, ולכן כדאי להקפיד על כך.

 

וככה השיפוץ עצמו יהיה מוצלח

אם תקפידו על כל הצעדים הללו, מובטח לכם שהשיפוצים עצמם, יכותרו כהצלחה. בסיום השיפוץ תוכלו להחזיר את כל הרהיטים שלכם למקומם, לפרוק את הפריטים מאחסון, וכמובן להודות לשכנים על הסבלנות שהם גילו – וליהנות מדירתכם המשופצת!

כתיבת תגובה

תפריט נגישות