בין פורים לפסח

בין פורים לפסח הטבע מתעורר, פריחה שעד עתה היתה בניצניה פתאום יותא לה בשלל צבעים מבהיקים והמדבר משנה צבעיו ומגוונים שונים של חום מוסיף לעצמו הרבה הרבה צבעוני – החל מסגולים ועד אדומים. איפה מומלץ לטייל בתקופה זו?

רכס הגלבוע למשל הינו מקום מדהים בתחילת האביב, זוהי תקופת הפריחה של אירוס הגלבוע הסגול והמדהים, כשלצד שאר פרחי העונה הפורחים בגלבוע והנוף המדהים הנשקף ממנו מהווה איזור מאד אטרקטיבי. אם מדובר בתקופה שאחרי גשמים מרובים , אזי מומלץ לנצל את הביקור באיזור הגלבוע נגיחה לאיזור נחל חרוד ולצפות במפל המדהים מהפארק הנמצא ליד גשר הבזלת.

גם בסח'נה מאד מומלץ לבקר בעונה זו. מזג האוויר יותר ידידותי ונעים והמים בתוך הבריכות חמימים כמו תמיד. גם המדשאות בסח'נה יותר ריקות בתקופה זו [הרי הרוב מעדיפים להגיע עם הילדים למקום זה והיות שהם בבית הספר יש יחסית מעט נופשים] מה שהופך את הביקור בסח'נה באמצע השבוע בתקופת הבין פורים לפסח לשווה במיוחד.

בין פורים לפסח בעלי הצימרים הטובים בגולן מצד אחד מתמרקים לקראת הקיץ ותחילת העונה שמסומנת ביומן בד"כ בפסח, ומצד שני מנסים לגייס נופשים שיבואו לבקרם כדי שלהשקעתם יהיו פירות.

בעלי המשפחות בתקופה זו מנסים להספיק הרבה דברים [כולנו יודעים שהתקופה שלפני פסח היא תקופה הסידורים והשיפוצים בבית], לנקות לפסח וגם לתכנן מה לעשות בחופשה המתקרבת ובאה.

לאן לטייל בפסח זו תמיד שאלה קשה כי ההנחה הרווחת בציבור הינה בד"כ שהצפון מלא במטיילים ונופשים והדרום ריק ולכן כדאי לסוע דרומה. הנחה זו נכונה אם מזג האוויר בדרום הוא סביר, אולם אן מדובר בשנה בה מזג האוויר החמסיני של הקיץ הקדים הרי שטיול עם המשפחה בדרום בתקופת פסח יהפוך לסבל.

אז איך בעצם מתכננים טיול בפסח? הכי חשוב זה לתכנן מסלול טיול שיתאים לכל המשתתפים [ולא מומלץ לקחת לנסיעה ארוכה את הסבתא המבוגרת – אם היא מצטרפת כדאי לסוע למקום קרוב] מבחינת מרחק הנסיעה, הקושי הפיזי של המסלול [עם ילדים קטנים לא יוצאים למסלולים למיטיבי לכת] וגם מבחינת העומס הצפוי המסלול [אני בד"כ נוהג לפתוח את החוברת שמפיקה רשות הגנים ומצורפת לעיתונים ופוסל מראש מקומות אלו – בגלל העומס הצפוי בהם, מצד שני התוכניות של רשות הגנים מאד מעשירות ומעניינות ומעניקות רובד נוסף לטיול]. חשוב גם יומיים שלושה לפני התאריך המתוכנן לטיול לבדוק תחזית מזג אוויר מעודכנת כדי לוודא שאנו לא מתכננים לסוע לנחל שלפי התחזית אמור לנקז אליו שיטפונות.

חוץ מטיולים בטבע הרבה אנשים יוצאים לחופשה משפחתית בחול המועד כדי לנוח מעמל הניקיונות לחג – וכאן ככל שתקדימו להזמין את החופשה שלכם – יגדל הסיכוי שתנפשו במקום בו אתם רוצים לנפוש ולא תיאלצו להתפשר על מחירים ומיקום.

כתיבת תגובה

תפריט נגישות