החזרי מס לשכירים

כל אחד שהוא שכיר, אוהב לקבל את תלוש המשכורת שלו בסוף החודש. עם זאת, כמובן שתמיד אנחנו חצי מאוכזבים שאנחנו רואים מהי המשכורת ברוטו לעומת המשכורת נטו שהיא לרוב לאחר ניכוי של מס הכנסה. עובד שכיר משלם בשנה למס הכנסה סכומים שיכולים להגיע לעשרות אלפי שקלים, וכיום זה גם עשוי לעלות מעט לאור הגזירות החדשות.

 

מה שהרבה שכירים לא יודעים, זה כי הם זכאים הרבה פעמים לאפשרות של החזרי מס. כן כן, רשות המיסים בישראל מחזירה כסף במקרים מסוימים, אבל מן הסתם שאלו האחרונים לא טורחים להודיע זאת כמעט לכל מי שיש לו זכאות לאפשרות של החזרי מס ולכן צריך לבדוק את הנושא לבד או בסיוע של חברה מקצועית.

 

קצת הסבר

 

הרבה פעמים, הנושא של החזרי מס עולה בחדשות, או שאנחנו שומעים אותו על ידי רואה חשבון כזה או אחר, אך בפועל למי יש כוח להתעסק עם בירוקרטיה או שוב עם הרשויות, שלרוב רק עסוקות בלפשפש בכיסים שלנו ולבדוק שאנחנו משלמים את המיסים הדרושים מאיתנו עד השקל האחרון (ולטובתן צריך להגיד שהן יודעות לעשות זאת היטב).

 

עם זאת, ההתעצלות הזאת יכולה לעלות בכמה אלפי שקלים ששייכים לכת כדין והרווחתם אותם ביושר, ואל תגידו שמה זה כבר ישנה, זהו סכום שיכול לסייע בכל תחומי החיים באופן מידי כמעט (תחשבו על משהו שרציתם לקנות, על החופשה הבאה שלכם, על כסף שיוכל להיכנס לחסכון ועוד).

 

יש גם נטייה לחשוש, שאם תפנו לרשות המיסים בנושא של החזרי מס יכול לקרות גם ההפך, ייגבו מכם עוד מיסים. ובכן נקדים ונאמר כי זוהי אופציה שהיא לא ממש רלוונטית, כי בכל מקרה, אם אתם שכירים לדוגמא, המעסיק שלכם הוא זה שמדווח על המשכורת שלכם וממנה מנוכה בכל מקרה המס מידי חודש ככה שאין איזה מס מיוחד שאורב לכם בפינה.

 

אז מה עושים?

 

אם אתם לא יודעים בכלל איך להתחיל ולפעול בנושא של החזרי מס תמיד תוכלו לפנות לחברה מקצועית שפועלת בתחום. אתם כמובן לא מכירים או לא יודעים את כל הסעיפים השונים שבגינם תוכלו לקבל זכאות להחזרי מס ואתם כמובן לא רוצים להסתבך עם כל הבירוקרטיה הרגילה, יש מישהו שיכול לעשות את זה עבורם.

 

יש חברות שהתמחותן הינה לסייע בנושא של החזרי מס לשכירים ועצמאיים והם אלו שיעשו את כל ההתרוצצויות והפעולות הדרושות מול רשות המיסים בשבילכם על מנת שתוכלו לקבל את החזרי המס שמגיעים לכם. אתם בוודאי תחשבו כי אין מתנות חינם, אבל לרוב פשוט ייקחו מכם אחוזים על סכום הכסף שתקבלו במידה ואכן תקבלו החזר מס.

 

אז אם נסכם זאת, החזרי מס הוא נושא שלרוב הציבור פשוט אין מודעות אליו והוא לא ממש רוצה לפעול בנושא כי למי יש כוח להתחיל להתעסק עם בירוקרטיה וכמובן למי יש כוח להתעסק עם רשות המיסים. אולם, כיום יש פתרונות מאוד פשוטים בנושא, ואתם יכולים לשבת בראש שקט כאשר מישהו אחר ידאג להשיג עבורכם את הכסף שמגיע לכם.

 

כתיבת תגובה

תפריט נגישות