השליחויות המוזרות ביותר בישראל

במדינת ישראל הקטנה ניתן לראות מדי יום ביומו רכבים רבים המבצעים שליחויות ממקום למקום, ומשנעים חבילות מעסק זה לאחר. לא אחת, דווקא במדינה כה קטנה מסתתרים ברכבים האלו משלוחים משונים ביותר, אשר ייתכן שנשמע ונדע עליהם רק בעוד שנים רבות כאשר החידוש או הסטרט אפ יפרוץ ויתפרסם בעולם.

ישראל כאמור היא מדינה שבה הפעילות המדעית והטכנולוגית היא מרובה ביותר, על כן גם דברים רבים הקשורים לאותם פיתוחים חדשים בעולם הטכנולוגי והמדעי, משונעים ברחבי הארץ בין המכונים השונים למחקר ופיתוח. הנה כמה שליחויות בישראל מהמשונות ביותר שמבוצעות מדי יום ברחבי הכבישים בארץ, וייתכן שמעולם לא שמעתם עליהם, גם אם הרכב עבר ממש לידכם בכביש:

  • משאיות זבובים – ייתכן שזהו אחד המשלוחים שישמע לכם מוזר ותמוה ביותר, אך למעשה בעשור השנים האחרונות ישנו מחקר ופיתוח חקלאי בזבובים, בשילוב כוחות של חקלאים משטחי הרשות הפלסטינאית, מדינת ישראל ומדינות מערב אירופה. ישנם זבובים שגידלו והינדסו לשימוש בחקלאות להפצת אבקנים בין גידולים שונים ובשטחי חקלאות רחבים.
  • רכבי דבורים מהונדסות – מדי יום ישנם כמה רכבים הנעים בשטחי בקעת הירדן ומעבירים כוורות של דבורי ענק שהונסו גנטית, בדומה לזבובים שמועברים במשאיות. אך דבורים אלו עברו הנדוס הרבה יותר נרחב והן משמשות לייצור ספציפי של דבש ומכוורות מיוחדות אשר ממוקמות באזורים ספציפיים ברחבי הארץ.
  • משאיות בקר ועופות – מעט קשה לפספס את משאיות הענק אשר מעבירות את בעלי החיים האלו, וזאת בעיקר בשל הריח הכבד שמלווה אותן. כל משאית עופות לדוגמה מעבירה בערך 1000 עופות במשלוח, ובכביש אחד, כדוגמת כביש 443 בכניסה לירושלים, או כביש 90 בבקעת הירדן, עוברות למעלה מ20 משאיות כאלו ביום.
  • מדפסות ענק לחברות – למי שעוסק בעולם המדפסות ככל הנראה אין זו אקטואליה או חידוש כלשהו, אך למי שלא מכיר יש ייצור של מדפסות ענק בישראל בלבד, אשר משמשות לייצור לוגואים בשביל חברות ענק. ייצור המדפסות הוא מורכב ביותר ומשלב בתוכו את מיטב המוחות לתכנות מחשבים ומכאניקת מדפסות. אלו הן שליחויות בישראל אשר יוצאות גם מחוץ למדינה, ולישראל יש את הבלעדיות כמעט המוחלטת לייצור הזה שנחשב להכי חדשני לעומת כל מדפסת אחרת.

הביטו מסביבכם בזמן שאתם נוסעים ברכב, ובייחוד בכבישים הבינעירוניים, ייתכן שתשימו לב לאחד מרכבי הענק הזה אשר מעביר את אחד החידושים הטכנולוגיים הבאים, או הדבר הגדול הבא שתשמעו עליו מחר כשיקבל פרס נובל.

המאמר נכתב על ידי צוות חברת הלוגיסטיקה והשליחויות HFD – משלוחים בפריסה ארצית.

כתיבת תגובה

תפריט נגישות