טיפים לגיוס תרומות לנזקקים

למרבה הצער, בישראל פועלים כיום יותר ויותר גופים, ארגונים ועמותות למען אוכלוסיות נזקקות, ומספר הנזקקים במדינה רק הולך ועולה ככל שמחריפות הגזרות הכלכליות המוטלות על הציבור. חלק מאותם ארגונים עוסק במתן שירותים או עזרה ספציפית לאותם נזקקים כגון איסוף מוצרי מזון, בגדים או שיעורי תגבור לילדים, אולם מרבית הגופים עוסקים בעיקר בגיוס תרומות כספיות וחלוקת כספים לאותן משפחות שאינן מסוגלות "לגמור את החודש".

עוד יותר למרבה הצער, המציאות הזו יוצרת שוק תחרותי גם בתחום גיוס התרומות לנזקקים, שבו כל עמותה וכל מוסד ללא כוונת רווח מנסים להתחרות על לבם ועל כיסם של אותו ציבור תורמים פוטנציאלי. כדי לשרוד במציאות הזו, ולהצליח לגייס תרומות באופן אפקטיבי, ישנן כמה דרכים שבהן ניתן להבליט כל קמפיין לאיסוף תרומות, לנסות להרחיב את מעגל התורמים ולהגיע גם לקהלים שבאופן מסורתי אינם עוקבים אחר קמפיינים לאיסוף תרומות עבור נזקקים. הנה כמה מהדרכים האלה:

  • לתת כדי לקבל – לפעמים דווקא כדי לקבל תרומות בסדר גודל משמעותי תצטרכו בראשית הדרך להשקיע כסף במקום לקבל כסף. אתר אינטרנט מקצועי שיסביר את המטרות שלשמן אתם מגייסים תרומות, פרסומים באינטרנט, בעיתונות המקומית או הארצית או אפילו ברשתות הרדיו – כל אלה אומנם עולים כסף, אך יגדילו את החשיפה לקמפיין התרומות שאתם מובילים, ובטווח הארוך לא רק שיחזירו את ההשקעה אלא יאפשרו לכם להגדיל את היקף התרומות שתאספו.

  • תרומות הן לא רק בכסף – בכל שלב בתהליך גיוס התרומות, אם תוכלו להיעזר בבעלי מקצוע שיסכימו לתרום לכם את שירותיהם במקום כסף מזומן, תוכלו לצמצם את ההשקעה שנדרשת מכם כדי להגיע לקהל התורמים – פרסומאים שיכתבו עבורכם קופי אטרקטיבי, בעלי עסקים שיתרמו שעות עבודה, טלפנים וטלפונים, או שטחי משרד. גם התרומות עצמן, אינן חייבות להיות בכסף של ממש. פעמים רבות בעלי עסקים וחנויות ישמחו לתרום לכם מלאי עודף שלהם, שגם הוא בוודאי יכול לסייע לאותם נזקקים שידם אינה משגת.

  • נצלו את הרשתות החברתיות לטובתכם – פרסמו הודעה (פוסט) שיפרט בדיוק אך בתמציתיות את המטרה שלשמה אתם מגייסים תרומות, וצרפו אליו קישור שבאמצעותו ניתן לתרום ישירות מהפייסבוק או הטוויטר. בקשו מחבריכם להפיץ את הפוסט וסמכו על תכונות השיווק הוויראלי שיעשו את היתר.

  • שתפו פעולה עם עמותה מוכרת – אנשים רבים מוכנים לתרום סכומים גדולים יותר אם התרומה שלהם יכולה להיות מוכרת לצרכי מס בסוף השנה (לשכירים) או בסוף החודש (לעצמאים). כדי שתרומה תהיה מוכרת לצרכי מס המוסד שמקבל את התרומה צריך להיות זכאי ל"סעיף 46" של תקנות מס ההכנסה, וכל עמותה צריכה לעבור הליך קפדני ולעתים מייגע כדי לעמוד בתנאי הסעיף. אם תנסו לגייס תרומות בכוחות עצמכם, סביר להניח שהתרומות לא יהיו מוכרות לצרכי מס, אך אם תשתפו פעולה עם עמותה אחרת, שכבר עומדת בתנאי הסעיף, תוכלו להגיע לקהל תורמים גדול יותר, ולסכומים גדולים יותר של כל תרומה.

אם גם אתם רוצים לסייע לעמותות בגיוס תרומות לנזקקים אתם מוזמנים להיכנס לדף זה ולגלות כיצד גם אתם וגם חבריכם יכולים לעזור כבר היום.

 

כתיבת תגובה

תפריט נגישות