טיפים לקידום מכירות באמצעות מוצרי פרסום

אחת הדרכים היעילות ביותר לקדם עסק או חברה היא באמצעות מוצרי פרסום. הכוונה למוצרים מתחומים שונים אשר נושאים את לוגו ושם החברה, ולרוב מחולקים ללקוחות, לספקים, ללקוחות פוטנציאליים ועוד. יש מגוון של מוצרים שיכול לשרת את המטרה הזו – המוצר עצמו אינו חייב להיות מוצר של החברה או מטעמה, אלא הוא משמש כלוח מודעות קטן הנושא את בשורת העסק לבית הלקוח. קידום מכירות באמצעות המוצרים הללו נחשב יעיל דווקא מכיוון שהם משמשים את הלקוחות בחיי היום-יום או נוכחים בביתם באורח קבע. יש חברות שמתמחות בייצור מוצרים לקידום מכירות, למשל תיקים לקד"מ , לוחות שנה, עטים, ספלים ועוד.

הנה כמה טיפים לקידום מכירות יעיל ונכון באמצעות מוצרי פרסום:

  • איכות. אחת הטעויות הנפוצות של בעלי עסק בבחירת מוצר מכירות היא בחירה במוצרים מאיכות נמוכה. השאיפה לחיסכון כלכלי מובנת כמובן, אבל בחירה במוצר לא איכותי עלולה להוביל להפסד במקום לרווח. מוצרים זולים או בלתי איכותיים מתקלקלים ונקרעים מהר יותר. במקרה הזה הפסדתם פעמיים: הלקוח גם יזרוק את המוצר, שכבר אינו ניתן לשימוש, וכך תאבדו חשיפה אפשרית ופרסום, וגם יקשר את העסק שלכם (במודע או שלא במודע) למוצר הנחות. אולי הוא אפילו ירגיש ש"עבדו עליו" – אף על פי שמדובר במתנה. לעומת זאת מוצר איכותי גם שורד זמן רב יותר, וממשיך לשמש תזכורת לקיום העסק, וגם מותיר לקוח פוטנציאלי מרוצה.
  • מיתוג. חשוב שהמוצר יקושר בבירור לעסק. לכן חשוב למתג אותו באופן נכון – הלוגו ופרטי ההתקשרות של העסק צריכים להיות מוטבעים, רקומים או מודפסים על המוצר באיכות טובה – כך שלא ידהו, ייתלשו או ייעלמו. אם אפשר, בחרו מוצר שמשתלב באופן הרמוני עם הלוגו של החברה – צבעים שמתאימים לצבעי הלוגו ומדגישים אותם (למשל לוגו בהיר על מוצר כהה ולהפך), התאמה צורנית בין המוצר לבין הלוגו, מיקום נכון של הלוגו על המוצר וכו'.
  • מוצר יעיל. הכוונה ב"יעיל" היא שהמוצר יותאם היטב לקהל הלקוחות. יש מוצרים בעלי אופי כללי, שיכולים לשרת כל לקוח. הם יתאימו לכל בית עסק – למשל עטים, לוחות שנה וכו'. אבל לפעמים כדאי לעשות מאמץ ולהשקיע במוצר שמדבר ישירות אל קהל היעד שלכם. אם קהל היעד הוא ספורטאים, אפשר לחשוב על מיתוג של תיקי ספורט מתאימים. אם קהל היעד הוא אמהות צעירות – צעצוע פשוט לתינוקות יעשה את העבודה.
  • חלוקה יעילה. גם כאן, הכוונה היא להשקעה של המשאבים בחלוקת מוצרי המכירות במקומות הנכונים ולאנשים הנכונים – כלומר לקהל היעד. בדרך כלל מומלץ למקד את אפשרויות החלוקה לפי קהלי יעד, ולא ללכת על חלוקה "עיוורת" של המוצרים ברחוב. אם אתם מבקשים לצוד סטודנטים – חלקו מוצר מתאים באוניברסיטה, למשל באירוע כמו יום הסטודנט. אם אתם רוצים לפנות לאנשי עסקים, תוכלו למקד את החלוקה בכנסים מקצועיים או באזורי תעשייה והיי-טק, וכו'.
  • לא להתמקד רק בלקוחות. לצד החלוקה היעילה ללקוחות פוטנציאליים, הקפידו גם להפיץ את המוצרים שלכם בקרב ספקים, קולגות, לקוחות קיימים ועובדים של החברה עצמה. לחלוקה נרחבת של מוצרי מכירות יש אפקט מצטבר: כך מחדירים את החברה למקומות שונים ולתודעתם של קהלים שונים לאורך זמן. מעבר לכך, חלוקה של מוצרים כאלה בקרב ספקים ועובדים מייצרת גם תחושה של שייכות – הם מזהים זה את זה באמצעות המוצרים וגם מרגישים כך שייכות לחברה עצמה.

 

כתיבת תגובה

תפריט נגישות