כאבי גב עליון בהריון – כיצד הם משפיעים על אורח החיים?

תקופת ההריון הינה תקופה גדושה בשינויים הורמונליים, תחושת התרגשות וציפייה המציפים את האישה לאורך כל תקופת ההריון. לצד כל אלה מופיעים במקרים רבים כאבי גב עליון בהריון, כאבים אלה משפיעים על התפקוד בחיי היום יום ועלולים להוביל לתסכול ואף דיכאון. חשוב לדעת כי יש דר לטפל בזה! אין ספק אם יש תקופה מרגשת שכזו צריך ליהנות ממנה מבלי לסבול מכאבים מיותרים. שינויים באורח החחים בשילוב טיפול מותאם להריון יכולים לשפר את איכות החיים בתקופה וכמו כן ליהנות גם מהדרך ללידה הקרבה.

ממה נגרמים כאבי גב עליון בהריון?

החל מטרימסטר השני להריון, כלומר שבוע 16 כמחצית מהנשים ההרות צפויות לסבול מכאבי גב עליון. כאבים אלה יכולים להופיע באזור השכמות ולעיתים ההתמודדות הופכת להיות קשה יותר כשיופיעו גם כאבי גב תחתון ובאזור האגן. מטבע הדברים גוף האישה עובר שינויים במהלך ההריון, משקל הגוף גדל מה שמביא את הגוף להתמודד עם עומס וכובד שהוא לא רגיל אליו. ישנם שינויים פזיולוגים נוספים הקשורים ביציבה והם נגרמים כתוצאה משינוי מרכז הכובד של הגוף. במצב כזה נוסף מתח רב למערכת החוליות והשלד בגוף האישה שיובילו לעיתים לנעילה של חגורת הכתפיים. אחד ההורמונים המעורבים בתהליך ההכנה של הגוף ללידה  נקרא "רלקסין" הגורם להרפיית השרירים והרצועות בגופף האישה. בעוד שהפעולה הזאת מסייעת בלידה עצמה, היא עלולה בו זמנית להחליש את הגב ולהפוך אותו לרגיש ופגיע יותר.

כיצד נתגבר על כאבי גב עליון בהריון?

בראש ובראשונה חשוב לעדכן את הרופא המטפל לגבי עוצמת הכאב ותדירותו. במקרה כמו כאבי גב עליון בהריון, יתכן והרופא יפנה לצילום על מנת לאתר את מקור הכאב ומכאן גם להעריך מהו הטיפול הנכון ביותר. בזמן הריון התמודדות עם כאבים אינה פשוטה, לרוב השימוש בתרופות אינו מומלץ וכמובן שניתוח אינו על הפרק. כדי להקל על הכאב בצורה היעילה ביותר, כדאי לפנות לכירופרקט מקצועי ומנוסה שידע לשלב בין טיפול מותאם אישית לבין ייעוץ לגבי שינויים בהרגלים שיביאו לשיפור איכות החיים. 

כתיבת תגובה

תפריט נגישות