כיצד לאבטח את העסק

יש דרכים רבות לאבטח עסקים, חלקן יקרות למדי וחלקן זולות יותר. אפשר לאבטח עסקים באמצעות אמצעי מיגון מתוחכמים ויקרים כגון מצלמות אבטחה וטלוויזיה במעגל סגור, ואפשר גם לאבטח עסקים באמצעות דלתות חזקות ואזעקות. בין אם יש לכם עסק גדול עם מוצרים רבים, אביזרים יקרים ועשרות עובדים, ובין אם יש לכם עסק קטן של עובד אחד או כמה עובדים, כדאי מאוד שתאבטחו את העסק שלכם בצורה איכותית ככל האפשר. עוד על נושא חשוב זה בכתבה הבאה.

המיגון הבסיסי – דלתות ואזעקות

לפני שאתם משקיעים כסף רב באמצעי אבטחה יקרים כגון מצלמות אבטחה לעסק או טלוויזיה במעגל סגור, כדאי שתשקיעו מעט באמצעי המיגון והאבטחה הבסיסיים ביותר – דלתות חזקות ואזעקות איכותיות. דלת חזקה ואיכותית, יכולה להיות ההבדל בין עסק פרוץ "הקורא" לגנב, לבין עסק שקשה מאוד להיכנס אליו ללא רשות. דלתות הן אמצעי מיגון זול יחסית וניתן כיום בעלות של כמה אלפי שקלים לרכוש דלת חזקה, איכותית ועמידה, שקשה מאוד לפרוץ אותה. כמובן שיש לקבוע מראש את התקציב לכך ולרכוש רק דלתות (איכותיות ככל האפשר) במסגרת התקציב שלכם. לאחר שרכשתם דלת חזקה ואיכותית (או כמה דלתות) אפשר גם לשקול רכישת מערכת אזעקה איכותית המותאמת לעסק שלכם. לא בכל עסק יש צורך באזעקה, אך אם יש לכם חפצים ופריטים יקרי ערך בעסק, כדאי מאוד שתהיה לכם אזעקה אשר תתריע על כניסת גורמים לא רצויים. מחקרים מראים כי אזעקות משוכללות מורידות במידה ניכרת את כמות הגנבות והפריצות וכתוצאה מכך את הנזקים האפשריים היכולים להיגרם לעסק. כמובן שיש להתאים בצורה מושלמת את האזעקה שתבחרו לסוג העסק שלכם ובעיקר למבנה ולגודל של העסק.

 שיטות נוספת לאבטחת עסקים

לאחר שרכשתם דלת חזקה ואיכותית ואזעקה משוכללת, ניתן לשקול אמצעי אבטחה נוספים, שהם לרוב גם יקרים יותר. למשל – מערכת הכוללת טלוויזיה במעגל סגור בה ניתן לעקוב אחר כל מה שקורה בעסק (אמצעי אבטחה זה מתאים בעיקר לחברות גדולות או מפעלים עם ציוד רב), מצלמות אבטחה רגילות (ישנם סוגים רבים של מצלמות אבטחה אשר מתאימים לסוגים רבים של עסקים), מערכות של מצלמות במעגל סגור וגם מערכות העוסקות בבקרת הכניסה לעסק. כמובן שלא כל חברה קטנה זקוקה לאמצעי האבטחה הללו, ויש לקבוע מראש תקציב בהתאם לצרכים של כל חברה. אמצעי אבטחה נוסף הוא כמובן אבטחה אנושית. יש חברות אשר זקוקות לשומר אשר יעמוד בשער המפעל או בכניסה הראשית לבית העסק, הן על מנת להתריע והן על מנת לבדוק כל מי שנכנס לעסק. גם אמצעי אבטחה זה עולה לא מעט ויש לשקול בכובד ראש אם יש בו צורך.

זכרו תמיד כי חשוב מאוד להתאים את אמצעי האבטחה לסוג העסק שלכם, על מנת לא לבזבז כספים באופן לא יעיל. עסק שיש בו תכשיטים או יהלומים זקוק לאמצעי אבטחה שונים מאשר חנות מכולת או משרד עורכי דין. כמובן שאם יש לכם בעסק פריטים יקרים, כספות או אפילו חומר סודי, כדאי לכם להשקיע רבות באבטחת העסק שלכם. מומלץ מאוד להתייעץ עם מומחים המבינים בתחום האבטחה, על מנת שתוכלו לבצע התאמה מושלמת בין העסק שלכם לאמצעי האבטחה שתבחרו על מנת להגן על העסק. יש לא מעט חברות העוסקות בתחום תחרותי זה, ולכן כדאי לקבל המלצות חמות על אודות חברות שאתם שוקלים לעבוד עימן ואף לבצע סקר שוק מקיף על מנת להשוות עלויות.

כתיבת תגובה

תפריט נגישות