לא הכל אבוד – איך פחח טוב יכול להציל את הרכב מטוטאל לוס

לא פעם, כשאנחנו נוהגים בכבישי הארץ אנו נתקלים במכוניות הרוסות לגמרי בשולי הדרך. מדובר על מכוניות שעברו תאונה קשה והם נמצאים במצב של טוטאל לוס, מצב שעל פי כל מומחה ולעיתים אפילו על פי חברת הביטוח, הוא כזה שאי אפשר לתקן את הרכב ולכן יש למסור אותו לגריטה.

אך גם רכבים שנמצאים במצב שכזה, קרי טוטאל לוס מוחלט, עדיין מאוחר להיפרד מהם. בעל הרכב, אם הוא מעוניין בכך ויש מקרים בהם ייתכן וזה ישתלם לו, יכול לחפש מומחים בתחום של פחחות רכב, אשר ידעו לתקן את המצב ולהחזיר את הרכב לשימוש סדיר. זאת כמובן אחרי שיבחנו אותו היטב ויוודאו שאפשר לעבוד עליו ומשתלם לעשות זאת.

פחחות רכב ברמה גבוהה, יכולה בהחלט להביא לתיקון נזקים ממצבים בלתי אפשריים כמעט. הכל שאלה מה מצבו של הרכב ועד כמה באמת ניתן לתקן אותו מבלי לגרום לנזק נוסף וכמובן, בהתאם ליכולת להחזיר אותו אל הכביש על מנת שיהיה ניתן לנהוג בו שוב בצורה בטוחה.

כיצד פחחות רכב יכולה לעזור במצב של טוטאל לוס?

בעיקרון, רכב שעבר תאונה והוא נמצא במצב של טוטאל לוס, אזי סביר להניח שבשביל לתקן אותו ולהחזיר אותו למצב בו אפשר להשתמש בו, אזי שיש צורך לפרק את החלקים ההרוסים ולהתקין במקום חלקים חדשים. אם הנזק הוא בעיקר בפח, אז הבעיה היא פתירה, שכן הרבה יותר קל להחליף את המעטפת, קרי את הפח. אך אם הנזק הוא עמוק יותר, קרי במערכות של הרכב, לא רק שזה לא משתלם, לעיתים זה גם בלתי אפשרי.

חשוב לציין, לא בהכרח צריך לבצע עבודת פחחות רכב על כל השלדה. ייתכן מאוד שהנזק נגרם באזור מסוים ואז אפשר להחליף רק אותו. שוב, השאלה היא עד כמה הנזק עמוק ועד כמה זה באמת משתלם לבצע תהליך שכזה

כשלוקחים רכב אל פחח, הוא יבחן את מצבו בעיניים, לאחר מכן יבחן אותו בעזרת מכשור, ויראה מה באמת אפשר לעשות וכיצד. ייתכן מאוד שכבר בשלב הראשון הוא יודה שאין מה לעשות אלא לגרוס את הרכב. אך ייתכן שהוא יציג הצעת מחיר לתיקון ולצידה המלצה האם לעשות זאת או לא

מתי זה משתלם לבצע תיקון לרכב?

בעיקרון, זה יכול להשתלם בשני מצבים. ראשית, אם מדובר על תיקון יחסית פשוט, בין אם זה מבחינת לוח זמנים ובין אם זה מבחינת תקציב. ייתכן מאוד שהבעיה נראית גדולה אך היא דווקא בעיה קטנה ופתירה.

שנית, אם מדובר ברכב מיוחד, רכב לאספנים, רכב בעל משמעות רגשית כזו או אחרת, אז סביר להניח שהבעלים שלו ירצה לתקן גם אם מדובר על מחיר גבוה.

 

כתיבת תגובה

תפריט נגישות