לבד או ביחד? – קורס עיצוב גרפי

בעידן האינטרנט כמויות עצומות של מידע עוברות ממקום אחד לאחר בתוך מאית השנייה ומעבירות עמן מיליארדי נתונים. אינספור הנתונים אינם מגיעים עירומים אלא עטופים בסגנונות עיצוביים שונים. בין שמדובר באפליקציה לסמארטפון או מודעה לעיתונות, אתר אינטרנט או עיצוב עמוד פייסבוק – כל אלו מצריכים את עבודתו של מעצב גרפי מקצועי ומוכשר בעל שליטה בתוכנות עיצוב מודרניות שונות.

הודות לביקוש הגבוה למעצבים גרפיים בתחומי התעשייה למיניהם נפתחים מדי שנה עוד ועוד מסלולי לימוד המכשירים את הסטודנטים לעבודה בענף. מגוון מסלולי הלימוד מאפשר לכל אדם המעוניין ללמוד את התחום לבחור את המסלול המתאים לו ביותר ולהשתלב בעולם המקצועי של עיצוב גרפי. בין המסלולים השונים ניתן למצוא לימודים לתואר ראשון, לימודי תעודה, חוגים בודדים וקורסים משלימים.

בין מגוון אפשרויות הלימוד בתחום עיצוב גרפי מציעים חלק מהמוסדות לימודי בוקר וערב, לימודים עם מורה פרטי או לימודים בכיתה, לימודים במכללה או לימודים מהבית. בשנים האחרונות יותר ויותר סטודנטים מעדיפים ללמוד עיצוב גרפי מבלי לצאת מהבית. האם מדובר באפיק יותר נוח? או שמא היתרונות של לימודים בכיתה הינם חסרי תחליף? יצאנו לבדוק את היתרונות של כל אחת מהאפשרויות.

 

יתרונות הלימוד בבית

תשומת לב אישית

בחרתם ללמוד לבד מהבית ודרך המחשב? קחו בחשבון שכל תשומת הלב תהיה מופנית אליכם. מדובר כמעט בשיעור פרטי אולם יחד עם זאת יש צורך ברמת ריכוז גבוהה למשך כל שעות השיעור. כל תלמיד זוכה לקבל תשומת לב מלאה לכל שאלה או בעיה העולה במהלך השיעור אולם יחד עם זאת השיעורים עלולים להיות מתישים יותר מאשר שיעורים המועברים בכיתת תלמידים.

התקדמות בקצב אישי

תודות לתשומת הלב הרבה הניתנת לכל תלמיד, גם קצב הלימודים מוכתב באופן אישי. בלימודים מהבית יכול התלמיד להכתיב את קצב הלימוד ולהחליט מתי אפשר להתקדם ומתי רצוי להשתהות עוד על הנושאים.

לימוד בשעות הנוחות

לימודים מהמחשב בבית מאפשרים התאמה מושלמת של שעות הלימוד לשעות הפנויות של הלומד. לא עוד איחורים לבית הספר, לא עוד הברזות משיעורים. הלימודים מהבית נקבעים על ידי הסטודנט עצמו ומאפשרים לימודים בשעות בהן המוח הכי רענן.

 

יתרונות הלימוד בכיתה

סביבה חברתית

יש שיאמרו כי לימודים בכיתה לעולם יהיו יעילים יותר מאשר לימודים באופן אישי ועצמי. הסביבה החברתית מתמרצת ומעלה את המוטיבציה, תחושת השייכות מעניקה בטחון בלימודים והגירויים החיצוניים מהווים סביבה פורייה להתפתח בתוכה. אין ספק כי הסביבה החברתית הדינאמית הינה בין היתרונות הבולטים של לימודים בכיתה.

תחרותיות

יש אשר התחרותיות משפרת את יכולותיהם ומעצימה את הישגיהם. תחרותיות כיתתית מאפשרת השוואה מתמדת המחזקת את המוטיבציה ומעניקה לביצוע מטלות הכיתה רוח חיים.

מקורות השראה

עבודות של תלמידים אחרים יכולות להוות מקור השראה מושלם להברקות המשמעותיות ביותר בזמן הלימודים ואפילו לאחריהם. לימודים בסביבה מפרה מהווים מקפצה אמיתית להצלחה.

 

נכתב באדיבות מכללת סולו לימודי עיצוב גרפי

כתיבת תגובה

תפריט נגישות