מתי עדיף לא להפעיל את חברת הביטוח

כשאנחנו רוכשים פוליסת ביטוח, הנחת היסוד שלנו היא שבכל עת שנידרש אנחנו נוכל ונרצה להפעיל אותה. כך נוכל להתגבר על בעיות שונות, מבלי שנצטרך לשלם עליהן מחיר מלא בעצמנו, במקרים מסוימים לא נצטרך לעשות את זה בעצמנו אלא חברת הביטוח תפעל עבורנו ואף תעניק לנו תחליף אם יהיה לנו צורך בכך. 

אך לא תמיד אנחנו צריכים להפעיל את הביטוח שעומד לרשותנו. ישנם מקרים רבים בהם זה לא נדרש. ישנם מצבים, בהם יהיה נכון מצידנו לעשות את החישוב, האם זה באמת משתלם לנו מבחינה כלכלית או שמא אנחנו יכולים לטפל בעניין מבלי שנידרש לשירותיה של חברת הביטוח ולמימוש הפוליסה. 

דוגמאות לכך אפשר למצוא במגוון ביטוחים, ובפרט במקרה של ביטוח רכב. על פניו, בכל פעם כשנידרש, אנחנו יכולים לפנות אל חברת הביטוח ולהפעיל את הפוליסה. השאלה היא, האם זה ישתלם לנו מבחינה כלכלית ומבחינות אחרות. 

מתי לא נכון להפעיל ביטוח רכב?

ישנם מקרים בהם אנחנו נתקשה שלא להפעיל ביטוח רכב ולמעשה מוטב לנו לעשות את זה, למשל במקרים של גניבות, פריצות, שריפות וכמובן במקרים בהם מדובר על תאונה עם נפגעים. לעומת זאת ישנם מקרים בהם זה לא משתמש כלכלית וגם לא מבחינות אחרות. 

למשל, אם הרכב ניזוק באופן קל, ייתכן מאוד שלא ישתלם לנו להפעיל את הביטוח אלא לטפל בעניין בעצמנו. זה נכון גם במקרים "חוזרים", כלומר אם הפעלנו את הביטוח פעם אחת השנה, רצוי שאם נידרש לכך בפעם השנייה, נבחן היטב האם זה משתלם לנו. 

יש לכך כמה הסברים: ראשית, אחת הדרכים שחברות הביטוח קובעות את סכום הפוליסה השנתית, היא על פי 3-4 שנים אחורה של העבר הביטוחי. אם אנחנו תובעים את החברה, עלות הפוליסה תעלה בשנה לאחר מכן. לכן, מבחינה כלכלית זה לא בהכרח ישתלם לנו. מה עוד שכל תביעה כזו נרשמת ואם תהיה הצטברות, אזי שזה עלול להיות בעייתי. 

שנית, יש מקרים בהם ההליך הבירוקרטי של הפעלת ביטוח הוא מאוד מכביד ומסורבל. לכן, ייתכן מאוד שנעדיף לעשות זאת בעצמנו מבלי לערב את הביטוח, בוודאי אם מדובר בהוצאה קטנה שאיננה משפיעה או שהשפעת הפוליסה עליה היא מאוד נמוכה. במקרים כאלו, נעדיף, סביר להניח, שלא לערב את חברת הביטוח ונטפל בעניין לבד. 

כמו כן, כדאי לדעת שבמידה ונגרם נזק לפנסים או מראות צד ורכשתם את הכיסוי עליהם בפוליסת הביטוח, אין הדבר מהווה תביעת של ממש ולכן אין השפעה על מחיר הפוליסה שתשלמו בשנה שלאחר מכן.

לרכוש פוליסה בצורה חכמה בשביל שנוכל להפעיל אותה בקלות

על מנת שנוכל להתגבר על מקרים אלו, אנחנו צריכים לרכוש פוליסה שתשרת אותנו, גם במקרים בהם אנחנו נדרשים להפעיל אותה מספר פעמים בשנה, מבלי לחשוש מעלויות וירידה ברמת הפוליסה. לשם כך, אנחנו נפנה ל-Wobi, כאן נוכל לקבל הצעות מחיר מחברות הביטוח המובילות בשוק ולהשוות ביניהן, כאן נוכל לראות מה בדיוק יכול לשרת אותנו על פי הסעיפים השונים בפוליסה שיכולים לעזור לנו ולרכוש את הפוליסה שהכי משתלמת לנו.

כתיבת תגובה

תפריט נגישות