שירותי עמילות מכס – לדעת שבחרתם נכון

יש מספר רב של משרדים בישראל המספקים שירותי עמילות מכס ללקוחות בכל סדר גודל, בעיקר לחברות ופרטיים שעוסקים בייבוא וייצוא. הם אמונים על סיווג סחורות, מיסוי, שינוע ולוגיסטיקה, משא ומתן, טיפול בניירת, קבלת הצעות מחיר והם מייצגים את החברה או הפרט ששכר את שירותם. בארצות הברית, למשל, משרדי עמילות מכס אלו הם הגופים הבלעדיים המורשים לפעול כבאי כוחם הרשמיים של יבואנים/יצואנים, ובארץ המצב דומה.

אז אם אתם עוסקים בייבוא או ייצוא של סחורות או טובין, והגעתם למסקנה הנבונה שאת עבודת עמילות המכס החשובה יש להפקיד בידיים מקצועיות, אמינות ומנוסות, אך אין לכם די ידע כדי להבין כיצד יש לבחור את עמיל המכס שלכם, הנה כמה טיפים שיעזרו לכם בבואכם לברור את נותני השירותים בתחום.

239

טיפים לבחירת משרד עמילות מכס:

ריכזנו עבורכם מספר עצות שימושיות שיסייעו לכם לבחור את עמיל המכס הטוב ביותר עבורכם, בתקווה שתוכלו לברור בקלות מבין שפע החברות שקיימות כיום ומציעות שירותי עמילות מכס.
רישיונות מתאימים – מדינת ישראל, בדומה לרוב המדינות המפותחות בעולם, מסדירה את תחום עמילות המכס בחוק. לכן, לא כל אחד יכול להיות עמיל מכס. על מנת לעבוד בזה יש ללמוד, ולהתמחות ולקבל רישיון מטעם אגף המכס והמע"מ. לכן, לפני שאתם בוחרים משרד זה ולא אחר, וודאו כי ברשותם יש רישיונות מתאימים לעסוק בעמילות מכס.

התמחות ספציפית – יש יתרונות למציאת משרד עמילות מכס אשר יש לו ניסיון וידע קודם בתחום שלכם. כלומר אם אתם עומדים לפתוח עסק לייצוא בגדים אז כדאי למצוא עמיל מכס אשר מתמחה בתחום הביגוד, אם אתם עומדים לייבא מזון, אז מומלץ מאוד לשכור את שירותים ל משרד שיש בידיו ניסיון מעשי בתחום המזון. לכל תחום שכזה יש חוקים משלו, תקנות ורגולציות, לכן תחום ההתמחות והניסיון של עמיל המכס הוא חשוב. התמחות בכל סוגי השירותים כמו רילוקיישן ליעדים שונים בעולם או הובלות מטענים מהארץ לחו"ל וכד' הם גם שירותים נלווים שצריך להתייחס אליהם כהתמחות – למי שיש יותר שירותים נחשב לבעל יכולות יותר גדולות בשוק.

קשרים – המלצה נוספת היא לנסות לעבוד עם עמיל מכס שיש לו קשרים בכמה שיותר נמלים ורשויות. ככל שיש לעמיל המכס שלכם יותר קשרים ביותר נמלים ורשויות, כך יכולת המיקוח שלו גדלה, ובהתאמה – הוצאות הייצוא/הייבוא שלכם יופחתו.

טכנולוגיה מתקדמת – פרמטר נוסף שיש לבחון כאשר בוחרים משרד עמילות מכס הוא רמת האוטומציה והטכנולוגיה של המשרד. משרד מקצועי יהיה מקושר היטב למערכות המחשוב של מכס, לנמלים, לאתרי אינטרנט רשמיים שמעדכנים תקנות וחוקים בנושאי סחר בינלאומי וכן בנושאי מיסוי בינלאומי והסכמים מסחריים, לממשקי מעקב אחר מטענים ועליו להיות זמין עבורך.

המלצות ומוניטין – אל תאמינו לחומרי השיווק שעמיל המכס מוסר לכם, העמיקו לבחון את המוניטין שלו או של משרדו. איך עושים זאת? מאוד פשוט. צרו קשר עם לקוחות של המשרד ושאלו אותם כל מה שאתם רוצים לדעת על השירות.

עמיל המכס הוא שותף שלך במלוא מובן המילה. הקפידו לספק לו את כל המידע שנחוץ ולערב אותו בכל הנושאים החשובים, וודאו שהוא נותן לכם את כל האינפורמציה החיונית ושהוא מחויב לשקיפות מלאה ולשמירה על האינטרסים שלכם.

כתיבת תגובה

תפריט נגישות