איך בוחרים ועד בית?

איכות החיים שלנו נקבעת במידה לא מבוטלת על סמך איכות המגורים שלנו. בהתאם אנחנו מקדישים תשומת לב רבה לבחירת הלוקיישן הנכון ביותר עבורנו, לעיצוב הדירה ולאבזורה. לעומת זאת לבחירת ועד הבית רובנו לא באמת מייחסים חשיבות – למרות שגם הוא יכול להשפיע על איכות המגורים. כאן בעמוד תמצאו מידע לגבי הבחירה הזו, כדי שגם היא תהיה הנכונה ביותר עבורכם.

מה קובע החוק?

לשאלה איך בוחרים ועד בית יש תשובה ברורה בחוק המקרקעין וליתר דיוק בסעיף 61 בחוק זה. על-פי הסעיף, לכל בית משותף חייב להיות תקנון אשר מסדיר את היחסים בין בעלי הנכסים. התקנון כולל גם התייחסות ספציפית לנושא בחירת הוועד.

באופן עקרוני, אלא אם כן התקנון קובע אחרת במפורש, בחירת הוועד תתבצע אחת לשנה. ניתן כמובן לבחור גם בוועד הקיים, ועוד כדאי לדעת שמספר החברים בוועד הוא בין 1 ל-5. כמו כן ניתן לקיים אספה שלא מן המניין, בתנאי שלפחות 50% מבעלי הדירות מסכימים לכך – ובאספה זו להחליף את הוועד אם לא מרוצים מהתפקוד שלו.

מחויבות אמיתית

הפעילות במסגרת ועד הבית היא התנדבותית במהותה, ולא ניתן לקבל על כך שכר. בהתאם הסעיף המרכזי בתשובה לשאלה איך בוחרים ועד בית הוא שיש למצוא אנשים שמוכנים לקחת על עצמם את המשימה (שעלולה להיות תובענית). כמו כן רצוי למנות לוועד הבית אנשים בעלי יכולות ניהול מו"מ טובות, כדי שבמידת הצורך יוכלו לקבל הצעות מחיר משתלמות לשירותים שונים (תיקון תקלת ביוב, שיפוץ לובי וכו').

איך לבחור ועד בית בבניינים רבי קומות?

התשובה לשאלה איך בוחרים ועד בית בבניין רב קומות כבר שונה לגמרי. כשיש עשרות משפחות ובאופן טבעי גם מערכות מורכבות בבניין, מלאכתו של ועד הבית עלולה להיות אינטנסיבית מאוד. הסיכוי להצליח למלא את כל המשימות בהתנדבות, ועל בסיס מציאת זמן פנוי בין שאר מטלות החיים, נמוך. מסיבה זו במקרים כאלה מומלץ לפנות אל חברת ניהול בניינים בר"ג שמהווה פתרון גם לבניינים שבהם אף אחד מהשכנים לא מעוניין למלא את תפקיד הוועד. היתרונות של חברת ניהול מקצועית הן תחזוקה ברמה גבוהה מאוד של הבניין ואפס טרחה עבור כל הדיירים.

כתיבת תגובה

תפריט נגישות