איך לבחור בית אבות באיזור המרכז

כשמגיע הזמן לבחור בית אבות עבור הורה, אח או כל קרוב משפחה אחר או להחליט עבור עצמך איזה בית אבות יהיה הכי מתאים לא מעט אנשים נתקעים. הם מתקשים לזהות את דרכם בנבכי הבירוקרטיה ולא יודעים אילו דברים כדאי לבדוק לפני שבוחרים את המקום הנכון עבור קרוביהם או עבור עצמם.

כשמדובר בבחירת בתי אבות באיזור המרכז הסוגיה הופכת קצת יותר קשה. באיזור גוש דן והמרכז יש לא מעט בתי אבות שעונים על הציפיות הגבוהות ביותר ומספקים שירות טוב וטיפול הולם עבור הקשישים שמגיעים לחיות בהם.

הנה כמה דברים שכדאי לדעת כשבוחרים בית אבות במרכז

קרבה למשפחה ולחברים:

המעבר לבית אבות אין פירושו הפסקת החיים החברתיים. חשוב לבחור בית אבות שנמצא במרחק סביר מבני המשפחה ומהחברים הטובים וכל מי שהיה חלק מהחיים לפני המעבר. השמירה על חיי חברה טובים ובריאים היא חשובה מאד ולכן לא כדאי לעבור למקום מרוחק או לא מוכר שבו עלולה להיווצר תחושה קשה של בדידות. מומלץ לבחור בית אבות שגם לבני המשפחה יהיה קל ונוח לבוא לבקר בו באופן קבוע.

בתי אבות במרכז בית אבות נוה שלו

תנאי מגורים מצויינים:

תנאי המגורים בבית האבות צריכים לעמוד בסטנדרטים הגבוהים ביותר שמגדירים משרדי הממשלה הרלוונטים – משרד הבריאות, משרד התמ"ת והמשרד לענייני גמלאים (ששמו שונה בבחירות האחרונות). אם ניקח לדוגמה את נווה שלו בית אבות בפתח תקווה נוכל לראות שמדובר במקום שבו החדרים עברו שיפוץ וחידוש, הם נעימים ומטופחים, יש נגישות גם למי שנעזר בכסא גלגלים והם מצויידים בכל מה שצריך כדי להנות מחיים נוחים ופעילים.

פעילויות חברתיות מבפנים ומבחוץ:

חשוב לזכור שהמעבר לבית אבות הוא אינו סוף פסוק. לא מעט קשישים רוצים להמשיך ולהנות מחיים פעילים ועשירים מבחינה חברתית ותרבותית. בית אבות שמספק פעילויות חברתיות כמו טיולים, הרצאות, שיעורים, חוגים וכדומה הוא מקום שבו אפשר להעביר את היום בצורה מהנה ועשירה. כדאי לבחור בבית אבות שיש בו פעילויות קבועות בתוך בית האבות ומחוצה לו.

טיפול סיעודי ורפואי ברמה הגבוהה ביותר:

בתי האבות עושים חלוקה בין קשישים עצמאיים שאינם זקוקים לסיוע סיעודי יומיומי אלא רק לפיקוח רפואי ובין מטופלים סיעודיים שנדרש להם ליווי סיעודי צמוד. כך או כך, חשוב מאד להקפיד על בחירה מפוקחת בבית אבות שמעניק את מירב הטיפול הסיעודי והליווי בכל רמת קושי שהיא. חשוב שתהיה נגישות למרפאה עם רופא וצוות סיעוד ושיהיה ניתן לקבל טיפול רפואי וסיעודי בכל שעות היממה.

כתיבת תגובה

תפריט נגישות