אמיר יקותיאל ושינוי פני המסחר בשרון

בראשית היו אלו השווקים העירוניים, לאחר מכן חנויות מסחר במרכז העיר, הקניונים והיום אנו עדים לצורות חדשות של הנגשת מקומות המסחר והעצמת החוויה לצרכן

אחד השינויים הדרמטיים ביותר בתחום המסחר בישראל ובשרון בפרט עתיד לקרות בעוד מספר חודשים לאחר שהביזנס סנטר של היזם אמיר יקותיאל עתיד להיפתח בהוד השרון. כאשר מדברים היום על מסחר ושירותים מדברים ללא ספר על חווית משתמש. במה דברים אמורים? כאשר אתם לוקחים לידיים את הדגם החדש של מכשיר הסמארט פון שברשותכם, אתם מיד מגלים מהי חווית משתמש, כך גם כאשר אתם הולכים לאולם קונצרטים, או לחילופין למשחק כדורגל. חווית המשתמש היא זו המגדירה כיום את יחסו של האדם אל האובייקט, וככל שחווית המשתמש טובה יותר כך היכולת שלו להעצים את החוויה, להנות ממנה ובסופו של דבר לבצע את הרכישה תגבר. אחת התופעות המתייחסת בדיוק לתחום הזה של חווית המשתמש היא תופעת השווקים העירוניים החדשים. חלוצת התחום הייתה כמובן מיכל אנסקי עם שוק האיכרים בנמל, אלא שמאז זרמו מים רבים בנהר הירקון, ושווקים רבים צצו במקומותינו.

שוק עירוני

כעת כדאי אולי להתמקד בשוק שהיה אמור לבשר את המהפכה הגדולה של עולם המסחר, שוק שרונה בתל אביב. לצער רבים בינתיים לא מדובר במהפכה של ממש, והשוק סובל משפע בעיות. החל מבעיות ביוב וניקוז, המשך בסכסוך מתוקשר עם דיירי הבניינים הסמוכים וכלה בחנויות שפשוט לא עומדות במחירי השכירות הגבוהים וסובלות מהפסדים. אחד הדברים המעניינים ביותר בשוק הוא חווית המשתמש שבו. קברניטי השוק ניסו לחקות את שוק צ'לסי בניו יורק בצורה הדוקה (כולל אגב שלטי ההכוונה לחנויות שהם העתק כמעט אחד לאחד לשלטים בצ'לסי) אלא שבעוד צ'לסי הוא חוויה תיירותית מהמדרגה הראשונה, כאן בשוק שרונה הומה האדם, לא מבצעים הקונים את הרכישות בהיקף לא ציפו. יש הרבה סיבות לתופעה, אולי אחת מהן, היא הבעייתיות לבצע קניות במתחם כזה. אלא ששוק שרונה נמצא עדיין בחבלי הקליטה שלו.

הביזנס סנטר החדש

 

כאמור הביזנס סנטר החדש שיפתח אמיר יקותיאל בהוד השרון אמור להעצים את חווית הקניה והשירותים. אחד הדברים המהותיים והמרכזיים במיזם החדש שבונה אמיר יקותיאל הוא האפשרות של בעלי משרדים ובעלי עסקים למקם את מקומות העבודה שלהם ממש ליד הבית. אלמנט נוסף שהודגש בתכנון המקום הוא הקלות והנוחות של ההסתובבות במתחם. כך כאמור מועצמת חווית המשתמש הן של בעלי העסקים והם של קהל הלקוחות אם זה אנשים שבאים לשופינג ואם כאלו שבאים לפגישות עסקיות במשרדים שבמקום שתוכננו אגב גם הם בשיטת הטיילור מייד, כלומר כל בעל משרד תיכנן לעצמו את המשרד מבלי אמת מידה אחת מוסכמת כנהוג בפרויקטים אחרים של משרדים בתל אביב למשל. בסופו של דבר כך ייראה העתיד, המקומות בהם תהיה חווית משתמש גדולה, יהיו גם המוצלים יותר.

כתיבת תגובה

תפריט נגישות