חשוב לדעת – כמה אתם משלמים לחברת הגז

גז הוא הוצאה קבועה בכל בית בו יש תנור או כיריים בלבד. למעשה, אין בית בו לא קיימת כירת גז או כירה חשמלית לצורך העניין. כאשר מדובר בכירה חשמלית הרי שהעלות בעבור הפעלתה היא על פי צריכת החשמל אך כאשר מדובר בכירת גז, העלות מחושבת על פי הצריכה או בהתאם לבלון הגז.

כיצד מתחברים לגז

ישנן שלוש דרכים באמצעותם ניתן להתחבר לגז:

  1. חיבור על ידי בלוני גז מטעם חברת גז אותם יש להחליף בכל פעם שהם מתרוקנים. ישנם גדלי בלונים קבועים.טכנאי גז
  2. חיבור באמצעות מונה חודשי והתשלום הוא בהתאם לצריכה בתוספת עלות חודשית קבועה ללא קשר לצריכה.
  3. חיבור על ידי בלוני גז באופן "חאפרי" – חיבור שאינו מומלץ ובאם קיים מחייב בדיקה תקופתית על ידי טכנאי גז מוסמך.

כאשר מדובר על חיבור לצנרת הגז על בסיס חודשי, מדובר על הוצאה קבועה שיש בכל חודש. כמו כל הוצאה קבועה, חשוב מאוד לבדוק את העלויות ולוודא כי אכן התשלום הוא הוגן, מחושב נכון ותואם לשאר השוק. רבים אינם יודעים זאת אך עלויות הגז משתנות בין צרכנים עד רמת דירות שונות באותו הבניין. על כן, מומלץ מאוד לבדוק את עלויות הגז שלכם ולהשוות אותם לשכנים ולמכרים. אותו כנ"ל תקף גם בעבור העלות החודשית בעבור השימוש הקבועה.

כיצד זה ייתכן?

חברות הגז בישראל הן חברות כלכליות בסופו של יום ולכן מותר להם להציב את המחירון שלהן. בניגוד לדעה הרווחת כי מחירי הגז הם מחירים קבועים, הרי שהמצב בשוק הוא שונה ולעיתים ההבדל במחירים עוד עשרות אחוזים.

מוזילים את מחירי הגז

הדרך האפקטיבית ביותר להוזיל את מחירי הגז היא על ידי ביצוע שיחה יזומה אל חברת הגז כאשר לצדכם עומד טכנאי גז. הטכנאי יוכל לשוחח עם חברת הגז ולעזור להוזיל את התעריפים המבוקשים על ידי החברה. אין זה משנה באיזו עיר מדובר, ניתן לאתר טכנאי גז בפתח תקווה או בבאר שבע לצורך העניין. כמובן שאין חיוב בהסתייעות של טכנאי גז ויכול כל צרכן לעשות זאת בעצמו. הטיפ שלנו למי שכן מחליט להסתייע בטכנאי, הוא לבקש מטכנאי הגז לבדוק את צנרת הגז והחיבור על מנת לוודא כי הכל תקין במערכת ואין דליפות או תקלה מכל סוג. מערכות הגז מחוייבות להיות תקינות שכן אחרת מדובר בסכנה ממשית לחיי אדם.

לסיכום, עלות הגז החודשית שלכם יכולה להשתנות ולהיות שונה מזו של השכנים הצמודים שלכם. על מנת לוודא כי אכן גובה התשלום שלכם מוצדק ונכון, יש לפנות אל חברת הגז לא לפני שפניתם אל השכנים וביקשתם לראות את חשבונות הגז שלהם במקביל. זכרו, ניתן לנהל משא ומתן ולהוזיל את עלויות הגז.

כתיבת תגובה

תפריט נגישות