יום כיף ארגוני בשיטת ODT

יותר ויותר ארגונים, מבינים כיום שבכדי להיות אפקטיביים ויעילים, הם זקוקים קודם כל לעובדים מאושרים ושמחים בחלקם. הגישה הזו הביאה משרדים רבים להשקיע בעובדיהם בצורת כרטיסי הטבות לארוחות, שיעורי יוגה וחדרי כושר בצמוד למקום העבודה, פעילויות העשרה וקורסים פנים- ארגוניים ועוד. אך במקביל לרצון לספק את העובד ולגרום לו תחושת שייכות, כל בעל עסק מעוניין שגם עובדיו יהיו אפקטיביים ויביאו לתפוקות גבוהות. כיצד עושים זאת?

אחת השיטות לעודד תפוקה וסיפוק בקרב העובדים הותיקים והחדשים כאחד, היא להוציא אותם ליום כיף וגיבוש. העקרון הוא פשוט- היציאה מן המשרד מעוררת את העובדים ובשילוב הפעילות הנכונה יוצרת גם קשר בין אישי ומסייעת לחזק עבודת צוות. השיטה הזו בה יום כיף הוא יותר מאשר יום התרעננות לעובדים ונועדה לחזק כישורי עבודה נכונים, קרויה ODT.

מהו ODT?
ODT 
הינם ראשי התיבות של המונח  outdoor training. בשיטה זו, מוציאים את העובדים מן השגרה היומיומיות אל החוץ, בכדי ליצור סגנון קשר קצת שונה בין חברי הצוות והתמודדות עם אתגרים שונים. למעשה זוהי פעילות קואצ'ינג עסקי  פעילה שבה במקום לדבר ולנתח, פועלים יחד ומנסים לפתור אתגרים ובעיות ייחודיות למצב. למרות של-ODT  יתרונות רבים, תכנון לא נכון שלו עלול ליצור חויה לא נעימה, לעיתים גם משפילה שבמקום לחזק את העובדים תגרום להם להעריך פחות את הארגון ואת חבריהם בו.

על מה חשוב להקפיד בעת פעילות של ODT?

כאשר מתכננים פעילות ODT  חשוב לזכור כי יש בארגון נתון לרוב סוגים שונים של אנשים גם מבחינת התחביבים שהם מעדיפים וגם מבחינת רף הגילאים. בתכנון יום הכיף הזה צריך לקחת את כולם בחשבון כך שכולם יוכלו לקחת חלק בפעילות וליהנות בה מבלי לחוש מושפלים או מופחתי יכולת. מסיבה זו לעיתים פעילויות ספורט שונות כמו סנפלינג לדוגמא או טיפוס קירות, יהיה פחות מומלץ אם מדובר בארגון גדול שיש בו וודאי גם עובדים מבוגרים מאוד. גם פעילות כמו קריוקי או הופעה על במה עלולה להשפיל ולפגוע מאוד בכבודם העצמי של מי שאינם אוהבים לעמוד מול כולם ולכן גם פעילות כזו אינה בהכרח רעיון טוב.

עוד דבר שחשוב לקחת בחשבון, היא פעילות בעלת ערך מוסף לעובדים לא רק בזמן הגיבוש עצמו והימים הקרובים שלאחריו, אלא לכל אורך השנה. מסיבה זו, חשוב לתכנן יום כיף בעל ערך מוסף בנוסף לכיף שהעובדים יחושו שלקחו ממנו משהו. כמובן, שעדיף תמיד ללכת עם ארגון שנותן לכם גמישות לגבי יום הגיבוש והתאמה אישית לצרכי הארגון. כך תוכלו להשיג יעדים ולשפר נקודות חולשה בצוותים שלכם בצורה טובה יותר.

ODT  במוזיאונים השונים ברחבי הארץ

מתוך תפיסת הערך המוסף שצריך להתקבל ביום הכיף והפופלאריות של שיטת ה-ODT, מוזיאונים רבים בארץ, ובייחוד דווקא אלו שמיועדים לקהל הצעיר יותר, מציעים כיום ימי גיבוש בהתאמה אישית לפי קווי הייחוד של שיטת האימון החיצוני. כך למשל, במוזיאון הילדים הישראלי בחולון, תוכלו למצוא את התערוכות המיועדות לילדים בדרך כלל- דיאלוג בחשיכה והזמנה לשקט מוסבות לפעילות שמיועדת לארגונים שרוצים לשפר יכולות מנהיגות, העברת משימות ומסרים, חשיבה מחוץ לקופסא, יצירת תקשורת בלתי מילולית וחיזוק קשרי הקבוצה ועוד. בתוספת של פסיכולוג ארגוני בסוף הפעילות ופינת כיבוד עשירה, ניתן ליצור במוזיאון יום לא ארוך מדי של כיף ולימוד במחיר שכנראה ישתווה לטיול הטרקטורונים המסורתי שנוטים לקחת בכל יום גיבוש.

* המידע במאמר באדיבות מוזיאון הילדים הישראלי בחולון.

כתיבת תגובה

תפריט נגישות