כאב שיניים רק בלילה

לא מעט אנשים מוצאים את עצמם סובלים באופן רציני ממש מכאבי שיניים בלילה. בעוד שישנם אנשים אשר מתעוררים עם אותו כאב שיניים גם בבוקר ועל כן פונים באופן מידי לטיפול חירום אצל רופא השיניים, ישנם כאלה אשר מתעוררים בבוקר בלי שום כאב, אך בלילה הכאב המדובר חוזר שוב. אם גם לכם יש כאב שיניים רק בלילה ואתם תוהים מהן הסיבות וכיצד כדאי להתמודד עם התופעה המדוברת, כדאי שתקראו את המאמר הבא.

למה כאב שיניים מופיע רק בלילה?

ישנן לא מעט סיבות שגורמות כאב שיניים רק בלילה, הנה כמה מהן:

  1. מודעות מוגברת. בתוך ההמולה והבלגן התמידי בעבודה ובשגרת חיי היומיום, לא פעם תשומת הלב.  לא מוסבת אל השן. רק ברגעי השלווה של הערב פתאום ניתן להרגיש אי נוחות באזור חלל הפה אשר נובע משן כואבות.
  2. אנשים רבים נוטים לטחון את השיניים שלהם במהלך היום כתגובה ללחץ או מתח מבלי לשים לב לכך. לאחר יום שלם של לחץ, השיניים, רקמת החניכיים והלסת עלולים לכאוב בגלל שהם היו במצב של פעילות מוגזמת במהלך היום.
  3. עוד סיבה שיכולה לגרום לכאבי שיניים היא ארוחת הערב שלכם. אכילת ארוחה חמה במיוחד או מנגד קרה מדי, חומצית, מתקתקה או עמילנית בלילה עלולה להחריף את הבעיות הקיימות בשיניים ולגרום לכם לכאבי תופת.
  4. כאב שיניים עלול להחמיר בלילה בשל התנוחה. כאשר שוכבים, יותר דם זורם לכיוון הראש וכן שכיבה מגדילה את הלחץ על הסינוסים והדבר מקרין אל חלל הפה.
  5. הגוף שלנו עייף בערב ורגיש יותר לדלקות וזיהומים. המערכת החיסונית שלנו פגיעה יותר כאשר אנו עייפים וכאשר המערכת החיסונית פגיעה יותר וההגנה הטבעית של הגוף יורדת, זיהומים שונים יכולים להגביר את הפעילות שלהם והדבר יכול לבוא לידי ביטוי בכאב.
  6. אחת הסיבות הנפוצות ביותר לכאבי שיניים בלילה היא חריקת שיניים. אנשים אשר חורקים שיניים בלילה, גורמים לעצמם במהלך הזמן כאבים ומעבר לכך, עלולים לגרום לכך שהשיניים שלהם יהיו עקומות.
  7. סיבות נוספות שיכולות לגרום לכאבי שיניים הם זיהום שורשי, מדובר על ריקבון שפוגע בשורש של השן או כל צורה אחרת של נזק לשיניים, אשר יכול לאפשר לחיידקים להיכנס לשורש של השן. זיהום בתוך השן ובשורש עלול לגרום לכאב שיניים רציני.
  8. טראומה כלשהי בפה כגון: אם קיבלתם מכה כלשהי בשיניים או בפה, יתכן מאוד שתסבלו בלילה מכאבי שיניים.

כיצד מטפלים בכאבי שיניים שמופיעים בלילה?

ראשית כל, חשוב מאוד לדעת כי גם אם כאב השיניים פוקד אתכם רק בלילה, עליכם לגשת לרופא שיניים כדי לבדוק האם יש סיבה רציונלית לכאב. הרופא יבדוק את השיניים שלכם ובמידה ואכן יש סיבה הדורשת טיפול, הוא יבצע אותו. הדבר יסייע לכם להיפטר מכאב השיניים שלכם בלילה. חשוב לדעת שבמקרה של חריקת שיניים בלילה, אשר בגינו השיניים שלכם נותרו עקומות, יש לבחור תהליך של יישור שיניים שיתקן את ההשלכות של החריקה המדוברת.

לסיכום, חשוב מאוד לפנות לרופא שיניים מקצועי ומומחה בכל מקרה של כאבי שיניים המופיעים בלילה וזאת כדי לקבל את המענה הטובה ביותר לסיבה שבגינה אתם סובלים מהכאבים הללו.

** המידע המובא במאמר הוא מידע כללי בלבד ואינו מהווה תחליף לייעוץ מקצועי

כתיבת תגובה

תפריט נגישות