כיצד יש להיערך לשנת שמיטה ברמת הטיפול לגינה

כיצד יש להיערך לשנת שמיטה ברמת הטיפול לגינה

פעם ב- 7 שנים מגיעה שנת שמיטה ובמקרה זה היא מגיעה ממש בחודש תשרי הקרוב. חשוב לדעת להיערך לשנת שמיטה מבחינות רבות, בין היתר ברמת הטיפול לגינה. יש מספר דברים חשובים שכל מי שמטפל בגינה שלו צריך להכיר הנוגעים לשנת שמיטה. במאמר זה נפרט כל מה שחשוב לדעת לגבי שנת שמיטה וכיצד יש לטפל בגינה בשנה זו.

 

שנת שמיטה: כל מה שחשוב לדעת

שנת שמיטה הינה שנה אשר לפי היהדות עם ישראל מצווה בה לקיים את המצווה שנקראת "שמיטת קרקעות", כלומר לבצע שביתה ממלאכות רבות שנעשות בשדות חקלאיים בשטח של ארץ ישראל, ובנוסף להפקיר פירות כך שכל מי שירצה יוכל לבוא ולקטוף אותם. בנוסף למצוות אלו ישנה גם מצווה של שמיטת כספים, מצוות הקהל ועוד. מה המשמעויות של שנת שמיטה לגבי הטיפול בגינה הפרטית שלנו, או לגבי כל מי שבבעלותו משתלה? נסביר מיד בהמשך המאמר.

 

בעלי גינה פרטית או משתלה: כך צריך להיערך לקראת שנת שמיטה

בראש השנה הקרוב תחל שנת שמיטה בארץ ישראל ועל כל מי שיש בבעלותו גינה פרטית או משתלה להיערך לשנת שמיטה זו באופן הטוב ביותר. בשנה זו, כפי שנכתב, החקלאות יוצאת לשנת שבתון, לא מעבדים את הקרקע, לא זורעים ושותלים, ולא מצמיחים שום יבול שתוצרתו נותנת שימוש כלשהו לאדם. לכן, גם בגינה פרטית או משתלה, ההוראות והמצוות דומות. לא שותלים או מוסיפים צמחים או פרחים חדשים. ניתן לבצע פעולות פשוטות כגון עישוב, גיזום או כיסוח דשא, כל עוד לא מדובר בפעולות שיגבירו או יזרזו את הצמיחה בגינה הפרטית או המשתלה שלכם. באופן כללי יש להשתדל כמה שפחות לגעת ולטפח את הצמחים שלכם.

 

האם מותר לגנן את הגינה: כל התשובות

באופן כללי, מותר לטפל בגינה הפרטית וגם במשתלה. מותר להשקות לצורך תחזוקה כדי שלא יוצר נזק ארוך טווח לגינה או למשתלה שלכם. מותר לכסח את הדשא אך לא באינטנסיביות כדי לא להאיץ את הצמיחה שלו. מותר לדשן רק אם יש חשש ממשי לנזק ארוך טווח להמשך קיום הגינה שלכם. לגבי קטיפת פירות, מותר לעשות זאת רק כדי למנוע שבירת ענפים, משום שלפי המצווה הפירות אמורים להיות הפקר כך שכל מי שירצה יוכל לקטוף ולהשתמש בהם. אם מדובר באדניות, מותר לטפל בהן שכן הן מנותקות מהקרקע.

 

לסיכום

שנת שמיטה הינה אירוע מיוחד שקורה אחת ל-7 שנים. יש להכיר את ההלכה ואת המצוות לגבי כל מי שמחזיק בבעלותו משתלה או גינה פרטית, כדי לדעת מה מותר ומה אסור לאורך שנה זו, מתשרי עד תשרי. באופן כללי מותר לבצע פעולות בסיסיות כדי לא להרוג לגמרי את הצמחים בגינה ובמשתלה שלכם.

כתיבת תגובה

תפריט נגישות